![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
En kollega driver å skal bestille seg en billett down-under.. Han skal studere der nede, men vi snakker altså om en tur-retur-billett, siden han skal hjem til jul..
Foreslo A380 med SQ, og det kunne han absolutt tenke seg. Vi sjekket priser, og fra LHR var det ikke dyrt i det hele tatt (ca. 8-9000 NOK, tur/retur). I tillegg har jeg nå begynt å lure på om jeg kanskje skulle unne meg en tur med superjumboen selv, som en slags bursdagsgave.. Tråden gjelder forsåvidt for begge oss, men tar utgangspunkt i de datoene som jeg vurderer: LHR-SIN-SYD tur/retur, for en 8-9000 kroner, pluss OSL-LHR med SAS, for under 2000 NOK, en pris jeg anser som grei.. Problemet er at jeg finner ingen måte å evt. bestille alt under en PNR.. Har også søkt på wideroe.no, og ber siden søke på kun SK og SQ.. Alllikevel klarer den å gi meg en rute med SK, BA (operated by QF) og SQ på tur nedover, og da med en pris på over 50.000 NOK ![]() Noen som har noen tips? Noen som vet om SGS på OSL evt. lar deg sjekke inn hele veien om man har separate billetter med SK og SQ? Og: Har det noe for seg å reise helt ned til SYD om man bare har en uke ferie til gode? Vil vel bli en fire-fem effektive dager der nede.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Gjorde det samme selv. La inn først en reservasjon til LHR hos SAS og videre med SQ. Widerøe ble betraktelig mye dyrere desverre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Et nogenlunde oppegaaende reisebyraa burde kunne sy dette sammen paa en anstendig maate ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
(men spørsmålet over gjelder forsåvidt fortsatt kollegaen min..) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute på tur
|
![]()
Travelnet har flere interne priser på strekningen, samt at det er publiserte priser som feks QKSQ1M som er OSL-SYD via flere muligheter, med SQ. QKSQ1M er 10.500,- NOK pluss avgifter og evt hva mellomlegg de som selger billetten tar.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvor lenge skal kameraten din være der nede? Er det bare snakk om utveksling eller skal han studere full tid der nede? Isåfall ville jeg vurdert å drøye turen ned dit til du har fått spart opp en ferieuke til
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Orkide Expressen har gode priser med SQ. Sjekk dem www.orkide.no
Har brukt dem mange ganger og de er helt topp! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Min kommende eks-kollega blir der nede i tre år, så jeg skulle nok rekke å hilse på han også.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Høres fornuftig ut - det er uansett sikkert mer moro å besøke han når han har kommet litt mer på plass og kan vise deg rundt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Du kan jo reise "galveien" rundt jordkloden naar du alikevel har tenkt aa torturere deg i kjipklasse saa langt.
United fra London via SFO/LAX er ikke SAA mye lengre enn med SQ og melder du deg inn i UAs Mileage Plus er denne tur returen nok til soelvkort i Star Alliance. Pris: Fra 1800 dollar t/r. Oppgradering til Economy Plus faar du ved aa betale 299USD (Economy Plus access for et helt aar koster 299), da har du plutselig 36" plass til beina istedetfor 31 og 32. UA har gratis brennevin paa flighter over Stillehavet |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Vi tillater gratis stopp i KUL samt at du kan få en gratis innenlandsbillett (du betaler kun skatter) i Malaysia dersom du kjøper overnatting på den innenlandsdestinasjon du velger gjennom oss, og her har vi en god del gode hotellpriser (vi betaler i USD, ekstra billig nå!). Vi har mange pax til Australia som gjør nettopp dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det som ogsaa er flott er at den oppgraderingen til Economy Plus gir deg tilgang til denne klassen paa alle UA flighter i et helt aar, ikke bare t/r Australia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Browncoat
|
![]()
Er det et kalender år eller 12 måneder frem i tid? Altså man må ikke ut med nye 299USD fra 1 jan. året etter? Men så var det hvor mye jeg eventuelt kommer til å fly med UA, eller *A, det neste året da.....
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For en så lang tur som dette er det definitivt verdt det. Det er helt jævlig å reise så langt i 31" - og en inverstering i Economy Plus er for så vidt en investering i et godt opphold da turen blir mye mer behagelig og mye mer overkommelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Browncoat
|
![]()
I løpet av resten av livet kommer jeg helt sikkert til å fly *A igjen, kanskje også UA, det er bare om jeg kommer til å gjøre det det neste året.... Uansett hadde jeg glatt betalt 1500 ekstra for å få noen ekstra tommer til bena bare på den turen der. Og får sikkert muligheten til layover i LA den ene veien uten tillegg i prisen (eller hva Tommy777?). Og spotting på disse 2 flyplassene hadde det sikkert også blitt.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Economy Plus aksess får du i 12 mnd fra kjøpsdato. Men når du har returnert til Norge, har man oppnådd Premier status hos United og da er Econmy Plus gratis. Merk også at man med Economy Plus aksess både ved status og kjøp får ta med seg opp til 2 personer gratis inn i Economy Plus, så er man to er jo prisen plutselig 750 istedetfor 1500..
Stopover er selvsagt lov |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LØP OG KJØP! Garuda Indonesia £1111 i C tur/retur LHR-MEL/SYD/SIN/CGK | nime | Reiseforum | 1 | 28-11-2016 19:46 |
OSL-FRA-SIN-LHR-OSL med Singapore Airlines i C (Lufthansa, SAS) | Rane Viking | TripReports | 23 | 30-03-2016 22:54 |
ARN-SYD 19.200 SEK / OSL-SYD 17700 NOK i C-klasse | Discus | Reiseforum | 2 | 30-12-2009 11:11 |
OSL-LHR-SIN-SYD? | LN-KRF | Flyforum | 4 | 21-01-2009 14:23 |
TRD-OSL-LHR-SIN (A380)-AKL | 3tflyer | TripReports | 17 | 24-08-2008 15:50 |