![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,400
|
![]()
Dette er utelukkende positivt for fremtiden til SAS Norge...men historien og minnene lever videre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Tenk deg tilbake til den dag da SAS kjöpte BU. Da hadde de i en marked SVG en meget sterkt grep. DY kom pa banen og i förste 2-3 arene hadde de ingen suksess i SVG. BU navnet gikk, og mange kunder gikk. Jeg tror det er en tragisk undervurdering av SAS Management, hvor sterke BU navnet i noen regioner av landet egentlig ble. Man ga den opp, og sa ga man signal til mange kunder "please go to the shop next door". De som lever rundt omkring Sola / Tananger vet hva jeg snakker om. Nesten hver 2. familie der har en direkt eller indirekt knytting til BU. Du sier det er sa utelukkende positiv. Kan du kanskje si hvorfor det er sa veldig positiv for SAS? Jeg klarer rett og slett ikke a se dette. Jeg bare ser at SAS har det stadig vanskeligere i visse markeder...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]() Quote:
Dessuten har vi nylig hatt en sak om slitne decaler som gjør pax redde for "gamle" fly og maskinene med bu-decals så ikke nye ut lenger.. peace
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain Last edited by DonRuud; 09-08-2008 at 12:55. Reason: kom på litt mer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Vet du hva er saken med merkenavn? Folk husker dem. Derfor har de en visst verdi for en selskap.
Her nede, hvor jeg bor, hadde vi en charter-selskap Condor som ble en meget sterkt merkenavn. En dag kom en fra Management og bestemmte "vi skal na hete Thomas Cook". Resultated ble at folk valgte reise-operatörer som flöy med Air Berlin bare fordi dette ble en kjent navn! "Thomas Cook vil vi ikke fly med, det kjenner vi ikke!" Vi har en Eurowings som har forsatt egne fly fordi dette er en meget sterk og önsked merkenavn i deler av dette landet. Ogsa en SWISS overlever som eget merkenavn fordi det tiltrekker seg passajerer, langt mere enn en Lufthansa (Suisse) vil har gjört. Det kan vaere billigere a ha en navn for heile produktet, mens om jeg mister 40-50% av marked til en ny konkurrent, sa er dette definitiv ikke utelukkende positiv. Eller? Snakken om lakken er bare tull. En kikk pa noen av de -600er til SAS viser at nesten alle trenger ny lakk. Bare DNX og DOR har fersk lakk. Jeg kjenner ingen som skaper rabalder fordi det "sliten SAS fly da"...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Tror vel neppe at Sas mistet 40-50%, men det er vel ikke noen her som betviler at Sas mistet noe markedsandel.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er det slutt på flyinfo ? | Lennart | Register- og ATC-Forum | 15 | 23-04-2010 22:21 |
Når skiftet Braathens ifra det første til det andre skjemaet ?? | rhusberg | Flyhistorisk forum | 3 | 01-02-2010 21:24 |
Da var det slutt... | BU662 | Flyforum | 13 | 17-01-2009 23:23 |
Da var det slutt før det har begynt.... | KLMfan | Flyforum | 6 | 16-12-2008 06:05 |
Nå er det slutt | Lennart | Flyforum | 21 | 16-09-2006 13:41 |