![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Utreise: 16. februar, DY5328, oppsatt avgang 07.00
Tilbakereise: 19. februar, DY5327, oppsatt avgang 18.30 Flyindivid: LN-KKJ (begge veier, faktisk!) Utreisen: Dagen startet halvkaotisk da den bestilte drosjen ikke kom fem minutter på seks som den skulle. Det viste seg at bestillingen ikke var registrert, underlig nok. Heldigvis sendte drosjesentralen en hastedrosje eller hva det nå var og jeg og mitt reisefølge var på flyplassen 06.10. På flyplassen gikk alt kjapt og smertefritt, så med litt god tid ved gate forsøkte jeg å legge merke til fordelingen nordmenn vs briter som skulle med samme flyet. Andelen briter vil jeg si var forholdsvis høy, dersom jeg skal tippe vil jeg si omtrent 30-40 %. Ellers var det stort sett nordmenn klare for shopping & champagne, fotball og fish & chips (og et reisefølge fra Italia, ikke vet jeg hva slags ruteopplegg de hadde). Flyet (KKJ) har forholdvis behagelige seter, spesielt ved at det er en antydning til sidestøtte i setene, noe jeg stort sett savner i de fly jeg setter meg inn i. Da jeg måler 172 cm på strømpelesten har jeg aldri brydd meg særlig om avstand mellom setene, dette er hovedsaklig et problem for nordmenn i andre enden av høydeskalaen, men avstanden i KKJ var vel relativt gjennomsnittlig. Ombord hadde jeg reservert setene 7 D-F for meg og mitt følge. Flyet var nesten fullt, belegget var vel 90-95 % vil jeg anslå. Flyet lettet ca 10 min etter oppsatt tid. Kapteinen annonserte at vi kunne oppleve lett turbulens hele veien mot London (som gjorde min søster mer enn nervøs, da hun med sin flyskrekk er overbevist om at enhver liten rystelse fort medfører styrtningsdøden), men dette merket vi lite til. Ellers husker jeg lite av flyturen, siden jeg sov helt til vi startet innflyvningen. Vi landet 09.20, nøyaktig på rutetid. Tilbakereisen: Transporten til Stansted ble besørget av Terravision bus company, som hadde utstyrt bussen vår med en aggresiv, østeuropeisk sjåfør som stanget seg hensynsløst gjennom ettermiddagstravle London. Men frem kom man da. Innsjekk gikk raskt og greit. Deretter ventet et raskt måltid på O’Neills før jeg og mitt følge gikk gjennom sikkerhetssjekken. På den andre var det den obligatoriske vankingen i tax-free-butikkene (det ligger vel i genene til nordmenn) før vi tok det hyggelige, lille toget ut til gate 1-19 hvor Norwegian har samlet sine ankomster og avganger. Her var det fullt av nordmenn siden Osloflyet og Bergensflyet går omtrent samtidig som Tromsøflyet. Det ble raskt klart flyet var minst 35 min forsinket og denne forsinkelsen økte etter flere opprop i avgangshallen til 1 time og 10 min. Jeg og mine reisekompanjonger gjorde det eneste riktige og slo ihjel tiden med et glass vin og en øl. Ca 19.25 var flyet klar for avgang. Også denne gang vil jeg anslå at andelen briter var rundt 30 %. Belegget totalt var nok ca 70-80 %. Kapteinen beklaget forsinkelsen og forklarte den med omrokkeringer på Gardermoen som skyldtes at andre Norwegianfly hadde fått tekniske problemer. Ved take-off havnet vi i kø bak noen Ryanair og easyJet-maskiner, men var i luften relativt kjapt, ca 19.40. Tiden i luften ble benyttet til boklesning og kortspilling. Ellers lite å berette annet enn at besetningen var hyggelig og behjelpelig. Det var mange briter som ønsket forslag til aktiviteter og spisesteder/barer og vertinnene svarte alle sammen med et smil ![]() Landet temmelig nøyaktig 00.00. Som alltid ved sene fly havnet min koffert ALLER sist på båndet, men derfra gikk det radig unna og ca 00.20 satt jeg i en drosje på vei hjem til senga. Last edited by sukram; 21-02-2008 at 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Takker for rapport
Belegget lover jo bra for ruta. Er det 2X i uka som er frekvensen fra TOS? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
|
![]()
...ikke dårlig å sitte i taxi`n 20 minutter etter landing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
Regnet egentlig med ganske godt belegg siden Norwegian har vært så fornøyd med salget, men ble jo likevel positivt overrasket når det var så fullt! Hehe, nei, slett ikke dårlig. Hadde jeg fått kofferten først, hadde jeg vært ute av terminalen før kvarteret var gått. Overhørte forresten noen briter snakke om at flyplassen var herlig liten, oversiktlig og effektiv, så pluss i margen til de ansatte på Langnes. Last edited by sukram; 22-02-2008 at 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]()
De jeg snakker med på Langnes kan fortelle at det er VELDIG bra belegg på denne ruta. Tror Norwegian skal være godt fornøyd med denne ruta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Det spekuleres vilt i lokalmediene om Norwegian kommer til å øke frekvensen på denne ruta. Jeg vil tippe at dersom så skjer, blir det en torsdagsavgang i tillegg.
Men Norwegian har i flere tilfeller uttalt at de er meget godt fornøyd med ruta, senest her; hvor en hemmelighetsfull Kjos ikke vil røpe all verden |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Takk for rapporten! Jeg tror også at Norwegian vil øke antallet frekvenser om dette fortsetter så bra. En torsdagsavgang hadde nok vært populært, men da bør lørdagsavgangen flyttes til søndag ettermiddag. Samtidig skal man ikke ta seg vann over hodet. Kan hende det hadde vært mer interessant med en ukentlig rundtur til Alicante eller liknende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TOS-TRF-CPH-RIX-TOS Del 1 av 2 | LN-KRF | TripReports | 6 | 13-07-2011 00:42 |
TOS-OSL-DUS-(*)-FRA-OSL-TOS | Polaris | TripReports | 6 | 31-03-2010 01:25 |
SK4406/WF0981 - OSL-TOS/TOS-LKL | LN-BEF | Register- og ATC-Forum | 2 | 26-03-2010 20:16 |
TOS-STN-TOS legges ned? | LN-KRF | Flyforum | 7 | 23-01-2009 21:33 |
STN-TOS gir Hurtigruta grunker og gryn :) | sukram | Flyforum | 15 | 17-01-2008 22:30 |