Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-05-2013, 12:39   #1
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

SAS 05400 og endring av billetter.

Jeg hadde glemt å booke bilett hjem i går. Når jeg kom på flyplassen var det bare 50min til avgang, så da var det bare å gjøre som vanlig; booke på neste fly og endre til riktig avgang. Så langt alt vel. Gikk til skranken for å få hjelp, men hun som sto der visste ikke hvordan det skulle gjøres, så da ringte jeg heller 05400 for hjelp. Da startet morroen.

Det viste seg da etter hvert at det ikke var tilstrekkelig med en gyldig billett i C-klasse registrert på mitt Eurobonuskort. Han måtte også ha mitt TPI nummer (hvem går rundt med det i hodet?). Siden jeg ikke husket det, så måtte han ha en sikkerhetskode. Hvor finnes denne, noen som vet?

Enden på visen var at jeg ikke fikk endret min billett og ble skikkelig snurt (sa sikkert noen ord jeg ikke burde sagt). Prøvde da en annen skranke og han hjalp meg, selv om da egentlig innsjekk var stengt. Han måtte bare hente manualen siden det var 6 måneder siden sist han hadde endret billetten til noen (ikke mange avgangene fra EVE som kjent), og jeg kom med flyet mitt.

Spørsmålet mitt er da selvsagt: Har det vært noen nye produktfremmende endringer i det siste som jeg ikke har fått med meg? Nå kan man jo som kjent ikke lenger bare gå rett til gate og få endret avgang. Om man da heller ikke kan ringe 05400 for å få endret avgang, så begynner det å bli temmelig bortkastet med fleksible billetter!
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 12:48   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: 05400 og endring av billetter.

Kanskje du bør gå over til reisebyrå? Jeg endrer mine fleksible billetter på nettsiden til reisebyrået eller over tlf i løpet av et par minutter. Evt har jeg gjort det i bagdrop hvis jeg har vært veldig nær avgang.
Old 31-05-2013, 12:51   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Kanskje du bør gå over til reisebyrå?
Samme gjør vi hos oss, og da slipper man det meste av styr og problemer. Ihvertfall er det min erfaring

Et bra reisebyrå er ofte langt greiere og ha med å gjøre enn direkte med flyselskapene, og kort ventetid på telefonen er det også.
Old 31-05-2013, 12:52   #4
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Jeg har TPI og det er det normalt enklest å fikse selv. De gangene jeg ikke har kunnet gjøre det selv tidligere har det vært null problem å ringe SAS og få det ordnet. Nå er derimot telefontjenesten flyttet til Sverige (eller lenger bort), og da er det tydeligvis ikke så lett lenger.

Normalt er det heller ikke problem å endre på automat, men siden jeg skulle endre EVE-BOO-OSL-BGO til EVE-OSL-BGO, så kan ikke det gjøres på automaten, og hun i skranket ante som sagt ikke hvordan man endrer billetter.
Old 31-05-2013, 14:00   #5
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Default 05400 og endring av billetter.

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post

Normalt er det heller ikke problem å endre på automat, men siden jeg skulle endre EVE-BOO-OSL-BGO til EVE-OSL-BGO, så kan ikke det gjøres på automaten, og hun i skranket ante som sagt ikke hvordan man endrer billetter.
Det kan ko ikke akkurat kalles god kundeservice fra et "fullservice"selskap..... Hvis en kunde kommer til meg og vil endre oppdrag passer det vel ikke helt å si at jeg ikke aner hvordan jeg hjør det- ring Sverige/Bulgaria/India(stryk det som passer) :-)
Virker unødig tungvint dette som SAS har begynt med nå- å ikke kunne endre i gate...

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 14:45   #6
ILS2
ScanFlyer Gold

SAS er i full gang med å undergrave sitt produkt til forretningsreisende. At de tilsynelatende ikke forstår viktigheten av effektiv og lettvint endring av fleksible billetter - også ved gate - er urovekkende. Antar du har sendt klage til CR på dette før. Fortsett med det.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 17:41   #7
erikber
ScanFlyer Blue

CR er vel også flyttet til Sverige / outsourcet..?
erikber is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 22:55   #8
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Det har kommet en notis på siden til SAS. Vet ikke hvor lenge den har vært der, jeg så den først i dag. Ut fra ordlyden aner jeg at det ikke er en endring til det bedre, men for å kutte kostnader.

Quote:

Endring på SAS reisesenter

Som et ledd i SAS nye offensive plan har vi valgt å overføre vår telefonitjeneste til en ekstern leverandør i Sverige og i Danmark.

F.o.m. 06. mai 2013 er det ikke SAS i Norge, Sverige og Danmark som kommer å betjene dine samtaler.

Som kunde vil du ikke oppleve noen forskjell på vår service; du vil fortsatt få den hjelp du trenger – og selvfølgelig bli tatt hånd om på samme måte som tidligere.

Kontakt oss som du pleier, på vårt telefonnummer 05400; tast inn ditt EBG-nummer for prioritet.

Du er en viktig kunde for oss, og vi håper å se deg ofte om bord hos SAS også i fremtiden.

Hjertelig velkommen om bord!

Vennlig hilsen

SAS
Old 21-06-2013, 13:33   #9
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Jeg registrerer at nå er tydeligvis ikke lenger gull e-posten bemannet. Jeg sendte en forespørsel dit den 17.mai, og i dag måtte jeg sende en purring på om ikke de snart skulle svare. Denne blir vel registrert som en ny e-post, som jeg da må purre opp på nytt om en måned. Godt de har egen e-post til sine statuskunder, gitt!
Old 21-06-2013, 16:00   #10
ILS2
ScanFlyer Gold

Har sendt to henvendelser til EBG-desken etter 17. mai. Fikk svar på begge etter noen dager.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2013, 12:02   #11
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Skulle få refundert skatter og avgifter på en billett nettopp og fikk svar innen 24 timer. Pengene kom også fort.
Old 23-06-2013, 10:29   #12
LiftCoeff
Newcomer

Tillater meg å stille et kanskje litt dumt spørsmål: Kan man ikke endre billett ved gate lenger? Når skjedde dette?
LiftCoeff is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2013, 11:40   #13
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by LiftCoeff View Post
Tillater meg å stille et kanskje litt dumt spørsmål: Kan man ikke endre billett ved gate lenger? Når skjedde dette?
Nei, dette ble det slutt på ved overgangen til Altea for noen måneder siden. Nå er det fortsatt noen hjelpsomme personer som gjør dette, men det er sendt ut en e-post som sier at de ikke lenger skal gjøre dette fordi de ikke har tid til det (uansett om de faktisk har tid).

Reply

Posting Rules