![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
- Samlede driftsinntekter var for kvartalet MNOK 330,9
sammenlignet med MNOK 257,2 for lavprisoperasjonen isolert i fjerde kvartal 2003. Totalt for året hadde selskapet en omsetning på MNOK 1.210 mot MNOK 818,1 for lavprisoperasjonen i fjor. - Kvartalets samlede driftsresultat før avskrivninger og leasingkostnader (EBITDAR) ble MNOK -13,8 sammenlignet med lavprisoperasjonen isolert i fjerde kvartal 2003 som var MNOK 20,5. EDITDAR for året ble MNOK -32,7 mot MNOK 14,1 for lavprisoperasjonen i fjor. - Samlet driftsresultat før avskrivninger (EBITDA) ble MNOK -43,1 sammenlignet med lavprisoperasjonen isolert i fjerde kvartal 2003 som var MNOK 0,5. Selskapets EBITDA for året ble MNOK -140,6 mot MNOK -55,2 i fjor. - Ordinært resultat før skatt (EBT) for kvartalet ble MNOK - 43,2 mot MNOK -16,7 i samme periode i fjor, og MNOK -152,5 for året mot MNOK -59,0 i fjor. - Resultat etter skatt for fjerde kvartal ble MNOK -31,2 mot MNOK -12,3 i samme periode i fjor. For året ble resultat etter skatt MNOK -109,8 mot MNOK -42,7. - Selskapet fraktet i fjerde kvartal 554 223 passasjerer mot 427 066 i fjerde kvartal 2003, som gir en økning på 30 %. Totalt har selskapet fraktet 2 073 736 passasjerer i 2004 mot 1 234 547 i 2003, hvilket tilsvarer en økning på 68 %. - Den totale passasjertrafikken (RPK) økte med 61 % sammenlignet med samme periode i 2003. For året har passasjertrafikken økt med 114 % sammenlignet med fjoråret. - Kabinfaktoren var 65 % mot 71 % i fjerde kvartal 2003, som er en reduksjon på 6 % - poeng. For året har kabinfaktoren vært 67 % mot 62 % i fjor, hvilket tilsvarer en økning på 5 % - poeng. - Produksjonen har økt 74 % (til 607 millioner ASK) i fjerde kvartal, sammenlignet med samme periode i fjor (349 millioner ASK). Total produksjon for året har vært 2.301 millioner ASK mot 1.149 i fjor, som er en økning på 100 %. - Selskapet hadde en kontantbeholdning på MNOK 195,2 ved utgangen av kvartalet, og en egenkapitalandel på 35 %. - Totale enhetskostnader (driftskostnader pr ASK) for kvartalet ble NOK 0,62 mot NOK 0,74 for lavprisoperasjonen i fjerde kvartal i fjor, som tilsvarer en reduksjon på 16 %. For kvartalsrapport og presentasjon se www.newsweb.no http://www.newsweb.no/index.asp?symbol=NAS&melding_ID=103252 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
interessant å se at deres cash-balanse er nede i 86 mill. når de trekekr ut gjelden til passasjerene - så egentlig opererer NAS ulovlig, med mindre enn 100 mill. cash...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Dette så skummelt ut. Norwegian bør gjøre drastiske vendinger for å få opp inntektene sine. Dette holder ikke særlig lenge.
Var litt overraskende over tallene, men NÅ må det skje noe. Samarbeidet med Sterling kan være til hjelp, men langt fra nok. Norwegian har vært flink til å få folk til å fly dem, men de bør umiddelbart få opp inntektene pr passasjer om dette skal gå særlig mye lenger. Kabinfaktor på 67% i 2004 er godkjent. Ca 2 millioner passasjerer i 2004 er også bra. Men hjelper så lite når en likevel taper penger på å fly dem. Ser ut som utenlandsrutene er mer suksessfulle enn innenlandsrutene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Efter at have læst nedenstående spørger jeg mig selv,
hvorfor udtaler DY sig ikke om forventninger til 2005 ? og hvad skulle gøre 2005 væsentlig forskellig fra 2004, måske fuelpriser med det er jo rent gæt. Synes der mangler en rød tråd der viser vejen til sorte tal i 2005. http://www.boarding.no/art.asp?id=15402
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Det kræver så at DY standser med at ekspandere voldsomt på kapasitet og
nye ruter, spørgsmålet er så om der generes nok "mønter i skuffen" til at opretholde daglig drift ?
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]()
http://www.dn.no/forsiden/resultater/article418608.ece
At DY venter å gå i balanse rundt neste sving er jo ingen bombe.... http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article971408.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
Ryddet på hjemmekontoret i går og kom over et avisutklipp fra DN fra januar 2004 der Kjsoern lover overskudd på over 100 mill. i 2004!!!! ![]() Et av Norwegians problemer fremover er at det ikke er mulig å få 737'er til $100.000/måned lenger. Kjosern bør håpe på at US Airways likvideres, for DA er det mulig leasingratene på 737-300 faller igjen. Nå koster det for mye for deres lave inntekter. Ser at de klager over prispress i første kvartal, men det har de jo klart selv. Når du selger billetter til 198 kroner er det klart enhetsinntektene dine går ned... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Ting må visst skje veldig fort i bransjen.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
B737-300 markedet er så godt som skrapt, mye grunnet ekspansjoner i Asia...Det er ikke lett å finne brukbare -300 ......
|
![]() |
![]() |
#11 | |||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Det pekes på 45MNOK i økte driftstoff kostnader. Så kom jo SAS Braathens sterkt (tilbake) på banen fra 1.5.2004 Dette er vel de -2- externe faktorer som påvirket bildet for DY mest vil jeg tro. /Geir |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Merkelig nok holder børskursen seg, noen har tydeligvis tro på selskapet. Finnes det oppkjøpere som lusker rundt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Ny emisjon snart?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Guest
Posts: n/a
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Greenwich Land Securities AS har i dag kjøpt 41 000 aksjer
i Norwegian Air Shuttle. Greenwich Land Securities og nærstående har etter kjøpet totalt 952 500 aksjer som utgjør 5,20 % av Norwegian Air Shuttle. www.ose.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Det er helt utrolig at NAS fremdeles er i lufta.. nå har dem holt på i snart 3 år uten å tjene en krone.. hvor lenge vil investorene holde dette ved like ?
Jeg har spådd at NAS er på bakken innen 2005, hører jeg noen som er enige ??
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Det kan ingen være for vi er allerede i 2005?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
|
![]()
Bytt ut flyene med EMB 175/195.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Er det ikke mere sannsynlig at det kommer oppkjøpere om Norwegian legger seg på ryggen?
I et land med så stor reiselyst, betalings villighet og ikke minst Norwegian som merkevare og sterke markeds andeler tror jeg ikke det kommer til å skje. Inbiller meg at fks Iceland air, Finnair eller andre kommer til å stå klar. De har alt å tjene på at SAS forstatt blir presset!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Korte turn-around tider | Star Flyer | Småprat | 4 | 10-10-2014 14:11 |
Trekk fra konto i forbindelse med hotell? | Hypern | Reiseforum | 7 | 22-02-2014 08:07 |
Smart eller dumt trekk fra SAS? | Skuggenheimer | Småprat | 1 | 11-10-2012 18:48 |
Korte spørsmål om fuel | Fry | Flyforum | 14 | 04-11-2008 11:28 |
NAS : FØRSTE KVARTAL I KORTE TREKK | sail4fun | Flyforum | 6 | 12-05-2005 11:03 |