Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyteknisk forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-10-2008, 19:30   #1
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Spørsmål Hjelp til å identifisere flydeler

Regner med at det her er riktig del av Scanair å videreformidle en forespørsel om hjelp.

Jeg har mottatt en følgende epost

Quote:
Hi there

I work for North Cornwall Distict Council Beach Ranger Service. Recently we had a large piece of debris washed up. It was covered in Goose barnicles and contained Sargaso sea Columbus crabs which come from the Caribean. After cleaning the debris up we found underneath what appeared to be plane/aircraft wreckage. It's about 4' x 1.5' and seems to have a number of high spec elements. We are hoping to confirm this - could you help us? I have attached pictures to this email.

Hope you can help
Alan
NCDC Beach Ranger Service
Bildene er tatt med mobiltelefon, og jeg har prøvd å få det maksimale ut av dem. Nå er det å finne ut om det er et fly som har både NAS1133-E38 og CAMLOC ___P4 612A.









__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2008, 11:19   #2
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Hjelp til å identifisere flydeler

Heisann KGL!

Foerst saa det ut som et wing-body fairing, men jeg skal sende disse bildene over til Stuctures Enineering og se om de har noe bedre forslag.

NAS fasteners, bolts, screws osv. brukes over allt paa flyet og CAMLOC fasteners er vel like utbret.

Vi skal se...

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2008, 15:04   #3
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: Hjelp til å identifisere flydeler

Litt tjukt med honey-comb, så jeg tenker motorcowling først, men vinkelen var litt underlig (litt for 90*).
Speedbird is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2008, 20:35   #4
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Hjelp til å identifisere flydeler

Heisann!

Her kommer noen nye clues fra en av mine co-workers. Paul er en tidligere Boeing ingenioer.

Quote:
First thought, it is an Airbus. The “almost” Philips head screws (but not) are quad-wings used on Airbus aircraft. These are offset slots, not a Philips head. These are used on Airbus and whatever other aircraft, but not Boeing.

The locking CAMLOC require the “fanged” screw-driver to unlock them, generally used around engine components.

The witness marks on the heads of these fasteners all indicates repetitive cold working (locking and unlocking) like an Engine Cowl access

Finally, the damaged surface looks as if it were subject to multiple impacts not just water. Like an uncontained engine burst or double-ot buck, something.

Bottom line, I haven’t a clue.
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2008, 12:02   #5
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Hjelp til å identifisere flydeler

Heisann!

Er det ingen fler som har proevd seg?

Grunnen til at jeg trodde det var en wing-body fairing er nettopp det du sier Speedbird med den skarpe vinkelen.

Snakket med av vaare structures engineers og han mente dette var en eldre type composit panel paa grunn av high-density aluminium kjerne. Dette var ofte brukt paa fly som B727. Han mente ogsaa at et bilde fra insiden kunne forklare litt mer da vi ser en flens, men kan ikke se mere?

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2008, 11:46   #6
LN-KRF
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
Default Re: Hjelp til å identifisere flydeler

Kan ikke være vrakrester av en eller annen flymaskin som har styrtet i området, som kan være avgjørende for å få avklart noe??
LN-KRF is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Trenger hjelp til å identifisere et fly Fellowship Flyhistorisk forum 3 10-02-2017 17:00
Kjøleskap av flydeler til salgs elgen Samlerhjørnet 0 07-05-2016 11:58
Kan noen identifisere øy i nordlige Karibien? robertaas Småprat 3 02-03-2015 22:55
Identifisere logo LN-MOW Samlerhjørnet 5 20-08-2014 23:06
Trenger litt hjelp til å identifisere flyplassene LN-KOG Flyforum 50 21-02-2012 17:02


All times are GMT +2. The time now is 17:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.