![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Undersøgelsen af, om det kan betale sig at flytte lufthavnen i Aarhus er blevet offentliggjort. Den kan læses her:
http://www.aarhus.dk/da/erhverv/erhv...-Lufthavn.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Millionudgift til ekspropriation glemt i Aarhus-rapport
http://www.check-in.dk/millionudgift...-#.VVxyJIHarqA |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og problemet for Aarhus Kommune blev en kende større..De har ikke selv den store lyst til at have en ny lufthavn i kommunen, men de har så fundet 2 placeringer hos naboen, Skanderborg.
Her har de så sagt tak for interessen, men nej tak..og dermed blev projektet lige mellem 1 og 1,5 milliarder dyrere. Samtidig har trafikstyrelsen nogle betænkeligheder med placeringen.. Men det er også lidt typisk for Aarhus Kommune...De vil så gerne, altså exportere deres problemer til naboerne.. Samtidig ønsker kommunen at hele projektet skal betales med private midler..Men i og med at åbningen er mindst 10 år ude i fremtiden, ja så forventes det først at projektet er rentabelt tidligst i 2040.Og hvilke fonde/pensionskasser er indstillet på at det , måske, først giver afkast så mange år efter ?...næppe nogen kan jeg forestille mig. For mig at se, og jeg er måske en anelse forudintaget, er projektet dødfødt... og i øvrigt, så har TS: Trafikstyrelsen, også problemer med at TMAèrene i Jylland kommer til at overlappe hinanden....Så...ny lufthavn ved Aarhus...næppe Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aarhus Lufthavn angriber konkurrenter i AAL og KRP | Bll spotter | Flyforum | 0 | 30-11-2009 09:28 |
Aarhus Lufthavn mistænkes for ulovlig statsstøtte | karsten | Flyforum | 1 | 15-01-2008 19:51 |
Endnu et dødsstød til ny lufthavn i Aarhus | Jan | Flyforum | 9 | 19-10-2005 12:30 |
UNDERSØGELSE AF FLYSTYRT: UDBLÆSNING | sail4fun | Flyforum | 0 | 04-03-2005 19:43 |