Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-11-2008, 20:30   #1
Herlov
ScanFlyer Molded

Default Ryanair ekspanderer med flyvninger til USA

Jeg plukket opp denne nyheten på airliners.net;

-

Ryanair set for £8 flights to US

Ryanair plans to undercut its struggling competitors on prices
Budget airline Ryanair is to offer flights to the US for eight pounds, by buying planes from struggling rivals.

The plan will be revealed when chief executive Michael O'Leary announces the firm's quarterly results on Monday.

"Economy class will be very cheap, around 10 euros, but our business class will be very expensive," he said in a newspaper interview.

Ryanair's second quarter profits are expected to fall, due to higher fuel prices and its decision to cut fares.

Mr O'Leary is expected to announce plans to buy more than 50 extra aircraft, as part of plans to beat the recession by undercutting more expensive rivals.

"We'll just have to keep flying more aircraft, opening up more routes and offering people more cheap flights," Mr O'Leary said.

Profits down

The flights - which could begin by the end of next year - would be available for those booking early. Passengers would pay airport taxes on top of the fares.

The transatlantic flights are likely to go from Stansted and Dublin airports to New York, Florida, Los Angeles, San Francisco and Boston.

Meanwhile, it is expected that Ryanair's quarterly profits will drop significantly.

Royal Bank of Scotland is forecasting net earnings of 145m euros (£115m; $184m) for Ryanair for the second quarter, down from 260m euros last year.

While the oil price has come down lately, analysts say Ryanair is still suffering because it insured against changing fuel costs at too high a price.

Mr O'Leary has said he expected the airline to make a profit for the full year as long as oil stays below $70 a barrel.

-

http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/7705169.stm

-

Hva vil dette si for trafikken over Atlanterhavet og hvordan vil de store reagere på trusselen?
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 20:33   #2
Stian
ScanFlyer Gold

Default Re: Ryanair ekspanderer med flyvninger til USA

Trøste og bære
Stian is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 20:34   #3
LN-GAB
ScanFlyer Blue

LA og SFO med B738?!
LN-GAB is online now   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 20:34   #4
JoeW
ScanFlyer Rusty

Jeg tror muligens dette kan være FRs fall... Du vil få veldig mange færre flights inn på en maskin/dagen på US enn på en maskin som går DUB-TRF....
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 20:35   #5
Molinari
ScanFlyer Silver

Molinari's Avatar

Spennende utvikling. Spent på detaljene før jeg uttaler meg nærmere.
Molinari is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 20:37   #6
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Jaja, blir spennende å se hvilke flytyper Ryanair i såfall bestiller. Er allikevel litt skeptisk til denne satsningen. Ryanair må i såfall greie å skaffe bygge opp et enormt konkurransefortrinn, fordi konkurransen fra UK til USA er enorm. Hvis ikke tror jeg satsningen blir mislykket. Dette kan bli katastrofalt for Ryanair.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 20:42   #7
Stian
ScanFlyer Gold

Det er jo bare billettene som kommer til å koste £8. Både baggasje, mat, drikke etc. kommer jo til å koste. Så det blir nok fort noen hundre pund.
Old 02-11-2008, 20:46   #8
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

En milepæl for Ryanair; større fly og to klasser ombord. Ser vi gratis ombordmeny snart?
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 20:51   #9
JoeW
ScanFlyer Rusty

"Gratis" og Ryanair? Det fungerer neppe!!
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 20:53   #10
sukram
ScanFlyer Gold

Oj, dette var spennende nyheter. Skal bli interessant å se flytype, destinasjoner, priser og ombordtilbudet!
sukram is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 20:53   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

To ting slaar meg:

1. Han traar til i et marked som er i nedgang .. som han gjorde etter 9/11. Det var jo en stor suksess ...

2. 'Veldig dyr c-klasse' .. eksklusiv business class og el crappo turistklasse .. det var slik en viss Sir Richard startet ...

Aapenbart ikke 738 .. men heller ikke nye maskiner .. skal bli interessant aa se hva de sier i morgen.

Budget airline Ryanair is to offer flights to the US for eight pounds, by buying planes from struggling rivals.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 20:57   #12
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

En annen ting som slår meg, er hvordan O'Leary skal greie å få potensielle kunder til å forbinde Ryanair med eksklusiv business class. Hele merkevaren Ryanair oser jo av, fritt etter MOW; el crappo turistklasse. Her har de en jobb å gjøre! Altså ganske interessant at Ryanair ikke lenger bare skal assosieres med cheapo tickets.
Old 02-11-2008, 20:58   #13
Herlov
ScanFlyer Molded

Jeg ser for meg at selve billetten vil koste 8 pund, mens tilgang til toalett i løpet av de 8+ timene vil koste 3-4oo pund?
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 21:01   #14
Stian
ScanFlyer Gold

Baggasjen blir nok ikke billig.
Old 02-11-2008, 21:03   #15
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
En annen ting som slår meg, er hvordan O'Leary skal greie å få potensielle kunder til å forbinde Ryanair med eksklusiv business class.
Det er jo mulig at selskapet vil bli kalt noe annet enn Ryanair?
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 21:19   #16
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Det kan jo naturligvis være et alternativ, men selskapet bør likefullt inneholde navnet "Ryanair" i en eller annen form for å bevare en viss merkekjennskap, og da er man på en måte tilbake og biter seg i halen igjen.
Old 02-11-2008, 21:51   #17
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Jaja, blir spennende å se hvilke flytyper Ryanair i såfall bestiller. Er allikevel litt skeptisk til denne satsningen. Ryanair må i såfall greie å skaffe bygge opp et enormt konkurransefortrinn, fordi konkurransen fra UK til USA er enorm. Hvis ikke tror jeg satsningen blir mislykket. Dette kan bli katastrofalt for Ryanair.
Jeg er ikke overbevist om at UK (eller Irland) kommer til å bli av det første her, ihvertfall ikke London. Ryanair er store i andre deler av Europa også, så jeg har nesten mer tro på Torp-US enn London-US.

Ellers er jeg enig med MOW: Han tråkker til i nedgangstider, noe som har lykkes før.
Old 02-11-2008, 21:58   #18
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Jeg er ikke overbevist om at UK (eller Irland) kommer til å bli av det første her, ihvertfall ikke London. Ryanair er store i andre deler av Europa også, så jeg har nesten mer tro på Torp-US enn London-US.
Det nevnes ruter fra Stansted og Dublin til New York, Florida, Los Angeles, San Francisco og Boston i nyhetsartikkelen, men det er åpenbart andre deler av Europa som er dårligere dekket med USA-ruten enn Storbritannia og Irland. Ellers er jeg sikker på at Ryanair vil kunne gjøre det sterkt også med en slik satsning, men det skal bli interessant å se hvordan konseptet vil bli og hva slags flytyper som vil bli brukt. På sikt er jeg sikker på at tilbudet mellom Europa og USA mer og mer vil likne på dagens tilbud innen Europa.

Last edited by FlightDeck; 02-11-2008 at 22:00.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 22:05   #19
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Det nevnes ruter fra Stansted og Dublin til New York, Florida, Los Angeles, San Francisco og Boston i nyhetsartikkelen, men det er åpenbart andre deler av Europa som er dårligere dekket med USA-ruten enn Storbritannia og Irland.
Note to self: Lese bedre før jeg kommenterer.

Quote:
Ellers er jeg sikker på at Ryanair vil kunne gjøre det sterkt også med en slik satsning, men det skal bli interessant å se hvordan konseptet vil bli og hva slags flytyper som vil bli brukt. På sikt er jeg sikker på at tilbudet mellom Europa og USA mer og mer vil likne på dagens tilbud innen Europa.
Det tror jeg du har rett i. Forskjellen på de lange europeiske rutene (OSL-LPA, f.eks.) og de korte transatlantiske er ikke så veldig stor.
Old 02-11-2008, 22:07   #20
LN-KRF
ScanFlyer Molded

Sier det samme som Stian, Trøste å Bære
LN-KRF is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules