Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-02-2008, 15:05   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

SAS Oslo-Trondheim

Innsjekk via sms 20 timer før avreise - bekreftet sete 3A OSL-TRD i dag klokken 13:00. På Flytoget kom det en sms som opplyste om at maskinen skulle gå fra gate 28. Med bagasje var det en tur innom maskinen for å få bag-tag og så rett til Business Bag Drop...null kø noen steder (med unntak av bag drop for økonomi.

Avgang med LN-BRI på rutetid - og det var en stor og gledelig overraskelse. BRI har fått nye setetrekk og tepper - veldig fresht!!! Kaffe og mere kaffe underveis mens vi forlot klarværet og fløy inn i skyene og regnet her i Trondheim. Landet 5 minutter tidlig og bagasjen kom etter et par minutter ved båndet.

Halvfull maskin - så det var behagelig ombord... Men det hadde det vært uansett - i dag fikk jeg plass til 2 knyttnever!!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2008, 15:08   #2
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Default Re: Oslo-Trondheim

LN-BRI er en gammel Braathens-maskin og det er bedre plass i dem enn i de nyere maskinene.

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2008, 15:12   #3
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Jeg flyr OSL-SVG-OSL i morgen, 01F begge veier, det har best plass.. Frokost bort, ikke noe tilbake. 737-500 begge veier.
Kanskje jeg skulle ta med kamera og få en tur i cockpit?
Old 18-02-2008, 17:17   #4
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Nå sitter jeg i baren på Rica Nidelven med et glass italiensk rødvin i glasset...
Old 20-02-2008, 09:34   #5
raskefot
ScanFlyer Blue

Enkel og fin rapport

Hva slags farge var det på de nye setetrekkene og teppet? Var det likt som i SK-maskinene?
raskefot is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2008, 05:36   #6
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Ja - alt var likt - men du ser at det er de gamle setene med plass til reklame i stolryggen. Eneste som fortsatt ikke er oppdatert er gardinen foran - den var grå med "spyttklysa" brodert inn i stoffet.

Rica Nidelven hadde forøvrig den beste hotelfrokosten jeg noen gang har spist...
Old 21-02-2008, 05:47   #7
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Rica Nidelven hadde forøvrig den beste hotelfrokosten jeg noen gang har spist...
...og den sureste resepsjonsdamen jeg har vært borti.. Gikk bevisst til kollegaen da vi sjekket ut igjen, da jeg og en kamerat bodde der for to og et halvt år siden.. Men rent bortsett fra det, fint hotell, og god frokost..
Martin is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2008, 18:59   #8
Wf-pax
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Ja - alt var likt - men du ser at det er de gamle setene med plass til reklame i stolryggen. Eneste som fortsatt ikke er oppdatert er gardinen foran - den var grå med "spyttklysa" brodert inn i stoffet.

Frokosten og rommene ved Rica Nidelven må være noe av det beste man kan få ved hoteller i Norge.
Wf-pax is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2008, 05:15   #9
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Rommet var greit - men på romsiden finnes det mange hoteller som er bedre... Frokosten er definitivt i toppsjiktet...
Old 23-02-2008, 16:32   #10
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Rica Nidelven har vel også vunnet priser for nettopp frokosten. Selv liker jeg veldig godt når det er satt opp gamle Braathens-fly når jeg skal fly SAS - de har alltid så god benplass! Fløy senest LN-BRE, en 737-400, som vel er det eldste flyet i hele SAS Norge-flåten (kanskje med unntak av Fokker 50-flyene), i går, men plassen er jo helt suveren! Nesten like god plass var det på LN-BRO, en 737-500, som jeg fløy tidligere i måneden. Så hvis SAS også fresher opp med nye setetrekk og nye tepper, er det ingen tvil om at jeg foretrekker Braathens-flyene fremfor SAS-flyene!
Old 23-02-2008, 17:55   #11
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Ja benplassen var imponerende...Måtte det kome flere maskiner med slik avstand mellom radene!!! Rica Ndelven fikk prisen for beste frokost sammen med Grand Hotel i Oslo - så til uken blir det frokostmøte på Grand. Sulten allerede.
Old 25-02-2008, 21:06   #12
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

På -500 maskinene er det veldig forskjellig pitch, det gjelder både rad og ikke minst om du navner på ABC eller DEF siden. En treseter (er vel rad 4 eller 5 ABC) har suveren benplass - 35"!
Eriksan is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules