![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dødsdømte flyselskaper i Europa ber på sine knær om å bli kjøpt opp av Norwegian. Bjørn Kjos bare ler.
Norwegian-sjef Bjørn Kjos kunne i dag, torsdag, legge frem tidenes beste årsresultat for selskapet, til tross for en noe svak avslutning av fjoråret. - Kjemper for livet Selskapets vekst har ifølge Kjos ikke gått upåaktet hen hos de internasjonale konkurrentene, som opplever en helt annen virkelighet for tiden. - For mange aktører ute i Europa er det råtøft. Mange selskaper kjemper for livet sitt, sier Bjørn Kjos. Norwegian-sjefen er ikke bare populær i eget selskap, han har visst også draget på andre. Men å sjekke opp kjekke Kjos, er ikke enkelt. - Mange har spurt om å bli kjøpt opp av Norwegian. Vi har sett på dem, og vi vil ikke ha dem. De taper så mye penger at de kommer til å gå åt skogen, sa Kjos på pressekonferansen. Og smilte. Kilde DN.no
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og her er samme emne fra e24.no
løpet av det siste året har flyselskapet blitt kontaktet av en rekke europeiske selskaper på jakt etter nye eiere. - De har kommet til oss gjennom forskjellig mellommenn. Vi er vel kontaktet av en håndfull selskaper, sier Kjos. - Hvor mange flyselskaper er det plass til i en hånd? - Du kan nesten si at de som taper penger har vært hos oss. Vi ser på selskapene, men de aller fleste taper så mye penger at ikke vi klarer å dra dem videre, sier Kjos. Norwegian-sjefen tror rett og slett ikke på Sterlings utspill om etablering av norske ruter. - De er vel i klassen blant de som vil bli kjøpt opp. Det er nok grenser for mye penger islendingene vil putte inn i selskapet, sier Kjos.
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
pass på å ikke bli for stor i kjeften nå, Kjos.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Godt å se at han ikke tror at han magisk kan forvandle selskaper, men holder seg til det ene oppkjøpet av LF |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
er det bare meg eller er det litt spesielt å sitte å "skryte" av noe sånt i media? synes det virker både uprofesjonelt og harry.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nja, vi har jo kjennskap til en Mr. Leary på andre siden av dammen i Irland da.... Samenlignet med ham er jo Kjos proff til fingerspissen. (Dvs at han ikke tråkker noen andre på tærne)
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Kalles psykololgi ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg på min side lurer nå litt på hvem disse selskapene er som står på randen av stupet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
critical mind
|
![]()
Tja,
ta deg en kikk rund i low-cost bransjen i Europa og finne dette: EasyJet : PLUSS Ryanair: Fett pluss (mens ikke sa veldig fett som tidligere) Air Berlin: Laber pluss (under egne estimater) Norwegian: Pluss pa linje med forventninger, ingen overraskelse, hverken positiv eller negativ Germanwings: Minus HLX/Hapagfly/TuiFly: Minus Wizz: Minus SkyEurope: Fett Minus Sterling: Forsatt fett minus Vueling: Fett Minus FlyMe: Konk Listen kunne forsettes.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Ja ingen tvil om at Kjos her er kledelig ubeskjeden, men han har jo grunn til det. Både han og MOL er jo proffe fullt og helt. Det er en grunn til at selskapene deres gjør det bra, mens så mange andre sliter. De kan dette. Ingen grunn til å tvile på at mange har vært på frierføtter hos DY. Tror særlig NB har vært der. Lurer på hva Kjos tenker om NB og om han avviser dem like raskt som alle andre. Og så lurer jeg på om han leser på Scanair og gjør alle sine lure grep etter å ha tatt en titt her...
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Wizz er jo polsk, så kanskje de har lyst tilå bli kjøpt og bli en del av Norwegian.pl?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Wizz ungarsk? Bekreftes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Här är jag enig. Det går bättre för DY än många motsvarigheter i Europa, ingen tvekan om det, men det finns en gräns för hur självsäker man kan bli innan man får en "bite in the ass" själv. Detta gäller oavsett om man heter Kjos, Jansson, O'Leary, Kamhaug, Havemann, Reithe eller någonting annat. Last edited by Savipix; 14-02-2008 at 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
critical mind
|
![]()
... Edited due to an misunderstanding...
Business Analyst Last edited by BU662; 15-02-2008 at 08:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Han kan være rimelig arrogant denne Kjos, spennende å se hvordan NAX kan klare nedgangstider om det skulle komme. Imponerende hva han/de har bygd opp på så kort tid!
Off topic; hvorfor tenkte jeg på Celina M da jeg så overskriften? ![]()
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Lika mycket komik som att det var någon i den här tråden som ville ha alla sina postings/trådar borttagna och aldrig skulle posta igen samt skrev på MSN att "All people posting on Scanair forum are idiots"
Tyvärr har jag svårt att hitta någon större respekt för det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Å kalle en person stor i kjeften er faktisk IKKE en fornærmelse på norsk/ i Norge
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hotel, dele opp bookingen. Sjekke ut og inn igjen samme dag....prøvd? | mann78 | Reiseforum | 4 | 01-04-2013 15:34 |
Bjørn Kjos prøver å være konkret på FrP TV | FlightDeck | Flyforum | 2 | 31-03-2009 00:27 |
Jeg prøver å prøver og får det ikke til !! | ATC-flyradar | Flyforum | 4 | 07-03-2007 07:46 |
Prøver å laste opp et bilde... | enml | Flyforum | 16 | 11-03-2005 08:42 |