![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God lørdag.
Hvis innkommende intercont til ARN og CPH med SAS er litt forsinket, hvor vanlig er det å holde igjen connecting flight til OSL opptil 20-30 min for å få med nordmennene? Er kanskje avhengig av hvor mange de er også? Finnes det noen "klype salt" regler her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg vil tro at det ikke holdes igjen noen flighter, siden både ARN og CPH har maaaange avganger til OSL.
Som regel så flyes sen avgang intercont inn, siden schedulert flytid er lenger enn faktisk flytid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så bare på flighter mellom OSL-ARN nå og ser at mister man flighten som lander 1040 på OSL så er neste ankomst 1425 fra ARN. Ikke så imponerende...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det er vel også et spørsmål om hvor mye forsinket du er. Jeg har vært med på at de ventet noen minutter over tiden for å få med pax, men er det kun du, så skal det mye til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men du blir i allefall tatt vare på...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
OSL Slave
|
![]()
Avhengig av hvor mange, er det lenge til neste avgang videre, hvor lenge er det mulighet for at SK venter ja. Som regel skjer dette på kvelden.
Når det gjelder hvor lenge er det sjelden at det går over 15 min. 10 min er som regel max Dette er slik det skjer på OSL Last edited by Shadow; 07-06-2008 at 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
|
![]()
Man maa ogsaa ta hensyn til pax med connections paa den andre maskinen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
at your service!
|
![]() Quote:
Quote:
Mow, det er så enkelt at mange pax regelrett drit i andre, berre dei sjølve kjem seg fram. Det er ikkje mogleg å få enkelte til å forstå at til dømes 30 andre skal vidare med andre connections, og at dei misser den dersom flyet ventar på en pax....
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Min erfaring er at SAS venter de gangene det er nødvendig (mange pax og at det ikke får videre følgekonsekvenser).
Typen min kom med SK fra BKK en søndag morgen, landet 9 min. før OSL-avgangen - flyet til OSL ventet og fikk med noen-og-tredve pax, til og med med bagasje. Alternativet hadde vært flere timers ventetid for pax søndag morgen. (Stockholmflyet ventet ikke, der var det ny avgang 1 time senere). God løsning i mine øyne.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal fly med SK til statene i høst, TRD-OSL-ARN-EWR. Kun 50 min connection i Oslo, og kun 40 min i Stockholm!! Ifølge SK skulle visst dette gå greit.. Noen som har lignende erfaring med så kort connection?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ut går det sikkert fint, men kan jo bli interressant på returen hvor du må fortelle bag på OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Der findes ikke faste regler om at forsinke flyene for at vente på pax fra andre ruter.
Men f.ex til OSL og STO vil man typisk afvente, hvis der ikke findes plads resten af dagen. Antallet af pax spiller også ind..Og som andre har været inde på, så er der også andre faktorer at tage hensyn til I sådanne tilfælde, når de sker, parkeres STO og OSL fly tæt på ankommende fly fra f.ex USA...Men man venter ikke på bagage, det er helt sikkert... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg snakket i forgårs med airBaltic angående reisen min til NCE i sommer hvor jeg kun har 25 minutter connection time i RIX. Er bekymret i tilfelle forsinkelse fra OSL, men de sa at de venter så lenge det er mulig på andre passasjerer, men at de ikke kan garantere noe. Dersom jeg mister flyet blir jeg jo selvfølgelig ombooket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
en forventning om at komme med i RIX er MCT netop 25 minutter, men er flyet fra OSL 20 minutter forsinket,tror jeg ikke de venter på dig.... Sent til RIX kan betyde at du ikke når til NCE den dag Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
Så er jeg enig i at SAS sikkert mange ganger "hjelper folk". Det skulle bare mangle, "Det er jo min tur"..................., men jeg har altså ofte opplevd det motsatte (og dette gjelder "alle" selskaper). Min påstand er fortsatt at flyselskapene velger den løsningen som er til minst skade for de selv og ikke til fordel for oss som kunder.
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
|
![]()
Gullboble, pax er et ord, alle vet hva det dreier seg om. Det tas ikke hastverksavgjoerlser om slikt. Det er riktig som Ole sier at det ikke er faste regler om dette, men det er faktisk i kundens interesse. Det som er det overordnede maalet (naar det dukker opp problemer) er aa skape minst mulig forsinkelse for flest mulig kunder. Man strekker seg langt naar man kan, men hvis det sitter 30 stykker som kan miste sine forbindelser i en maskin, venter man ikke paa en eller to innkommende. Det beroerer langt flere kunder og jeg tror selv du har forstaaelse for det.
Det foregaar langt mer bak kulissene enn du aner. Ikke fordoem et system du ikke kjenner. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Normal tid fra ankomst-ut av terminalen med SAS på LHR | blazius | Reiseforum | 12 | 04-07-2014 11:20 |
Kjapt FRA spørsmål connection T2-T1 | A-380 | Reiseforum | 3 | 22-01-2012 21:51 |
Setevalg på SAS intercont | Andrev | Flyforum | 14 | 15-02-2008 23:07 |
Ekspansjon paa SAS Intercont.? | FBU 4EVER | Flyforum | 74 | 23-07-2006 22:51 |
SAS Intercont | Redcap | Flyforum | 3 | 07-02-2005 17:13 |