Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-10-2008, 03:29   #1
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty

FBU 4EVER's Avatar

SEA God fredagsmorgen fra avd. Langt Vest

Her i Seattle er kl. bare 1824 paa torsdags ettermiddag, det er litt regn i luften ellers o.k.
Dagen gikk med til besoek paa Boeing Field og museet der. Saa inn til downtown SEA og noen ettermiddagsglass sammen med DC-8-63.
Nu sitter vi noen stk. i lobbyen og venter paa flere crew foer vi gaar ut for aa finne et sted og spise middag.
Pussig fenomen: Jeg fikk en SMS fra DC-8-63 tidligere i dag. Nu faar jeg samme melding for tiende gang. Kommer med saan ca. 30-60 minutters mellomrom. Irriterende!
Ha en fin fredag!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2008, 04:36   #2
seilfly
Infrequent traveller ;-)

Default Re: God fredagsmorgen fra avd. Langt Vest

Snart helg! Lang vei til helgen enda, men den kommer like sikkert!

I helga er det flyshow i Dallas et sted. Det er det eneste jeg har gjort av planlegging i den forbindelse, men det er planer for å dra til det showet. Når noen nevner thunderbirds så er jeg med

Ha en god fredag. TGIF... TGIF!!!

Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason

seilfly is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2008, 04:48   #3
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

God morgen godtfolk i fra søyla!

Her en snart nattevakten slutt, så blir det noen timer på øyet før jeg skal ut og hjelpe Lillebror med å kjøpe bil, før det bærer tilbake på senvakt før tidligvakt lørdag, sååååååå skal det ut og festes og feire flyplassens 10 årsjubileum, det skal bli hyggelig...

Ha en strålende helg alle!
Old 10-10-2008, 04:52   #4
salmon-air
ScanFlyer Silver

salmon-air's Avatar

God Morgen Fra Knepp!

Har Fløyet 2 turer OSL-TRD-OSL i natt med PT70-73T.

Nå er det noen timer på øye føen en ny runde i Morgen
salmon-air is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2008, 07:19   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

TFIF.....først en dag på kontoret, så er det helg. Ut å spise med fattern et eller annet sted, før det blir bytur med noen kamerater. Ha en fin dag
Old 10-10-2008, 07:34   #6
Thomas
ScanFlyer Rusty

Morn!
Lettskyet og 5 grader i området rundt bunker'n - strekker jeg med å titter ut til venstre ser jeg en Kalitta 747-100 - smooth!

Blir sittende her til 14:30 deretter hjem og dusje, sove, skifte også blir kvelden tilbrunget i SAS hangaren med Thomas/Harald og 1500 andre!

Ciao
Old 10-10-2008, 07:55   #7
Egil
ScanFlyer Gold

Egil's Avatar

God morgen forumister!

Dagen i dag startet i samme trend som i går! Kanselleringene vil ingen ende ta Men litt flaks hadde vi da, så alle passasjerene kom seg i vei.
Ellers er det vått og grått i Mosjøen. Ser fram til kl 1445 når man kan ta velfortjent helg!

E!
Old 10-10-2008, 07:59   #8
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

God morgen fra Forus! Trøtt som en strømpe i dag, var vel ferdig på jobb ved midnatt i går, så det er godt at det er fredag i dag og helg om 6-7 timer.

Så nå har jeg satt meg ned til å lese igjennom Scanair-forumet før jeg fortsetter!

Ha en fin dag da forumister!
Old 10-10-2008, 08:07   #9
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

God morgen fra hovedstaden!

Hvis noen av kollegene på en fredag sier det blir kveldsjobbing så er det bare å dra fram denne i hodet...

For min del så blir det ingen overtid og mest sannsynlig en rolig dag på jobb. Ha en finfin fredag forumister!

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2008, 08:17   #10
Thomas
ScanFlyer Rusty

Kalitta fueles nå!
Old 10-10-2008, 08:58   #11
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God morgen fra Rica Helsfyr!

Ble en rolig tur inn til Oslo med SAS i morges. Turen gikk i Frøydis Viking, som virker som en splitter ny 738, med winglets. Den hadde lyseblå skinnseter, og det har jeg aldri sett før. Så det var tydelig at dette var en maskin jeg ikke hadde flydd med før.

