![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Til tross for konkurranse fra Rygge, har Torp hatt økning i passasjertallet i første halvår.
Denne artiklen er fra hegnar.no http://www.hegnar.no/reise_livsstil/article292564.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Konkurranse fra Rygge?
Jeg kan ikke helt se at de to flyplassene konkurrerer - om annet enn flyselskapene. RYG/OSL og TRF/OSL - der er det en viss konkurranse, men TRF/RYG?? En økning på 0,3% - eller 2200 pax er ikke all verden. Det tilsvarer én rundtur med Dash 8-300 om dagen (med 75% kabinfaktor). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]() Quote:
Rygge ender opp som en charterplass med noen avg. i uken. Det var det. Snakket med en som skulle hente en venn på Rygge her om dagen med et småfly. Han ville bli belastet med kr. 2900,- i handling av handlingselskapet der borte for å få lov til å gå ut på tarmac og ombord i en Cessna172. Uffamei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Har reist i til/fra Torp en del ganger i år hvor det uten unntak har värt overfylt av reisende. Er det noen utbyggingsplaner? På meg virker det som at Torp har nådd smertegrensen for lengst av hva fasilitetene innedörs klarer å håndtere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]()
Ja det er jeg helt enig i. Når man har passert security(felles for utland og innland) og så går ut på utland, så synes jeg utlandsdelen er trang og varm osv. Når man i tillegg trykker inn ankommende pax inn der da blir det for dumt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 430
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Torp er også privat, men jeg har aldri hørt om at noen har blitt avkrevd flere tusen i handling, bare for å slippe ut på tarmac... ![]() Den summen der er jo stor nok til å dekke handling av en ganske stor turboprop... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]()
Spørs vel om vedkommende har ønsket pax-handling eller GA-håndtering.
På Torp er det bare vanlig landingsavgift for GA. Parkerer man på GA-parkeringen så får man jo også transport til terminalbygget av en flyplassbil (ikke handlingselskapet)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM Torp/Orlando/Houston/Torp ! | Cessna182 | Reiseforum | 4 | 04-02-2011 20:49 |
Økning på 37,4% for MOL | Wiggo Hovde | Flyforum | 2 | 09-12-2009 20:21 |
Solid økning på Torp | imm | Flyforum | 2 | 02-07-2007 23:46 |
Økning på Torp | imm | Flyforum | 15 | 14-09-2006 20:31 |