![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser at LN-BRR har vært ute av tjeneste i juli - har den nå fått fulle SAS Norge farger?
LN-TUF har vel også fått de riktige fargene - ser at den kom tilbake fra Shannon på morgenen den 23. juli (SK9126). Og mistet LN-TUD Braathens-fargene mellom 9. og 16. juli? Hvis ja, så er det ikke flere Braathens-farger igjen. Da får vi vente til midten av november før de neste får oppdatert sine slitte farger på Shannon.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kurt! TUD står her nuuu på gate 45, i fulle SK farger, og skinnende blank i lakken, og BRR kom tilbake for, hmm, tja, en uke eller 2 siden, fra Shannon, og er også skinnende blank i lakken nå....TUF'en står ikke her hos meg i natt, så den kan jeg ei svare for....
M
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da var det slutt på den blå Braathens mager - og dermed er det bare noen få som bærer SAS Braathens dekalene igjen. Men dette varer vel heller ikke lenge, så om litt er det bare noen AVRO 146 RJer som har Braathens på seg.
Da er vel en era over!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
LN-BRX da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja sannelig Blubird, men BRX skal inn på C10 i slutten av kommende uke
Så fotografer - den vil bare fly noen dager i Braathens-farger før det er slutt.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette er meget synd og høre...fikk en stor klump i halsen nå...
An era is over...... Dette er meget synd... vi vil nok ikke se Braathensfarger mer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Med mindre noen snart finner ut at de skal ha et retro-BU-fly i stallen.......
![]() |
#8 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Usannsynlig spør du meg, Sk har jo allerede en retro A319
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ja, men det er vel eneste muligheten for at vi får se et fly i BU-farger igjen. (Og SK gjør jo mye rart innimellom.....) Men sjansene - nei de er nok små.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er utelukkende positivt for fremtiden til SAS Norge...men historien og minnene lever videre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Tenk deg tilbake til den dag da SAS kjöpte BU. Da hadde de i en marked SVG en meget sterkt grep. DY kom pa banen og i förste 2-3 arene hadde de ingen suksess i SVG. BU navnet gikk, og mange kunder gikk. Jeg tror det er en tragisk undervurdering av SAS Management, hvor sterke BU navnet i noen regioner av landet egentlig ble. Man ga den opp, og sa ga man signal til mange kunder "please go to the shop next door". De som lever rundt omkring Sola / Tananger vet hva jeg snakker om. Nesten hver 2. familie der har en direkt eller indirekt knytting til BU. Du sier det er sa utelukkende positiv. Kan du kanskje si hvorfor det er sa veldig positiv for SAS? Jeg klarer rett og slett ikke a se dette. Jeg bare ser at SAS har det stadig vanskeligere i visse markeder...
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Dessuten har vi nylig hatt en sak om slitne decaler som gjør pax redde for "gamle" fly og maskinene med bu-decals så ikke nye ut lenger.. peace
What can I do you for? ------------- No pain - no gain Last edited by DonRuud; 09-08-2008 at 12:55. Reason: kom på litt mer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
critical mind
|
![]()
Vet du hva er saken med merkenavn? Folk husker dem. Derfor har de en visst verdi for en selskap.
Her nede, hvor jeg bor, hadde vi en charter-selskap Condor som ble en meget sterkt merkenavn. En dag kom en fra Management og bestemmte "vi skal na hete Thomas Cook". Resultated ble at folk valgte reise-operatörer som flöy med Air Berlin bare fordi dette ble en kjent navn! "Thomas Cook vil vi ikke fly med, det kjenner vi ikke!" Vi har en Eurowings som har forsatt egne fly fordi dette er en meget sterk og önsked merkenavn i deler av dette landet. Ogsa en SWISS overlever som eget merkenavn fordi det tiltrekker seg passajerer, langt mere enn en Lufthansa (Suisse) vil har gjört. Det kan vaere billigere a ha en navn for heile produktet, mens om jeg mister 40-50% av marked til en ny konkurrent, sa er dette definitiv ikke utelukkende positiv. Eller? Snakken om lakken er bare tull. En kikk pa noen av de -600er til SAS viser at nesten alle trenger ny lakk. Bare DNX og DOR har fersk lakk. Jeg kjenner ingen som skaper rabalder fordi det "sliten SAS fly da"...
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
De mest slitne eller funny dekaler finner en vel på SAS-fly - jeg bare nevner SAS Braatavian og ikke minst falmede "røde" engine cowlings og skitne og slitte gulvtepper.
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 09-08-2008 at 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Dere har vel litt rett, alle sammen. Jeg kunne skrevet side opp og side ned om oppkjøpet og droppingen av Braathens-navnet, men nå er det forlengst historie og vi får la det bli med det. Når det først er gjort, tror jeg det er en fordel for alle at SAS-flåten blir homogen i c/s, og det ripper bare opp i vonde minner for de involverte så lenge restene flyr rundt med BU-logo. Men jeg må jo si at lokalt fikk nok DY en del nye pax da BU-navnet ble droppet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Browncoat
|
![]()
Tror vel neppe at Sas mistet 40-50%, men det er vel ikke noen her som betviler at Sas mistet noe markedsandel.
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Og det at SAS har mistet markedsandeler skyldes ikke at Braathens-navnet ble droppet. Det skyldes enkelt og greit konkuransen fra Norwegian. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er det slutt på flyinfo ? | Lennart | Register- og ATC-Forum | 15 | 23-04-2010 22:21 |
Når skiftet Braathens ifra det første til det andre skjemaet ?? | rhusberg | Flyhistorisk forum | 3 | 01-02-2010 21:24 |
Da var det slutt... | BU662 | Flyforum | 13 | 17-01-2009 23:23 |
Da var det slutt før det har begynt.... | KLMfan | Flyforum | 6 | 16-12-2008 06:05 |
Nå er det slutt | Lennart | Flyforum | 21 | 16-09-2006 13:41 |