![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Til tross for konkurranse fra Rygge, har Torp hatt økning i passasjertallet i første halvår.
Denne artiklen er fra hegnar.no http://www.hegnar.no/reise_livsstil/article292564.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Konkurranse fra Rygge?
Jeg kan ikke helt se at de to flyplassene konkurrerer - om annet enn flyselskapene. RYG/OSL og TRF/OSL - der er det en viss konkurranse, men TRF/RYG?? En økning på 0,3% - eller 2200 pax er ikke all verden. Det tilsvarer én rundtur med Dash 8-300 om dagen (med 75% kabinfaktor). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Rygge ender opp som en charterplass med noen avg. i uken. Det var det. Snakket med en som skulle hente en venn på Rygge her om dagen med et småfly. Han ville bli belastet med kr. 2900,- i handling av handlingselskapet der borte for å få lov til å gå ut på tarmac og ombord i en Cessna172. Uffamei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har reist i til/fra Torp en del ganger i år hvor det uten unntak har värt overfylt av reisende. Er det noen utbyggingsplaner? På meg virker det som at Torp har nådd smertegrensen for lengst av hva fasilitetene innedörs klarer å håndtere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja det er jeg helt enig i. Når man har passert security(felles for utland og innland) og så går ut på utland, så synes jeg utlandsdelen er trang og varm osv. Når man i tillegg trykker inn ankommende pax inn der da blir det for dumt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
N/A
|
![]() Torp er også privat, men jeg har aldri hørt om at noen har blitt avkrevd flere tusen i handling, bare for å slippe ut på tarmac... ![]() Den summen der er jo stor nok til å dekke handling av en ganske stor turboprop... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Spørs vel om vedkommende har ønsket pax-handling eller GA-håndtering.
På Torp er det bare vanlig landingsavgift for GA. Parkerer man på GA-parkeringen så får man jo også transport til terminalbygget av en flyplassbil (ikke handlingselskapet)
![]() |
#9 |
N/A
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM Torp/Orlando/Houston/Torp ! | Cessna182 | Reiseforum | 4 | 04-02-2011 20:49 |
Økning på 37,4% for MOL | Wiggo Hovde | Flyforum | 2 | 09-12-2009 20:21 |
Solid økning på Torp | imm | Flyforum | 2 | 02-07-2007 23:46 |
Økning på Torp | imm | Flyforum | 15 | 14-09-2006 20:31 |