Nå blir det møte hele dagen, før SAS tar meg hjem igjen i ettermiddag. I kveld blir det mexicansk og øl. Glær mæ! TGIF!

Ha en bedre fredag, everyblody!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2008, 09:19   #12
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

God dag fra Lilletorget. I dag er det "fagdag" for store deler av bedriften, det betyr at undertegnede skal lage potetstappe. Ja, det er mye rart i næringslivet for tiden. Ha en fornøyelig weekend.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2008, 09:57   #13
Falcon
ÜberScanFlyer

Falcon's Avatar

God "morgen" fra Vøyenenga. Trist vær, men jeg skal uansett være inne og jobbe i leiligheten. Jeg burde, som industridesigner utdannet på arkitektskole, tegnet ut hele leiligheten i 3D forlengst, men det er noe med å løse ting underveis også. Nå skal det sies at alle de viktige valgene er gjort forlengst. Det er imidlertid noen spørsmål som dukker opp:
  1. Hvordan plassere en del hyllemeter med flybøker?
  2. Hvor skal 1:100-modellene stå?
  3. Er det i det hele tatt plass til modeller av Fw 200 Condor, He 177 Greif, DC-3 (DNL), Ju 52 (DNL) og en haug andre modeller i skala 1:48? (Heldigvis er ingen av dem jeg lister opp her bygget enda. Men det er flere. Og utrolig mange i esker.)
  4. Jeg har en god del luftfartsrelaterte bilder av forskjellige slag som jeg kunne tenke meg å henge opp. Men hvordan få nok veggplass? Jeg kan ikke sette kunst på lager for å få opp tegninger av militærfly, gamle SAS-plakater, etc. Eller kan jeg?
  5. Altfor mye hardware har allerede vært et problem i mange år, og nå får jeg mye mindre plass enn det jeg er vant til. Må jeg begynne å kvitte meg med ting? Blir uvel bare av tanken.

Jaja. Og slik går no dagan.

Ha en brillefin dag, alle sammen!

K
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2008, 10:40   #14
OJB
ScanFlyer Rusty

God formiddag fra Forus/Tananger,
Her over i sørvest er det rimelig vått og grått på morgenkvisten,men det bedrer seg vel utover dagen forhåpentligvis.
Brukte litt av første del av arbeidsdagen til å bestille en haug med jobbreiser resten av året.
Tendensen er tydelig. En rekke SK flighter er tatt av plakaten fremover som gir et litt annet reisemønster fremover. Noen tidlig flighter er avblåst i ruteprogrammet som betyr reise kvelden før for å rekke planlagte møter dagen etter. Irriterende!
Hotell situasjonen er i ferd med å bedres i den fortstand at det "aber pløtshlich" er godt med ledige rom i flere byer.
Det er tydelig at mange nå er i ferd med å stramme inn på reisebudsjettene.
Finanskrisen begynner å gjøre seg gjeldene og verre kan det vel bli en periode.
Vel , den som lever får se , verden går i alle fall videre uansett.
Ha en fin dag alle forumister.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2008, 11:14   #15
atck
ScanFlyer Gold

atck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Falcon View Post
Snip ... Heldigvis er ingen av dem jeg lister opp her bygget enda.
Er det nå man kommer med litt artige kommentarer som "og det blir det jo ikke heller, så den problemstillingen er vel heller akademisk"

Kyrre
Som nettopp har bestilt tur til Telford i november. Kan aldri få nok plast vettu.
atck is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2008, 11:19   #16
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

TGIF fra barteland

I morra bærer det sørover og nordover inkl. et besøk til "Tobias i Tårnet" aka.ENGM RAMP......Der bys det på kaffe og omvisning.Blir spennende ....

Idag blir det veeeldig rolig, da avgang fra TRD er 0720 i morra tidlig.

