Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-01-2008, 19:10   #1
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
SAS 05400

Da jeg ringte 05400 i dag var jeg i utgangspunktet nummer 26 i køen, men tastet inn EB-nummeret og ble nummer tre. Måtte likevel vente i 1 t. og 10 minutter, blant annet 30 minutter som nummer en i køen. Hva er dette for et useriøst opplegg? Lurer SAS kundene til å tro at de er lenger foran i køen enn det de i utgangspunket er? Jeg kan ikke tro at jeg i virkeligheten var nummer en i køen så lenge... Og da jeg først kom gjennom kunne selvsagt ikke SAS-konsulenten svare på spørsmålet mitt angående en bestilling og ba meg sende en e-post.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 19:14   #2
Wishmaster
avsluttet
 
Wishmaster's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
Default Re: 05400

Hm... da hadde jeg gitt dem en ordentlig sidekommentar pga ventetiden...
Antar du har gullstatus? Jeg vet ikke om tlf systemet skiller mellom ansienniteten mellom gull-holderne...
Altså, hvem som har mest poeng mellom de som ringer inn akkurat like etter at du har fått frem status, hvem som har hatt lengst gull-status... (?).
Men èn time, da gitt... Jeg syns det var litt vel drøyt, ja.
Wishmaster is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 19:57   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: 05400

Quote:
Originally Posted by Wishmaster View Post
Hm... da hadde jeg gitt dem en ordentlig sidekommentar pga ventetiden...
Antar du har gullstatus? Jeg vet ikke om tlf systemet skiller mellom ansienniteten mellom gull-holderne...
Altså, hvem som har mest poeng mellom de som ringer inn akkurat like etter at du har fått frem status, hvem som har hatt lengst gull-status... (?).
Men èn time, da gitt... Jeg syns det var litt vel drøyt, ja.
Jeg har sølvstatus, og min erfaring er at sølvstatusen - til tross for at du legger igjen ganske mye penger i selskapet - i praksis ikke gir NOEN fordeler.

Quote:
Originally Posted by tripple-seven View Post
De tilbyr jo å ringe tilbake samtidig som du beholder plassen i køen da.. Det fungerer veldig bra! Om man er nummer 2 eller 48 i køen, eller om det tar 3 minutter eller 3 timer spiller jo egentlig ingen rolle - man får ihvertfall brukt tiden til noe annet enn å sitte i røret.
Det fikk jeg dessverre ikke noe tilbud om... Men når de sier at man er nummer tre i køen forventer man jo ikke at det skal ta mer enn ti minutter.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 20:29   #4
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: 05400

psstt
Bruk heller en annen tjeneste neste gang, som svarer på online chat i løpet av sekunder, og garanterer deg et kvalitativt svar på epost innen 10 minutter .. Det går også å ringe, men telefonnummeret er bevisst tonet ned da det er et helt klart og uttalt mål at dialogen skal helst være elektronisk da dette er mest effektivt både for kunden og aktøren.. Guess who
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 20:31   #5
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: 05400

Quote:
Originally Posted by Farmer View Post
psstt
Bruk heller en annen tjeneste neste gang, som svarer på online chat i løpet av sekunder, og garanterer deg et kvalitativt svar på epost innen 10 minutter .. Det går også å ringe, men telefonnummeret er bevisst tonet ned da det er et helt klart og uttalt mål at dialogen skal helst være elektronisk da dette er mest effektivt både for kunden og aktøren.. Guess who
www.aeroflot.ru....?
TOS is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 20:36   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,448
Default Re: 05400

Quote:
Originally Posted by Farmer View Post
psstt
Bruk heller en annen tjeneste neste gang, som svarer på online chat i løpet av sekunder, og garanterer deg et kvalitativt svar på epost innen 10 minutter .. Det går også å ringe, men telefonnummeret er bevisst tonet ned da det er et helt klart og uttalt mål at dialogen skal helst være elektronisk da dette er mest effektivt både for kunden og aktøren.. Guess who
Men iblant så MÅ man kontakte SAS/SAS ticket office og da har man ikke noe valg.

Forrige uke ringte jeg 05400 to ganger siden jeg måtte få brukt en voucher. Den ene dagen begynte jeg som nr 4, men det tok for det 45 min å komme gjennom. Dagen etter begynte jeg som nr 5 og da tok de 3 minutter å komme gjennom. Begge ganger tastet jeg inn bonusnummer. Er EBB, enn så lenge
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 21:00   #7
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: 05400

Som EBG har jeg erfaringen at 05400 er besvart som oftest innen 10-30 sekudner etter jeg er ferdgi med å taste inn nummeret mitt, så det høres ut som en brutal prioritering i køen der. Det som derimot har vært oppe til diskusjon og som jeg merker selv, er at dette med å ringe tilbake og beholde plassen er ganske nærmt en hvit løgn med mindre du stryker "beholde plassen".

Etter å ha vært med å skrive kode og sy sammen et og annet callcenter så er ofte en slik funksjon definert som "om vi har ledige agenter så gir ve de samtaler vi har lvoet å ringe tilbake", slik at de som faktisk venter i køen blir tatt først, så går ledige ressurser til å retunere samtaler.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 22:12   #8
anders320
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
Default Re: 05400

Quote:
Originally Posted by tripple-seven View Post
De tilbyr jo å ringe tilbake samtidig som du beholder plassen i køen da.. Det fungerer veldig bra! Om man er nummer 2 eller 48 i køen, eller om det tar 3 minutter eller 3 timer spiller jo egentlig ingen rolle - man får ihvertfall brukt tiden til noe annet enn å sitte i røret.
Tror ikke akkurat at dette funker....


I dag;


Jeg ringte 15.28 ble nummer 29 og la umiddelbart igjen nummeret mitt.
15.30 ringte jeg opp SAS igjen og da jeg var nr. 1 i køen tastet jeg telefonnummeret mitt fordi at SAS ringte pga. første samtalen. Gjett hvor lang tid det tok før jeg ble ringt opp igjen; 1 1/2 time for å være som nr. 1.



At man beholder sin plass i køen er en saga blott!
anders320 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 22:27   #9
Wishmaster
avsluttet
 
Wishmaster's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
Default Re: 05400

ergo, 05400 er en "hoax"... ?
Wishmaster is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2008, 00:04   #10
paer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 187
Default Re: 05400

Quote:
Originally Posted by Farmer View Post
psstt
Bruk heller en annen tjeneste neste gang, som svarer på online chat i løpet av sekunder, og garanterer deg et kvalitativt svar på epost innen 10 minutter .. Det går også å ringe, men telefonnummeret er bevisst tonet ned da det er et helt klart og uttalt mål at dialogen skal helst være elektronisk da dette er mest effektivt både for kunden og aktøren.. Guess who
Om ni inte har datorhaveri... Det hände för inte jätte länge sedan!
Vad hände då? Och sitter chat-personalen på helt andra system än telefon-personalen?

Last edited by paer; 17-01-2008 at 00:06.
paer is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
05400 og endring av billetter. Hickok Reiseforum 12 23-06-2013 11:40
SAS 05400 - Reklame LN-TIB Småprat 7 24-09-2012 21:44
Email bekreftelse fra 05400...hvor lang tid? Someone Flyforum 9 08-01-2008 17:54
05400 LN-KOG Flyforum 5 07-04-2006 17:02
05400 ute av drift DY Flyforum 17 03-12-2004 09:01


All times are GMT +2. The time now is 08:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.