![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har et litt sært spørsmål. Jeg har reist en del, og har derfor gått gjennom en del sikkerhetskontroller. På enkelte flyplasser slipper man å gå igjennom sikkerhetskontroll på nytt når man lander, og skal ta en airside transfer. Men når man kommer fra for eksempel USA, må man gjennom en ny sikkerhetskontroll hvis man skal inn i transit-området.
Mitt spørsmål er derfor; hvilke land anerkjenner andre lands sikkerhetskontroll? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I følge EU regnes de aller fleste flyplasser utenfor EU, tror dog EWR er godtatt(???) som urene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis du reiser fra OSL til AMS må du videre inn i en sikkerthetskontroll for du går ombord neste fly videre fra AMS(til feks JFK).
Hvorfor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I London sluser de alle gjennom security ved transfer, for da slipper de "å sortere" mener jeg å ha lest en plass. Har selv gått gjennom security på på ARN og CPH etter å ha kommet hjem fra EWR.
Til USA ser det for meg ut som det er noen tilfeldig utplukk i gaten, hvertfall i CPH. Hva med OSL - har aldri hatt utenlandsransfer der, men ser det står maskiner der sammen med en gjeng vakter som henger og slenger. Vil jo tro alle må gjennom der også, hvis ikke er jo systemet hullete.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Discus: Mener du slipper kontrollen dersom du kommer fra den siden der det bare er schengen-flighter - "fra rene flyplasser", mens du per deff på hvis du er på andre siden - hvor du også kommer utenfra schengen - selvom du har kommet fra ren flyplass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
JoeW: I CPH og på ARN slipper man på non-Schengensiden, ja. På OSL så står security-folka slik plassert at det må gjelde alle hvis det skal ha noen hensikt (slik de gjør på LHR også).
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
EDIT: Du har muligens rett. De har bygget om den cafen. Før slapp man hvis man kom på gate 38-48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny sikkerhetskontroll kanskje på vei? | Whoop_whoop | Småprat | 0 | 14-10-2011 16:44 |
Kamera utstyr og sikkerhetskontroll | jameson82 | Småprat | 8 | 22-09-2011 15:50 |
Sikkerhetskontroll og softgun/lekevåpen | VirreVapp | Reiseforum | 5 | 15-06-2011 12:35 |
Sikkerhetskontroll av barn | ENGM 911 | Småprat | 4 | 21-04-2011 00:28 |