Ha en flott helg folkens

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2008, 11:24   #17
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Ble en rolig tur inn til Oslo med SAS i morges. Turen gikk i Frøydis Viking, som virker som en splitter ny 738, med winglets. Den hadde lyseblå skinnseter, og det har jeg aldri sett før. Så det var tydelig at dette var en maskin jeg ikke hadde flydd med før.
Glemte å si at selv på rad 3 var det så trangt mellom setene, at knyttenevetesten var langt fra bestått! Hadde skrubbsår på knærne da jeg gikk iland! Skal de aldri lære, eller må jeg amputere?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2008, 11:40   #18
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Synes også at selve setene ikke er spesielt bra på den nye 737-800. De virker simple og billige.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2008, 12:17   #19
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

God fredag alle! Fått gjort noe av det viktige i dag, men tror jeg skyver på månedsrapportene til på mandag. Ingen som har mast om det, så jeg tar sjansen. I morgen er det kamp og så den klassiske "Red River Shootout mellom Texas og Oklahoma på tv, blir nok Oklahoma som tar hjem den seieren tenker jeg.

God helg til alle og gratulasjoner til Ahtisaari!
Old 10-10-2008, 13:00   #20
ANX
ScanFlyer Gold

ANX's Avatar

Quote:
Originally Posted by Falcon View Post
God "morgen" fra Vøyenenga. Trist vær, men jeg skal uansett være inne og jobbe i leiligheten. Jeg burde, som industridesigner utdannet på arkitektskole, tegnet ut hele leiligheten i 3D forlengst, men det er noe med å løse ting underveis også. Nå skal det sies at alle de viktige valgene er gjort forlengst. Det er imidlertid noen spørsmål som dukker opp:
  1. Hvordan plassere en del hyllemeter med flybøker?
  2. Hvor skal 1:100-modellene stå?
  3. Er det i det hele tatt plass til modeller av Fw 200 Condor, He 177 Greif, DC-3 (DNL), Ju 52 (DNL) og en haug andre modeller i skala 1:48? (Heldigvis er ingen av dem jeg lister opp her bygget enda. Men det er flere. Og utrolig mange i esker.)
  4. Jeg har en god del luftfartsrelaterte bilder av forskjellige slag som jeg kunne tenke meg å henge opp. Men hvordan få nok veggplass? Jeg kan ikke sette kunst på lager for å få opp tegninger av militærfly, gamle SAS-plakater, etc. Eller kan jeg?
  5. Altfor mye hardware har allerede vært et problem i mange år, og nå får jeg mye mindre plass enn det jeg er vant til. Må jeg begynne å kvitte meg med ting? Blir uvel bare av tanken.

Jaja. Og slik går no dagan. Ha en brillefin dag, alle sammen!

K
Fredags morgen er ukas eneste "gode" morgen. Pilsen smaker aldri så godt som etter kontortid fredager...

Har all sympati for problemstillingene. Skal selv flytte inn i overmøblert bolig der lite kan endres/fjernes, og pønsker desperat på hvor flybildene og flymodellene skal få plass. Derfor noen ferdigtygde svar til deg:

1) Hvordan plassere en del hyllemeter med flybøker?
- - Kjøp ikke-standard dybde bokhylle og sett inn ekstra hyller, til de "små" bøkene.
2) Hvor skal 1:100-modellene stå?
- - Henges fra taket i rommenes hjørner der man ikke slår hodet inni dem.
3) Er det i det hele tatt plass til modeller i skala 1:48?
- - Nei. Vent med å bygge flere til livet har gått litt videre og resten er ivaretatt.
4) …sette kunst på lager for å få opp tegninger av militærfly, gamle SAS-plakater, etc. Eller kan jeg?
- - DEFINITIVT JA!!! Flytrivselsfaktoren er da såklart viktigere enn all slags kunst.
5) Altfor mye hardware har allerede vært et problem i mange år, og nå får jeg mye mindre plass.
Må jeg begynne å kvitte meg med ting?
- - Grøss nei. Familie/slekt kan ha LITT plass "på loftet", du trenger ikke sette alt på ett sted.

Lykke til. Tar gjerne konsultentoppdrag mot et rimelig honorar (klå på flymodellene)…

Last edited by ANX; 10-10-2008 at 13:03.
ANX is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules