![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
"Dear MR LILLEHAGEN, Booking reference:...............
It's less than a day before you start flying. We are looking forward to welcoming you onboard flight BA0763 from Oslo on 22 July 2008 at 11: 55." Fikk følgende "mail" fra BA og gikk til online check-in. Skal fly OSL-LHR-MAD med BA og IB, samlet bestilling på BA.com. Fikk beskjed om at jeg bare kunne sjekke inn OSL-LHR og ikke gjennomgående OSL-MAD. Hva er da vitsen ? Her prøver jeg som kunde å forholde meg slik som flyselskapene ønsker og så skjer dette. Klønete spør du meg.
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan være flere årsaker .. den mest sannsynlige at IB-flighten ikke er åpnet ennå... prøve igjen når det er mindre enn 24 (eller 22) timer til IB går ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Et innlegg jeg fant på et forum ang. online BA innsjekk, i dette tilfellet OSL-LHR-JFK.
A rather strange experience with BA Online Check in today ![]() Logging into the check in system 24 hours before first flight (OSL-LHR) and I was able to check in for both legs (OSL-LHR-JFK). I didn't have a printer connected to the computer at that time, so I just finished up the check in routine and logged off for a couple of minutes. Logged onto the system one hour later and at that time, I was only able to print the boardingcards for the first leg (OSL-LHR), since the second leg was more than 24 hours away... So I printed out the first leg and printet out the second leg a few hours later. The seats on the second leg was the seats I picked at check-in, so in fact I was able to check in for both legs on the first attempt, but when trying to print boardingcards after logging out and then in was not that easy. Had to wait until 24 hours before departure to print the boardingcards. So the lesson learned from this experience is that you can check in for the entire journey 24 hours before the first leg, but if you don't print out all the boardingcards right after completing the check in routine, you are stuck on the 24 hours rule... So print out all the boardingcards the first time and save some time ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 21-07-2008 at 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
For BA m.fl. stemmer det at det er avgangen til første fly som bestemmer når du kan sjekke inn på de andre. For BA tror jeg uansett du ikke får sjekket inn på fly "langt uti rekken" dersom det er 72t elle rmer til flyet går.
Men så lenge det er forskjellige selskaper så kan de jo skje litt mer merkelige ting innimellom også. Har også lest (men ikke testet) at hvis du hos BA oppgir at du skal ta ut BP på flyplassen så kan du gå inn igjen og endre sete flere ganger. Hvis du skriver ut så er det låst.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
..og hvis man "kommer borti" print-knappen på en internettkafe i London som ikke har printere, nekter automaten på LHR å printe ut nytt boardingpass til deg..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har en mistanke om at learjets kollegaer ikke alltid er like flinke til å trykke flight open, de gangene jeg har reist BA det siste halve året (to ganger faktisk) fra OSL har alltid checkin vært closed 24 timer før på nettet. (mener faktisk det kom opp en melding om at airport personell jobbet med flighten, så jeg tolker det som editering)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
avsluttet
|
![]()
Editering stemmer. Og om ikke FO blir gjort (CTRL-F9 og FO) lurer jeg på om det er, husker jeg rett, så kjøres systemets monitorer automatisk, og da er det vel Monitor Action #2 som starter rundt 12-14 timer før, tror jeg.
Kanskje de ikke har nok bemanning til å editere BA flightene? I SA husker jeg at de gjorde det morraskvisten dagen før, senest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
På KLM starter monitor action #2 tidligere, men kan godt være. Det må jo være forklaringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
avsluttet
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
AF starter sent, men det er på grunn av noe fint noe med config-en. Jeg har aldri editert AF, deres Tempo Challenge-klasse har skremt meg fra det...
Ja, **mc/s/2 innbiller jeg meg faktisk starter 30 timer før. Et sted mellom 30 og 24. Tror det heter seg at online check-in åpner 30 timer før... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Online check-in Norwegian? | Fnate | Reiseforum | 38 | 20-03-2014 08:09 |
BA online check-in ? | robertaas | Reiseforum | 29 | 25-04-2013 01:18 |
Merkelig beskjed på online check - in SK | 737-405 | Reiseforum | 1 | 29-06-2010 20:48 |
KLM online check-in | kbo | Reiseforum | 3 | 30-12-2008 21:45 |
Online check-in med bagasje... | LCH | Flyforum | 14 | 18-12-2004 09:19 |