Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-05-2013, 12:39   #1
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
SAS 05400 og endring av billetter.

Jeg hadde glemt å booke bilett hjem i går. Når jeg kom på flyplassen var det bare 50min til avgang, så da var det bare å gjøre som vanlig; booke på neste fly og endre til riktig avgang. Så langt alt vel. Gikk til skranken for å få hjelp, men hun som sto der visste ikke hvordan det skulle gjøres, så da ringte jeg heller 05400 for hjelp. Da startet morroen.

Det viste seg da etter hvert at det ikke var tilstrekkelig med en gyldig billett i C-klasse registrert på mitt Eurobonuskort. Han måtte også ha mitt TPI nummer (hvem går rundt med det i hodet?). Siden jeg ikke husket det, så måtte han ha en sikkerhetskode. Hvor finnes denne, noen som vet?

Enden på visen var at jeg ikke fikk endret min billett og ble skikkelig snurt (sa sikkert noen ord jeg ikke burde sagt). Prøvde da en annen skranke og han hjalp meg, selv om da egentlig innsjekk var stengt. Han måtte bare hente manualen siden det var 6 måneder siden sist han hadde endret billetten til noen (ikke mange avgangene fra EVE som kjent), og jeg kom med flyet mitt.

Spørsmålet mitt er da selvsagt: Har det vært noen nye produktfremmende endringer i det siste som jeg ikke har fått med meg? Nå kan man jo som kjent ikke lenger bare gå rett til gate og få endret avgang. Om man da heller ikke kan ringe 05400 for å få endret avgang, så begynner det å bli temmelig bortkastet med fleksible billetter!
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 12:48   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: 05400 og endring av billetter.

Kanskje du bør gå over til reisebyrå? Jeg endrer mine fleksible billetter på nettsiden til reisebyrået eller over tlf i løpet av et par minutter. Evt har jeg gjort det i bagdrop hvis jeg har vært veldig nær avgang.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 12:51   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,429
Default Re: 05400 og endring av billetter.

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Kanskje du bør gå over til reisebyrå?
Samme gjør vi hos oss, og da slipper man det meste av styr og problemer. Ihvertfall er det min erfaring

Et bra reisebyrå er ofte langt greiere og ha med å gjøre enn direkte med flyselskapene, og kort ventetid på telefonen er det også.
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 12:52   #4
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: 05400 og endring av billetter.

Jeg har TPI og det er det normalt enklest å fikse selv. De gangene jeg ikke har kunnet gjøre det selv tidligere har det vært null problem å ringe SAS og få det ordnet. Nå er derimot telefontjenesten flyttet til Sverige (eller lenger bort), og da er det tydeligvis ikke så lett lenger.

Normalt er det heller ikke problem å endre på automat, men siden jeg skulle endre EVE-BOO-OSL-BGO til EVE-OSL-BGO, så kan ikke det gjøres på automaten, og hun i skranket ante som sagt ikke hvordan man endrer billetter.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 14:00   #5
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default 05400 og endring av billetter.

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post

Normalt er det heller ikke problem å endre på automat, men siden jeg skulle endre EVE-BOO-OSL-BGO til EVE-OSL-BGO, så kan ikke det gjøres på automaten, og hun i skranket ante som sagt ikke hvordan man endrer billetter.
Det kan ko ikke akkurat kalles god kundeservice fra et "fullservice"selskap..... Hvis en kunde kommer til meg og vil endre oppdrag passer det vel ikke helt å si at jeg ikke aner hvordan jeg hjør det- ring Sverige/Bulgaria/India(stryk det som passer) :-)
Virker unødig tungvint dette som SAS har begynt med nå- å ikke kunne endre i gate...
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 14:45   #6
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: 05400 og endring av billetter.

SAS er i full gang med å undergrave sitt produkt til forretningsreisende. At de tilsynelatende ikke forstår viktigheten av effektiv og lettvint endring av fleksible billetter - også ved gate - er urovekkende. Antar du har sendt klage til CR på dette før. Fortsett med det.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 17:41   #7
erikber
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2010
Location: Stavanger
Posts: 131
Default Re: 05400 og endring av billetter.

CR er vel også flyttet til Sverige / outsourcet..?
erikber is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 22:55   #8
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: 05400 og endring av billetter.

Det har kommet en notis på siden til SAS. Vet ikke hvor lenge den har vært der, jeg så den først i dag. Ut fra ordlyden aner jeg at det ikke er en endring til det bedre, men for å kutte kostnader.

Quote:

Endring på SAS reisesenter




Som et ledd i SAS nye offensive plan har vi valgt å overføre vår telefonitjeneste til en ekstern leverandør i Sverige og i Danmark.

F.o.m. 06. mai 2013 er det ikke SAS i Norge, Sverige og Danmark som kommer å betjene dine samtaler.

Som kunde vil du ikke oppleve noen forskjell på vår service; du vil fortsatt få den hjelp du trenger – og selvfølgelig bli tatt hånd om på samme måte som tidligere.

Kontakt oss som du pleier, på vårt telefonnummer 05400; tast inn ditt EBG-nummer for prioritet.

Du er en viktig kunde for oss, og vi håper å se deg ofte om bord hos SAS også i fremtiden.

Hjertelig velkommen om bord!

Vennlig hilsen

SAS
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2013, 13:33   #9
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: 05400 og endring av billetter.

Jeg registrerer at nå er tydeligvis ikke lenger gull e-posten bemannet. Jeg sendte en forespørsel dit den 17.mai, og i dag måtte jeg sende en purring på om ikke de snart skulle svare. Denne blir vel registrert som en ny e-post, som jeg da må purre opp på nytt om en måned. Godt de har egen e-post til sine statuskunder, gitt!
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2013, 16:00   #10
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: 05400 og endring av billetter.

Har sendt to henvendelser til EBG-desken etter 17. mai. Fikk svar på begge etter noen dager.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2013, 12:02   #11
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: 05400 og endring av billetter.

Skulle få refundert skatter og avgifter på en billett nettopp og fikk svar innen 24 timer. Pengene kom også fort.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2013, 10:29   #12
LiftCoeff
Newcomer
 
Join Date: Jun 2013
Location: TRD
Posts: 6
Default Re: 05400 og endring av billetter.

Tillater meg å stille et kanskje litt dumt spørsmål: Kan man ikke endre billett ved gate lenger? Når skjedde dette?
LiftCoeff is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2013, 11:40   #13
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: 05400 og endring av billetter.

Quote:
Originally Posted by LiftCoeff View Post
Tillater meg å stille et kanskje litt dumt spørsmål: Kan man ikke endre billett ved gate lenger? Når skjedde dette?
Nei, dette ble det slutt på ved overgangen til Altea for noen måneder siden. Nå er det fortsatt noen hjelpsomme personer som gjør dette, men det er sendt ut en e-post som sier at de ikke lenger skal gjøre dette fordi de ikke har tid til det (uansett om de faktisk har tid).
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter Embraer Reiseforum 378 09-11-2024 14:33
United - booking, endring, kansellering av billetter petter380 Reiseforum 58 01-11-2023 10:56
Gebyr for endring av SAS billetter nick5000 Reiseforum 2 30-11-2012 11:17
SAS tar dobbelt så mye som Norwegian for endring av billetter. tiemand Småprat 19 24-02-2012 19:19
05400 FlightDeck Flyforum 9 17-01-2008 00:04


All times are GMT +2. The time now is 14:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.