![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,970
|
![]()
...med 2 til totalt 10
http://www.flightglobal.com/articles...ore-a380s.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,457
|
![]()
Dette var gode nyheter i disse store nedgangstider....
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,327
|
![]()
2 A380 blir jo som 4 787...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,970
|
![]()
Og Korean fortsetter og se fremover og har idag bestilt 6 330-200, med levering fra 2010 til 2013. De sier også maskinene skal brukes for vekst
![]() http://www.flightglobal.com/articles...a330-200s.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,300
|
![]()
Har KAL mange gamle fly som skal fases ut, eller er det oppsving i flymarkedet der over?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,970
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Posts: 218
|
![]()
Bra noen har sett verdien i større fly. Flere passasjerer per flyvning=Mer penger i kassa.
Ganske enkelt regnestykke. Når de har ruter som flys flere ganger daglig og/eller med stor etterspørsel, så er større fly den beste måten å tjene mer penger på. Færre turer med like mange passasjerer. Kan noen se for seg at 380 blir et tilbud til oss i fremtiden? Eller er vi stuck med stort sett 737? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,256
|
![]()
Spørsmålet blir i så fall hvilke destinasjoner/flighter som kan generere passasjervolum nok ut av OSL til å kunne forsvare en A380 i en eller annen konfig. Svaret er vel ingen, med mindre Corsair (som flyr for Fritidsresor og StarTour) skulle finne på å bytte ut dagens B744 med A380 og forlenge f.eks. ARN-HKT fra OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
Hvis du tenker pax, så må det vel spesial tillatelse til får å få lande en A380. Airbus måtte ihvertfall få det da de kom for å teste i freezing fog. Noen som vet om det er planer for å kunne dokke en A380, ytterst på B-piren eller ytterst på den nåværende utenlandsdelen, i sammenheng med T2 utbyggingen? De må vel gjøre noe med RWYs og TWYs i så fall også. EDIT: Beklager hvis jeg drar denne tråden for mye OT ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,414
|
![]()
Det er mange store flyplasser som ikke er 'A380-ready' .. blant annet min 'lille' lokalflyplass som kategorisk har erklært at enhver operatør som har tenkt å A380 hit vil få gleden av å bekoste de nødvendige oppgraderingene. Så dermed vil det neppe bli Verdens Største Passasjerfly på Verdens Travleste Flyplass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Jo, men tenkte at siden det blir en så stor utbygning som det blir, at de kanskje gjør klar for å kunne ta imot A380 hvis noen vil fly slik en til OSL.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Posts: 218
|
![]()
Tenker vel mest på pax. Men bare det å få herligheten hit, pax eller cargo, hadde ikke vært å forakte. Kan jo se for meg at det kunne vært forunftig å bruke i forbindelse med turer sørover på sommeren. Da skal jo halve Norge nedover uansett, så det ville neppe vært et problem å fylle det.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,565
|
![]() Quote:
Med andre ord ; kjøp amerikansk materiell , B747-8I ? Jeg mistenker at det finnes noen overordnede toner her fra ATL sin side. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,970
|
![]()
Kom over denne hos Airbus
http://www.airbus.com/en/presscentre...r_a330200.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Er ikke det den versjonen som skal "sloss" mot Boeings 787?
EDIT: På range og MTOW altså
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 27-02-2009 at 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,414
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Korean øker antall chartere på OSL S18 | Someone | Flyforum | 1 | 04-05-2018 10:03 |
Korean Air cargo øker på OSL | learjet | Flyforum | 4 | 12-05-2016 22:57 |
Myrtle Ave. @ Heathrow: MAS 380, SIA 380, Virgin A346 pluss mange flere bilder | oskarflekkefjord | Bilder & foto | 6 | 07-05-2015 09:15 |
Finnair øker A350 ordren med 8 | Someone | Flyforum | 0 | 03-12-2014 09:34 |
Kingfisher øker 380 bestillingen med 5 | Someone | Flyforum | 2 | 14-01-2008 23:10 |