![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
http://pondus.no/2008/06/de-beste-flytipsene/
Av og til må man ut og fly. Kanskje i forbindelse med jobben, kanskje på ferie, en oval weekend i Paris med kjæresten er jo slett ikke å forakte; drikke billig og god vin, spise ost, kaste opp fordi osten smaker dritt, hva vet vel jeg.. Men før man kommer dit må man først på flyplassen for å komme seg av gårde. Flyplasser består av langt over 90 % idioter. Vi som ikke er idioter gjør som følgende: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Likte spesielt denne godt: Det burde vært et ekstra lys som kabinpersonalet kunne tent i tillegg til no smoking og fasten seatbelts; sitt ned og hold kjeft-lyset.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tenk om alle hadde fulgt de "reglene" der... Den kunne jo gjerne tatt med "sjekk inn på internett dersom du skal reise til USA, Canada etc" men.
En kollega boardet et charterfly med 140 pensjonister som hadde slot på rute på ca8 minutter. Han hadde ropt opp svært strengt at "dere går rett inn flyet, legger baggasjen i hattehyllen og setter dere med en gang!!". Alle satt visst musestille når han kom med loadsheet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Og mens vi er i gang....
http://pondus.no/2007/09/lille-arlanda/ Men dom svenska tjejerna ä då snygga, då... Det sier kanskje også noe om hvordan Kjosern holder kostnader nede... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
morsom lesning. Men sperret øynene opp da jeg leste artikkelen.
Fist forteller: DY262 til Alta. Og jeg siterer: "Hvilket bringer meg til følgende digresjon: for en stund siden viste han meg et bilde og spurte om jeg la merke til noe uvanlig. Bildet viste utsikten fra et flyvindu over vingen og den velkjente profilen til Matterhorn, dette karakteristiske triangulære fjellet på grensen mellom Italia og Sveits. Ikke noe uvanlig. Helt til Italias store sønn gjør meg oppmerksom på at vingen er over vinduet, jeg ser at motoren er over vingen, og den karakteristiske vingetippen som vanligvis peker oppover her peker ned. Hvis jeg snur bildet blir vingen rett, men fjellet opp ned. Med dårlig skjult stolthet forteller han at bildet et tatt av en av flyvertinnene da de var i Sveits og hentet et nytt fly og fløy det tomt til Norge, og det måtte jo testes! Gale mannen fløy opp ned med en Boeing 737!" er dette en sann historie eller? Videre siterer jeg: "En helt annen ting er at denne døra er veldig sikker, den er bygd i kevlar, og stopper det meste av både skyte- og stikkvåpen. Det ingen har tenkt på er veggen mellom toalettet foran og cockpit, som fremdeles er laget av rispapir og en plastpose. Så de av dere som gjerne vil hilse på de som flyr en 737; dytt litt hardt i veggen forut, og du er inne på null og niks." Tenker jeg skal ta meg et cockpitbesøk neste gang jeg flyr... Last edited by Twin Otter; 25-06-2008 at 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Bare toeys ......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tull og tøys ikke noe annet, ikke noe å lure på.
Derimot kjørte jeg i 250 km/t opp Trollstigen med min Skoda..liksom Last edited by CK; 26-06-2008 at 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Synes denne kommentaren var fin:
![]() Har også tenkt litt på sånne Donald-luker, slike fall-lemmer strategisk plassert rundt omkring. Hvis du driter deg ut så faller du ned i kjelleren og må ta oppsamlingsfly for idioter som går en gang i uka. Her hadde jeg tenkt å sette inn en C-130 Hercules uten varmeapparat. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Slike luker burde vært plasser foran alle informasjons- og innsjekkingsskranker, med tanke på alle idioter som skal krangle på alt, ikke har peiling og harglemt alt av papirer...
og bak - slik at paxen kan sende vrange flyselskapsansatte ned i kjelleren hvis det er dårlig service! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Luker i gulvet, ja. Minner meg om en flight med A321 CPH-OSL for noen år siden. Full av turister og C-pax, alle hadde med seg tonnevis med håndbaggasje, og som vanlig ble det fullt i hattehyllene og noe var så stort at det ikke var plass hverken over eller under. Da er det jo en del som spør flyvertinnen om hun kan ta det i garderobeskapet (synes å huske de hadde et skap midt i flyet - lenge siden jeg har vært på A321?) og hun stabler så godt hun kan mens hun prøver å smile.
Jeg ble sittende ved siden av klappsetet midt i flyet, og flyvertinnen var "en smule lei" alle de som ikke gadd sjekke inn baggasje. Hun ville hvertfall veldig gjerne hatt et hull i gulvet i skapet så alle koffertene bare datt ned i en container i lasterommet ![]()
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||