Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-02-2009, 10:48   #1
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default E-mailadresse til Customer Relations hos DY

Hei!

Er det bare jeg som ikke klarer å finne noen e-mailadresse for generelle henvendelser på norwegian.no? Det ser jo nesten ut som om de ønsker at du skal ringe dem - hva skjer med vår lavpris-internet-verden?

http://www.norwegian.no/sw23296.asp

De vil vel helst ikke nås...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2009, 10:56   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: E-mailadresse til Customer Relations hos DY

Norwegian sluttet med å bruke e-post for henvendelser i 2006.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2009, 11:04   #3
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: E-mailadresse til Customer Relations hos DY

Vet du hva bakgrunnen er? Det er jo utrolig lite effektivt om jeg skal printe ut brevet mitt og postlegge og vente to uker på svar i posten...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2009, 11:11   #4
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: E-mailadresse til Customer Relations hos DY

Hvis det gjelder refusjon, kan du bruke refusjon@norwegian.no.

Jeg tror at Norwegian vil at folk skal ringe slik at problemene kan bli løst der og da, dessuten tjener Norwegian penger på at folk ringer inn. Det krever en del ressurser om selskapet skal svare på kundenes e-post, og totalt sett er det vel ikke så mange lavprisselskaper som tilbyr e-post.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2009, 11:13   #5
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: E-mailadresse til Customer Relations hos DY

Under "Om oss" og "Presse" fant jeg følgende informasjon; http://www.norwegian.no/sw177.asp:


For kunder:
Bestillinger, endringer og spørsmål om bestillinger:
Kundesenter: 815 21 815 eller 0047 214 90 015 utenfor Norge

Ris/Ros:
customer.relations@norwegian.no
Customer relations
Norwegian Air Shuttle ASA
PB 115
1330 Fornebu
TOS is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2009, 11:15   #6
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: E-mailadresse til Customer Relations hos DY

Det gjelder en helt konkret sak om å få fikset CUSS-maskinene på CPH slik at jeg og andre slipper omveien til borterste ende av Terminal 2 for å sjekke inn når vi reiser uten baggasje. Etter at DY gikk over til Amadeus Swift2Check på CPH forsvant denne muligheten, og det er nå bare to eller tre CUSS-maskiner som virker for DY - samtlige nederst i T2.

Hvis jeg ringer og presenterer det caset får jeg enten høre tja og ha, takk for ditt innspill, eller så blir jeg satt over i det uendlige.

Men skal det være sånn, så får jeg sette på et adressehode og sende per post. Da burde jeg få en konfekteske som takk for innspillet...

EDIT: Noen er tydeligvis smartere enn meg - takk TOS!

EDIT2: Og ikke ha en tilgjenglig e-postadresse for generelle henvendelser i 2009 er da nesten på linje med å ikke ha en postboks/postadresse. HÅPLØST!

Synes dog det er en service som neppe kan koste stort så lenge man ikke lover svar på dagen... En eposttjeneste burde vel også kunne besvares av telefonkonsulentene når de ikke er opptatt i telefonen. Det burde Norwegian få til...

Last edited by JoeW; 07-02-2009 at 11:20.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2009, 14:05   #7
Egil
ScanFlyer Gold
 
Egil's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mosjøen
Posts: 1,422
Default Re: E-mailadresse til Customer Relations hos DY

SAS har vel heller ikke e-post som kundene kan bruke? Bare telefonnummer og Chat-funksjon under "kontakt oss" på nettsiden i alle fall...

E!
__________________
:: Egil
:: wias HQ
Egil is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2009, 14:20   #8
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: E-mailadresse til Customer Relations hos DY

Jeg skrev en rosende mail til SAS før jul, og det var slettes ikke noe problem å finne mail-adresse - tror det er cr@sas.no hvis jeg husker riktig.

EDIT: SAS har også et kontaktskjema jeg fant greit nå, http://www.sas.no/no/Misc/Hjelp-kont...ontaktskjema2/

Last edited by JoeW; 07-02-2009 at 14:22.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2009, 15:19   #9
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: E-mailadresse til Customer Relations hos DY

Jeg har brukt kontaktskjemaet mange ganger - og jeg har alltid fått svar innen 1-2 dager, uansett om det gjelder kanselleringer av avganger, refusjoner, EuroBonus, ros/ris... Det er en god service!
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2009, 15:47   #10
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: E-mailadresse til Customer Relations hos DY

Tja, jeg har brukt kontaktskjemaet for Eurobonus to ganger, og fikk første gang beskjed om at de skulle komme tilbake til meg grunnet stor kø (i november) og fikk ikke svar i det hele tatt andre gangen. Ikke så god service...
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2009, 15:49   #11
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
Default Re: E-mailadresse til Customer Relations hos DY

Tilbake til trådens topic, og DY
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2009, 16:56   #12
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
Default Re: E-mailadresse til Customer Relations hos DY

Er det automatene som ikke fungerer eller er de plassert på feil plass?
Send meg en PM så kan jeg ta det videre til en meget dyktig mann på FBU som kan alt om røde automater og RTB
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2009, 17:44   #13
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: E-mailadresse til Customer Relations hos DY

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Er det automatene som ikke fungerer eller er de plassert på feil plass?
Send meg en PM så kan jeg ta det videre til en meget dyktig mann på FBU som kan alt om røde automater og RTB
CPH er CUSS maskinene stilt til rådighet av CPH itself på linje med checkin-counters etc, og tanken er at alle maskiner skal sjekke inn alle, med unntak av de som står rett foran de spesifikke bagdrops. I tillegg er det automater ved ankomst tog/metro. Dy har ckin i helt motsatt ende av tog/metro... Mens dy ennå var i codeco på cph, fungerte alt greit, men RTB og DY er kun aktivert på et par CUSS-maskiner rett ved deres bagdrop, som ligger uhensiktsmessig til...

Har sendt en mail til dem om det, og regner med at det tas videre til rette person.
JoeW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
USA/Russia relations og konsekvenser for luftfarten sk931 Småprat 3 11-08-2018 01:02
Launch customer 737-900! SE-SAM Samlerhjørnet 0 25-06-2017 09:40
British Airways customer service krølle Småprat 0 07-01-2015 12:44
B787- og customer numbers? sk931 Flyteknisk forum 3 03-01-2013 12:33
EBG mailadresse jjessen Reiseforum 3 26-07-2011 07:55


All times are GMT +2. The time now is 16:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.