Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-02-2005, 08:07   #1
Jan
ScanFlyer Gold

Jan's Avatar

Default Endnu et dødsstød til ny lufthavn i Aarhus

http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=2861150/

Hvornår mon denne debat forstummer ??
Old 01-02-2005, 08:20   #2
Falcon
ÜberScanFlyer

Falcon's Avatar

Default Re: Endnu et dødsstød til ny lufthavn i Aarhus

Måske når folk fra Aarhus ser at det fungerer bedre å kjøre til Billund enn til Tirstrup for å fly? Det høres uansett ekstravagant ut å bygge en splitter ny lufthavn for Aarhus-området, med BLL i "nærheten".
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2005, 08:34   #3
Guest
ScanFlyer Gold

Aarhus ny lufthavn er en fantasiprojekt for en tidligere erhvervsleder der ikke har bedre at give sig til.
AAR ligger dumt, ingen tvvl om det, Men BLL ligger perfekt for det meste af Århus, specielt efter den nye forbindelsesvej er åbnet. Det vil være galimatias at åbne en ny Aarhus lufthavn.
Endelige siger den statsminister noget fornuftigt - der er godt nok længe i mellem - men når det sker skal vi sætte pris på det.
Guest is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2005, 08:46   #4
Bll spotter
ScanFlyer Gold

Bll spotter's Avatar

Det eneste man skal have dem i Århus til at forstå, er om man vil have en international lufthavn i Billund, eller den nærmeste skal ligge i København. At der skulle være plads til 2 store i Jylland er vel kun de færeste der tror på. Fra 2007 er der kun 45 min kørsel til Billund. Hvis de vil have en ordentlig lufthavn i nærheden, skulle de i stedet begynde at arbejde på at få en jernbane til Esbjerg, direkte forbi lufthavnen i Billund.
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2005, 09:59   #5
PP
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by jens
Endelige siger den statsminister noget fornuftigt - der er godt nok længe i mellem - men når det sker skal vi sætte pris på det.
Det er jo et holdningsspørgsmål - men du kommer jo nok til at trækkes lidt med ham endnu

Ellers enig i at det ikke giver den store mening at blive ved med at snakke om en ny Århus Lufthavn - i forhold til trafikgrundlaget og nærheden til BLL vil det være spild af statens penge. Nej brug hellere pengene til at få fjernet den forhadte 75 kr. afgift...

PP is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2005, 11:36   #6
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Jeg er da lidt enig i de betragtninger der er om Aarhus Lufthavn.
Jeg er såmænd heler ikke sikker på at der er behov for en ny lufthavn her i
Østjylland, men jeg mener at når den nu ligger hvor den ligger, så burde man
istedet udbygge infrastrukturen rundt om lufthavnen. Skabe ordentlige tilkørselsveje,
det vil sige,enten hurtigtog til AAR eller en motorvej hele vejen fra Aarhus til Tirstrup.
Billund ligger nu engang,hvor den ligger. Den har en ganske godt opland som rækker
pænt op i Jylland samt et stykke ned i Tyskland.
Jeg tror ikke på den om at det kun tager 45 minutter at køre fra Aarhus til Billund.
Sidst jeg kørte strækningen fra Aarhus midtby til Billund, ja der brugte jeg altså omkring
det dobbelte.
Men torsdag morgen vil jeg efterprøve den teori enenu engang. Jeg kører fra Aarhus kl
1000 og skal jo så være i BLL kl 1045. Vi får se, men jeg tvivler.
Lad nu Billund klare det de skal, så klarer vi i AAR det vi skal.Ny lufthavn eller ej.
I AAR er vi god til at handle fly. Vi bruger ikke lang tid om et turn around, og det er mit
indtryk at jo større en lufthavn er, jo længere turnaround tid.
I forhold til støjniveau så ligger AAR nu ganske godt, ingen restriktioner. De har de mig
bekendt i BLL.
BLL ligger efterhånden i "downtown" og på et eller andet tid vil de blive pålagt skrappe
restriktioner. Curfew mellem 2400 og 0600 f.ex....ikke at jeg håber det, men det er vel ikke helt urealistisk
Hilsen
Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2005, 11:37   #7
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

PS:

ER helt enig med PP, at 75 krs afgiften skal fjernes her og nu, Det vil gavn flyvningen i og til og fra Danmark
Hilsen
Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2005, 11:46   #8
Guest
ScanFlyer Gold

BLL har nogle ret nye takeoff restrictions ikke i form af curfew, men i form af påbudte drej umiddelbart efter takeoff, når der startes mod vest.
Guest is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2005, 13:34   #9
Bll spotter
ScanFlyer Gold

Bll spotter's Avatar

Quote:
Originally posted by sk931

Jeg tror ikke på den om at det kun tager 45 minutter at køre fra Aarhus til Billund.
Sidst jeg kørte strækningen fra Aarhus midtby til Billund, ja der brugte jeg altså omkring
det dobbelte.
Men torsdag morgen vil jeg efterprøve den teori enenu engang. Jeg kører fra Aarhus kl
1000 og skal jo så være i BLL kl 1045. Vi får se, men jeg tvivler.

Ole
Som jeg skrev er det fra 2007, når den nye vej til Billund er helt færdigudbyget og ikke på Torsdag. En påstand Århus Stifttidende selv kom med i deres avis i December. Måske du selv har læst den, kan desværre ikke længere finde den i deres netarkiv.
Old 19-10-2005, 12:30   #10
Bll spotter
ScanFlyer Gold

Bll spotter's Avatar

Til Ole
Så begynder det at se godt ud med hensyn til tiden.

http://www.stiften-aarhus.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051006/AARHUS/110060605/0/AARHUS&SearchID=73223843953860
Reply

Posting Rules