![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Fra Aftenposten: http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle2236302.ece
Åpner samtidig for mulig Nord-Afrika rute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,941
|
![]()
NORWEGIAN:
Kapasitet: 189 seter Seteavstand: 75 cm. Nødutgang: 97 cm. Første rad: 109 cm. Ekstra benplass: 25 kr. SAS NORGE: Kapasitet: 179 seter Seteavstand: 75 cm på turistklasse, Economy Extra-klassen har 83 cm. Nødutgang: 100 cm ---------- Tja.....ganske likt spør du meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Ekke ille det vil jeg si. Det var jo en viss Fransk maskin som hadde "litt" mindre plass
![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,941
|
![]() Quote:
Heldigvis har jeg (som vanlig) 13F idag ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Akkurat....å si at DY har best benplass, når de andre selskapene har samme benplass, er det vel bare journalister som klarer å se.
Noen som vet hva som er minsteavstand mellom setene når det gjelder nødutgang på 737-800? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Det er bra plassen blir bedre om bord hos Norwegian, dagens 300-fly er litt trange. SAS på sin side hiver i disse dager inn flere seter i flyene sine...
Ellers har Norwegian et fortrinn med skjermer ombord. Da kan man se på film på vei nedover i Europa og på lange ruter i Norge - og kanskje får man med seg en nyhetssending mellom Oslo og Bergen? Håper det ikke blir reklame på skjermene... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Gledelig at DY vurderer Wien som ny destinasjon. Krysser fingrene for at det blir en realitet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Stoler (!) ikke på noen før jeg får testet setene selv! Det er jo også litt subjektivt hvordan man vurderer setene totalt sett. Men de nye setene til DY synes jeg ser bedre ut enn de jeg faktisk har testet hos SAS.
Skjermer med film? Nja, synes ikke alltid dette er en fordel. I alle fall på senkvelds- og nattflyginger foretrekker jeg å ha en kabin uten lysglimt fra uinteressante amerikanske filmer... Midtøsten høres lovende ut. Jeg har tidligere antydet Amman (ser at Apollo skal kjøre charter til Jordan neste vinter), men Damaskus er jo også spennende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
|
![]() Quote:
Det de bedømte det på var første rad og nødutgang. SAS har vel også begge deler. Men SAS faller på at man må betale mer for å sitte fremme i de beste setene. Som noen sa her. Man må være journalist for å komme til en så bakvendt konklusjon!! BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
tja.. har noe med tykkelsen på setene kanskje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Location: Uppsala, Sweden
Posts: 137
|
![]()
Det er jo litt feil her! SK sine maskiner som dere tenker på her tar 176 pax, og ikke 179, hva pitchen er tör jeg ikke å si. Det er vel heller ikke noen spesielle seter for economyextra! Derimot på SK sine 800 maskiner som tar 150 pax er det bedre plass lenger frem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Men så er jo SAS et såkallt "fullservice" selskap. Da er det jo litt flaut at benplassen ikke er bedre enn hos lavpris-konkurrenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Det eneste jeg klarer å lese ut av denne undersøkelsen er at beinplass er bortimot irrelevant ved valg av flyselskap på europeiske ruter.
(Så lenge man ikke tar med XL i sammenligninga, da.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Men er det ikke litt forskjellig fra SAS-fly til SAS-fly? Mener i alle fall å ha opplevd forskjell mellom for eksempel de eldste Boeing 737-600-maskinene og de nyeste 737-800-maskinene. Videre forskjell mellom SAS-fly og tidligere Braathens-fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Benplassen ombord i 737-400-maskinene er iallefall slett ikke så ille.
Reiste med et av disse til og fra Lisboa for en drøy uke siden, og benplassen var mye bedre enn fryktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2007
Location: Stokke
Posts: 101
|
![]()
Ser også i artikkelen at man anbefaler rad 15-16 men uten å nevne at men har fast seterygg på rad 15.
__________________
MVH Christian |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Morsom sak... Heldigvis flyr vi Extra når vi reiser i jobb - det merkes på benplassen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Ja, nå er det vel slik at benplassen ombord i 737-400 flyene er bedre enn i de andre flytypene som SAS Norge opererer. Er benplassen i de andre flyene mye dårligere enn dette må det være ille, for SÅ bra var den ikke her heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]() Quote:
Hvor lenge har denne kjerra igjen på lease til DY? Noen som vet?
__________________
Mine bilder på Airliners |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med 2 meter benplass - LN-RRF | SBT | Småprat | 9 | 25-02-2016 12:25 |
Finnair og benplass | geha | Reiseforum | 6 | 09-01-2012 14:03 |
NAS sliter med finansiering? | Skyhigh | Flyforum | 24 | 17-02-2010 20:25 |
- Best benplass i klassen" | TG923 | Flyforum | 22 | 02-01-2008 11:18 |
Engelske lorder og benplass | litt-amatør | Flyforum | 7 | 14-12-2007 16:16 |