![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Star Tour og Tui Nordic gjør sin største investering noensinne og satser 125 millioner kroner for å gi kundene markedets beste benplass. Samtlige Boieng 767 blir bygget om, menyene spesialdesignes og det planlegges et helt nytt underholdningssystem om bord.
http://www.boarding.no/art.asp?id=29643
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
33" er meget bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Gammelt nytt, dette er gjort i UK og gjøres nå i Skandinavia. MEN fortsatt blir det 2 + 4 + 2 på 767, det er kun benplassen som blir bedre.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
God benplass og skuldergnissing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Jaja, man infører maksgrense på baggasje på 15 kg for å spare miljøet? Det er jo også en fin unskyldning. Det veier neppe opp for at man får færre pax ombord.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
|
![]()
Spare miljøet med mindre vekt på bag? Tjene mer på cargo? Say what?
For all del, det er jo mulig at det er legitimt det de driver med, men er ikke akkurat noen hemmelighet at cargo gir bedre utbytte enn pax.. Uansett er det jo fint tiltak dette med bedre beinplass, selv om jeg personlig syntes at mange burde se på akkurat dette med bredden samtidig som de tar for seg dette med beinplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
|
![]()
33" er vel bedre enn ganske mange vanlige selskaper. Men ett sete ekstra i bredden, gjør det fortsatt bare levelig for pygmeer!
De kan ikke være mye reisevante, eller store i kroppen de som velger Charter?? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
VG har omsider fått med seg pressemeldingen som ble sendt lille julaften...
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=191957 Han har heldigvis også fått med at bagasjevekten reduseres til latterlige 15 kg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
15 kilo det er ikke sminken min engang jo
![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
|
![]()
"Da My Travel (den gang Premiair) for noen år siden kjøpte inn splitter nye Airbus A330-300-fly til erstatning for de gamle CD 10-flyene, stappet de inn 407 (!) seter - flere enn Airbus{lsquo} egen manual anbefalte for en énklasse-kabin.
Med fire seter i bredden og elendig benplass er ikke langdistanseflyene å anbefale for folk med dårlig blodomløp." Artig skrevet. CD 10-fly, og fire seter i bredden er jo ikke noe å snakke om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Er det mulig å plassere 8 seter i bredden på en 767??????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
|
![]()
Ja, hvis bredden på setene er lik B setet på SAS sin 737 konfiguarsjon på Businessclass fra Norge til Europa!
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Så nå kommer star Tour ut med ny presemelding - Businessklasse stoler på våre 767... NOT
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,715
|
![]()
Artig fokus på pressemelding ja, mer benplass - men ikke noe om at dette passer best for smale mennesker.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,715
|
![]()
Åh, jeg som trodde at vi det bare var setene som ble trangere hehe
![]() Ja, det er så sant som du sier Farmer, men trenden er å skvise mer og mer seter i bredden dessverre. Det er vel Emirates som har 10 i bredden på 77W, og nå kommer KLM etter når de får sine første til våren. Star Tour har vel regnet ut at de klarer å øke benplassen litt uten å senke antall seter ombord - og samtidig få god PR-spinn på hele greia, for å ikke nevne gratis spaltemeter i avisene i en tid det sikkert selges godt med sydenturer. Bra jobba, egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
De har tatt ut 32 seter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
Synes det er noe av det mer utrolig teite som er kommet til uttrykk så langt. Helt ufattelig hva som relateres til miljøet nå for tiden, og folk ser ut til å sluke det rått. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,715
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Det slo meg at de kan ha gjort dette kun for å redusere ( merk også 5 kg mindre bagasje ) vektene slik at de kan fly nonstop på flere destinasjoner som nå krever mellomlanding ( som HKT ) ?? Slik at de kun har gjort dette for å spare penger og få presseomtale ?? Bare guessing ??
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor har ikke Norge fly i "Jumbojet-klassen"? | LN-DAG | Småprat | 102 | 28-10-2013 19:00 |
Da var V-klassen død | ILS2 | Flyforum | 1 | 24-10-2009 04:37 |
Southwest - best i klassen | LN-MOW | Flyforum | 0 | 02-07-2008 04:01 |
United - verst i klassen? | LN-MOW | Flyforum | 3 | 19-06-2007 13:25 |
SAS verst i klassen | Hurum | Flyforum | 19 | 24-01-2006 18:25 |