![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Ser at LN-BRR har vært ute av tjeneste i juli - har den nå fått fulle SAS Norge farger?
LN-TUF har vel også fått de riktige fargene - ser at den kom tilbake fra Shannon på morgenen den 23. juli (SK9126). Og mistet LN-TUD Braathens-fargene mellom 9. og 16. juli? Hvis ja, så er det ikke flere Braathens-farger igjen. Da får vi vente til midten av november før de neste får oppdatert sine slitte farger på Shannon.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,220
|
![]()
Kurt! TUD står her nuuu på gate 45, i fulle SK farger, og skinnende blank i lakken, og BRR kom tilbake for, hmm, tja, en uke eller 2 siden, fra Shannon, og er også skinnende blank i lakken nå....TUF'en står ikke her hos meg i natt, så den kan jeg ei svare for....
M
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Da var det slutt på den blå Braathens mager - og dermed er det bare noen få som bærer SAS Braathens dekalene igjen. Men dette varer vel heller ikke lenge, så om litt er det bare noen AVRO 146 RJer som har Braathens på seg.
Da er vel en era over!
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
LN-BRX da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Ja sannelig Blubird, men BRX skal inn på C10 i slutten av kommende uke
Så fotografer - den vil bare fly noen dager i Braathens-farger før det er slutt.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Dette er meget synd og høre...fikk en stor klump i halsen nå...
An era is over...... Dette er meget synd... vi vil nok ikke se Braathensfarger mer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,719
|
![]()
Med mindre noen snart finner ut at de skal ha et retro-BU-fly i stallen.......
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
Usannsynlig spør du meg, Sk har jo allerede en retro A319
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,719
|
![]()
Ja, men det er vel eneste muligheten for at vi får se et fly i BU-farger igjen. (Og SK gjør jo mye rart innimellom.....) Men sjansene - nei de er nok små.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,398
|
![]()
Dette er utelukkende positivt for fremtiden til SAS Norge...men historien og minnene lever videre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Tenk deg tilbake til den dag da SAS kjöpte BU. Da hadde de i en marked SVG en meget sterkt grep. DY kom pa banen og i förste 2-3 arene hadde de ingen suksess i SVG. BU navnet gikk, og mange kunder gikk. Jeg tror det er en tragisk undervurdering av SAS Management, hvor sterke BU navnet i noen regioner av landet egentlig ble. Man ga den opp, og sa ga man signal til mange kunder "please go to the shop next door". De som lever rundt omkring Sola / Tananger vet hva jeg snakker om. Nesten hver 2. familie der har en direkt eller indirekt knytting til BU. Du sier det er sa utelukkende positiv. Kan du kanskje si hvorfor det er sa veldig positiv for SAS? Jeg klarer rett og slett ikke a se dette. Jeg bare ser at SAS har det stadig vanskeligere i visse markeder...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]() Quote:
Dessuten har vi nylig hatt en sak om slitne decaler som gjør pax redde for "gamle" fly og maskinene med bu-decals så ikke nye ut lenger.. peace
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain Last edited by DonRuud; 09-08-2008 at 12:55. Reason: kom på litt mer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Vet du hva er saken med merkenavn? Folk husker dem. Derfor har de en visst verdi for en selskap.
Her nede, hvor jeg bor, hadde vi en charter-selskap Condor som ble en meget sterkt merkenavn. En dag kom en fra Management og bestemmte "vi skal na hete Thomas Cook". Resultated ble at folk valgte reise-operatörer som flöy med Air Berlin bare fordi dette ble en kjent navn! "Thomas Cook vil vi ikke fly med, det kjenner vi ikke!" Vi har en Eurowings som har forsatt egne fly fordi dette er en meget sterk og önsked merkenavn i deler av dette landet. Ogsa en SWISS overlever som eget merkenavn fordi det tiltrekker seg passajerer, langt mere enn en Lufthansa (Suisse) vil har gjört. Det kan vaere billigere a ha en navn for heile produktet, mens om jeg mister 40-50% av marked til en ny konkurrent, sa er dette definitiv ikke utelukkende positiv. Eller? Snakken om lakken er bare tull. En kikk pa noen av de -600er til SAS viser at nesten alle trenger ny lakk. Bare DNX og DOR har fersk lakk. Jeg kjenner ingen som skaper rabalder fordi det "sliten SAS fly da"...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
De mest slitne eller funny dekaler finner en vel på SAS-fly - jeg bare nevner SAS Braatavian og ikke minst falmede "røde" engine cowlings og skitne og slitte gulvtepper.
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 09-08-2008 at 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,657
|
![]()
Dere har vel litt rett, alle sammen. Jeg kunne skrevet side opp og side ned om oppkjøpet og droppingen av Braathens-navnet, men nå er det forlengst historie og vi får la det bli med det. Når det først er gjort, tror jeg det er en fordel for alle at SAS-flåten blir homogen i c/s, og det ripper bare opp i vonde minner for de involverte så lenge restene flyr rundt med BU-logo. Men jeg må jo si at lokalt fikk nok DY en del nye pax da BU-navnet ble droppet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Tror vel neppe at Sas mistet 40-50%, men det er vel ikke noen her som betviler at Sas mistet noe markedsandel.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
Og det at SAS har mistet markedsandeler skyldes ikke at Braathens-navnet ble droppet. Det skyldes enkelt og greit konkuransen fra Norwegian. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er det slutt på flyinfo ? | Lennart | Register- og ATC-Forum | 15 | 23-04-2010 22:21 |
Når skiftet Braathens ifra det første til det andre skjemaet ?? | rhusberg | Flyhistorisk forum | 3 | 01-02-2010 21:24 |
Da var det slutt... | BU662 | Flyforum | 13 | 17-01-2009 23:23 |
Da var det slutt før det har begynt.... | KLMfan | Flyforum | 6 | 16-12-2008 06:05 |
Nå er det slutt | Lennart | Flyforum | 21 | 16-09-2006 13:41 |