![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=2861150/
Hvornår mon denne debat forstummer ??
![]() |
#2 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Måske når folk fra Aarhus ser at det fungerer bedre å kjøre til Billund enn til Tirstrup for å fly? Det høres uansett ekstravagant ut å bygge en splitter ny lufthavn for Aarhus-området, med BLL i "nærheten".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Aarhus ny lufthavn er en fantasiprojekt for en tidligere erhvervsleder der ikke har bedre at give sig til.
AAR ligger dumt, ingen tvvl om det, Men BLL ligger perfekt for det meste af Århus, specielt efter den nye forbindelsesvej er åbnet. Det vil være galimatias at åbne en ny Aarhus lufthavn. Endelige siger den statsminister noget fornuftigt - der er godt nok længe i mellem - men når det sker skal vi sætte pris på det. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det eneste man skal have dem i Århus til at forstå, er om man vil have en international lufthavn i Billund, eller den nærmeste skal ligge i København. At der skulle være plads til 2 store i Jylland er vel kun de færeste der tror på. Fra 2007 er der kun 45 min kørsel til Billund. Hvis de vil have en ordentlig lufthavn i nærheden, skulle de i stedet begynde at arbejde på at få en jernbane til Esbjerg, direkte forbi lufthavnen i Billund.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Ellers enig i at det ikke giver den store mening at blive ved med at snakke om en ny Århus Lufthavn - i forhold til trafikgrundlaget og nærheden til BLL vil det være spild af statens penge. Nej brug hellere pengene til at få fjernet den forhadte 75 kr. afgift...
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Jeg er da lidt enig i de betragtninger der er om Aarhus Lufthavn. Jeg er såmænd heler ikke sikker på at der er behov for en ny lufthavn her i Østjylland, men jeg mener at når den nu ligger hvor den ligger, så burde man istedet udbygge infrastrukturen rundt om lufthavnen. Skabe ordentlige tilkørselsveje, det vil sige,enten hurtigtog til AAR eller en motorvej hele vejen fra Aarhus til Tirstrup. Billund ligger nu engang,hvor den ligger. Den har en ganske godt opland som rækker pænt op i Jylland samt et stykke ned i Tyskland. Jeg tror ikke på den om at det kun tager 45 minutter at køre fra Aarhus til Billund. Sidst jeg kørte strækningen fra Aarhus midtby til Billund, ja der brugte jeg altså omkring det dobbelte. Men torsdag morgen vil jeg efterprøve den teori enenu engang. Jeg kører fra Aarhus kl 1000 og skal jo så være i BLL kl 1045. Vi får se, men jeg tvivler. Lad nu Billund klare det de skal, så klarer vi i AAR det vi skal.Ny lufthavn eller ej. I AAR er vi god til at handle fly. Vi bruger ikke lang tid om et turn around, og det er mit indtryk at jo større en lufthavn er, jo længere turnaround tid. I forhold til støjniveau så ligger AAR nu ganske godt, ingen restriktioner. De har de mig bekendt i BLL. BLL ligger efterhånden i "downtown" og på et eller andet tid vil de blive pålagt skrappe restriktioner. Curfew mellem 2400 og 0600 f.ex....ikke at jeg håber det, men det er vel ikke helt urealistisk Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() PS: ER helt enig med PP, at 75 krs afgiften skal fjernes her og nu, Det vil gavn flyvningen i og til og fra Danmark Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
BLL har nogle ret nye takeoff restrictions ikke i form af curfew, men i form af påbudte drej umiddelbart efter takeoff, når der startes mod vest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]() Til Ole Så begynder det at se godt ud med hensyn til tiden. http://www.stiften-aarhus.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051006/AARHUS/110060605/0/AARHUS&SearchID=73223843953860 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Undersøgelse af ny lufthavn i Aarhus | Fysikeren | Flyforum | 2 | 20-05-2015 20:31 |
Endnu en tanke om Århus lufthavn | Fysikeren | Flyforum | 0 | 03-09-2010 17:55 |
Aarhus Lufthavn angriber konkurrenter i AAL og KRP | Bll spotter | Flyforum | 0 | 30-11-2009 09:28 |
Aarhus Lufthavn mistænkes for ulovlig statsstøtte | karsten | Flyforum | 1 | 15-01-2008 19:51 |