Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-02-2009, 07:27   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,971
Airbus Korean øker 380 ordren

...med 2 til totalt 10

http://www.flightglobal.com/articles...ore-a380s.html

Quote:
Korean Air (KAL) has ordered two more Airbus 380s, increasing its commiment to the type to ten
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 11:49   #2
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,457
Default Re: Korean øker 380 ordren

Dette var gode nyheter i disse store nedgangstider....
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 13:10   #3
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,327
Default Re: Korean øker 380 ordren

2 A380 blir jo som 4 787...
EB is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2009, 12:13   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,971
Default Re: Korean øker 380 ordren

Og Korean fortsetter og se fremover og har idag bestilt 6 330-200, med levering fra 2010 til 2013. De sier også maskinene skal brukes for vekst

http://www.flightglobal.com/articles...a330-200s.html

Quote:
A KAL spokesman in Seoul says the carrier today announced to the Korean stock exchange it has placed a firm order for six A330-200s for delivery from 2010 to 2013
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2009, 21:37   #5
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,300
Default Re: Korean øker 380 ordren

Har KAL mange gamle fly som skal fases ut, eller er det oppsving i flymarkedet der over?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2009, 21:39   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,971
Default Re: Korean øker 380 ordren

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Har KAL mange gamle fly som skal fases ut, eller er det oppsving i flymarkedet der over?

BF
Eventuelt de ser frem i tid......som f.eks far 2011 og utover
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2009, 23:07   #7
Flopp
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 218
Default Re: Korean øker 380 ordren

Bra noen har sett verdien i større fly. Flere passasjerer per flyvning=Mer penger i kassa.
Ganske enkelt regnestykke.

Når de har ruter som flys flere ganger daglig og/eller med stor etterspørsel, så er større fly den beste måten å tjene mer penger på. Færre turer med like mange passasjerer.

Kan noen se for seg at 380 blir et tilbud til oss i fremtiden? Eller er vi stuck med stort sett 737?
Flopp is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2009, 23:11   #8
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,258
Default Re: Korean øker 380 ordren

Spørsmålet blir i så fall hvilke destinasjoner/flighter som kan generere passasjervolum nok ut av OSL til å kunne forsvare en A380 i en eller annen konfig. Svaret er vel ingen, med mindre Corsair (som flyr for Fritidsresor og StarTour) skulle finne på å bytte ut dagens B744 med A380 og forlenge f.eks. ARN-HKT fra OSL.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2009, 01:12   #9
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Korean øker 380 ordren

Quote:
Originally Posted by Flopp View Post
Kan noen se for seg at 380 blir et tilbud til oss i fremtiden? Eller er vi stuck med stort sett 737?
Tenker du frakt med Korean eller pax-trafikk? A380F kommer neppe på flere år, da de stoppet utviklingen (midlertidig ihvertfall) pga problemene med pax-versjonen. Dessuten tror jeg ikke den var så populær.

Hvis du tenker pax, så må det vel spesial tillatelse til får å få lande en A380. Airbus måtte ihvertfall få det da de kom for å teste i freezing fog.

Noen som vet om det er planer for å kunne dokke en A380, ytterst på B-piren eller ytterst på den nåværende utenlandsdelen, i sammenheng med T2 utbyggingen? De må vel gjøre noe med RWYs og TWYs i så fall også.

EDIT: Beklager hvis jeg drar denne tråden for mye OT
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2009, 01:16   #10
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,415
Default Re: Korean øker 380 ordren

Det er mange store flyplasser som ikke er 'A380-ready' .. blant annet min 'lille' lokalflyplass som kategorisk har erklært at enhver operatør som har tenkt å A380 hit vil få gleden av å bekoste de nødvendige oppgraderingene. Så dermed vil det neppe bli Verdens Største Passasjerfly på Verdens Travleste Flyplass.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 27-02-2009, 01:27   #11
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Korean øker 380 ordren

Jo, men tenkte at siden det blir en så stor utbygning som det blir, at de kanskje gjør klar for å kunne ta imot A380 hvis noen vil fly slik en til OSL.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2009, 08:37   #12
Flopp
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 218
Default Re: Korean øker 380 ordren

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Tenker du frakt med Korean eller pax-trafikk?
Tenker vel mest på pax. Men bare det å få herligheten hit, pax eller cargo, hadde ikke vært å forakte. Kan jo se for meg at det kunne vært forunftig å bruke i forbindelse med turer sørover på sommeren. Da skal jo halve Norge nedover uansett, så det ville neppe vært et problem å fylle det.

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Jo, men tenkte at siden det blir en så stor utbygning som det blir, at de kanskje gjør klar for å kunne ta imot A380 hvis noen vil fly slik en til OSL.
Noe annet ville vært tragisk. En eller annen gang så vil nok større fly også bli vanligere på OSL. Kan like så godt legge til rette for det.
Flopp is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2009, 11:26   #13
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,565
Default Re: Korean øker 380 ordren

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det er mange store flyplasser som ikke er 'A380-ready' .. blant annet min 'lille' lokalflyplass som kategorisk har erklært at enhver operatør som har tenkt å A380 hit vil få gleden av å bekoste de nødvendige oppgraderingene. Så dermed vil det neppe bli Verdens Største Passasjerfly på Verdens Travleste Flyplass.
Ser vi et aldri så lite snev av amerikansk proteksjonisme her?
Med andre ord ; kjøp amerikansk materiell , B747-8I ?

Jeg mistenker at det finnes noen overordnede toner her fra ATL sin side.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2009, 21:19   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,971
Default Re: Korean øker 380 ordren

Kom over denne hos Airbus

http://www.airbus.com/en/presscentre...r_a330200.html
Quote:
The order is the first for the new 238 tonne increased take-off weight version of the popular twin-engine widebody, offering an extended flying range of up to 7,200 nautical miles
Har Airbus kommet med en oppgradert versjon av 332 (330) nylig?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2009, 22:10   #15
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Korean øker 380 ordren

Er ikke det den versjonen som skal "sloss" mot Boeings 787?

EDIT: På range og MTOW altså
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam

Last edited by BSSW; 27-02-2009 at 22:14.
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2009, 22:41   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,415
Default Re: Korean øker 380 ordren

Quote:
Originally Posted by OJB View Post

Jeg mistenker at det finnes noen overordnede toner her fra ATL sin side.
Nei, jeg tror neppe det .. ledelsen på ATL er i søkelyset for kostnadsoverskridelser og uhumskheter for diverse andre utvidelser og prosjekter. Jeg tror heller ikke at det er noen der nede som er istand til å tenke så langt. De har til og med store problemer med forskjellene på 'Austria' og 'Australia', noe jeg opplevde i en halvtimes telefonsamtale med et medlem av administrasjonen der nede ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Korean øker antall chartere på OSL S18 Someone Flyforum 1 04-05-2018 10:03
Korean Air cargo øker på OSL learjet Flyforum 4 12-05-2016 22:57
Myrtle Ave. @ Heathrow: MAS 380, SIA 380, Virgin A346 pluss mange flere bilder oskarflekkefjord Bilder & foto 6 07-05-2015 09:15
Finnair øker A350 ordren med 8 Someone Flyforum 0 03-12-2014 09:34
Kingfisher øker 380 bestillingen med 5 Someone Flyforum 2 14-01-2008 23:10


All times are GMT +2. The time now is 01:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.