![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg hadde glemt å booke bilett hjem i går. Når jeg kom på flyplassen var det bare 50min til avgang, så da var det bare å gjøre som vanlig; booke på neste fly og endre til riktig avgang. Så langt alt vel. Gikk til skranken for å få hjelp, men hun som sto der visste ikke hvordan det skulle gjøres, så da ringte jeg heller 05400 for hjelp. Da startet morroen.
Det viste seg da etter hvert at det ikke var tilstrekkelig med en gyldig billett i C-klasse registrert på mitt Eurobonuskort. Han måtte også ha mitt TPI nummer (hvem går rundt med det i hodet?). Siden jeg ikke husket det, så måtte han ha en sikkerhetskode. Hvor finnes denne, noen som vet? Enden på visen var at jeg ikke fikk endret min billett og ble skikkelig snurt (sa sikkert noen ord jeg ikke burde sagt). Prøvde da en annen skranke og han hjalp meg, selv om da egentlig innsjekk var stengt. Han måtte bare hente manualen siden det var 6 måneder siden sist han hadde endret billetten til noen (ikke mange avgangene fra EVE som kjent), og jeg kom med flyet mitt. Spørsmålet mitt er da selvsagt: Har det vært noen nye produktfremmende endringer i det siste som jeg ikke har fått med meg? Nå kan man jo som kjent ikke lenger bare gå rett til gate og få endret avgang. Om man da heller ikke kan ringe 05400 for å få endret avgang, så begynner det å bli temmelig bortkastet med fleksible billetter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kanskje du bør gå over til reisebyrå? Jeg endrer mine fleksible billetter på nettsiden til reisebyrået eller over tlf i løpet av et par minutter. Evt har jeg gjort det i bagdrop hvis jeg har vært veldig nær avgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Samme gjør vi hos oss, og da slipper man det meste av styr og problemer. Ihvertfall er det min erfaring
Et bra reisebyrå er ofte langt greiere og ha med å gjøre enn direkte med flyselskapene, og kort ventetid på telefonen er det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har TPI og det er det normalt enklest å fikse selv. De gangene jeg ikke har kunnet gjøre det selv tidligere har det vært null problem å ringe SAS og få det ordnet. Nå er derimot telefontjenesten flyttet til Sverige (eller lenger bort), og da er det tydeligvis ikke så lett lenger.
Normalt er det heller ikke problem å endre på automat, men siden jeg skulle endre EVE-BOO-OSL-BGO til EVE-OSL-BGO, så kan ikke det gjøres på automaten, og hun i skranket ante som sagt ikke hvordan man endrer billetter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
Virker unødig tungvint dette som SAS har begynt med nå- å ikke kunne endre i gate... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS er i full gang med å undergrave sitt produkt til forretningsreisende. At de tilsynelatende ikke forstår viktigheten av effektiv og lettvint endring av fleksible billetter - også ved gate - er urovekkende. Antar du har sendt klage til CR på dette før. Fortsett med det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
CR er vel også flyttet til Sverige / outsourcet..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det har kommet en notis på siden til SAS. Vet ikke hvor lenge den har vært der, jeg så den først i dag. Ut fra ordlyden aner jeg at det ikke er en endring til det bedre, men for å kutte kostnader.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg registrerer at nå er tydeligvis ikke lenger gull e-posten bemannet. Jeg sendte en forespørsel dit den 17.mai, og i dag måtte jeg sende en purring på om ikke de snart skulle svare. Denne blir vel registrert som en ny e-post, som jeg da må purre opp på nytt om en måned. Godt de har egen e-post til sine statuskunder, gitt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har sendt to henvendelser til EBG-desken etter 17. mai. Fikk svar på begge etter noen dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Skulle få refundert skatter og avgifter på en billett nettopp og fikk svar innen 24 timer. Pengene kom også fort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]()
Tillater meg å stille et kanskje litt dumt spørsmål: Kan man ikke endre billett ved gate lenger? Når skjedde dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei, dette ble det slutt på ved overgangen til Altea for noen måneder siden. Nå er det fortsatt noen hjelpsomme personer som gjør dette, men det er sendt ut en e-post som sier at de ikke lenger skal gjøre dette fordi de ikke har tid til det (uansett om de faktisk har tid).
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter | Embraer | Reiseforum | 378 | 09-11-2024 14:33 |
United - booking, endring, kansellering av billetter | petter380 | Reiseforum | 58 | 01-11-2023 10:56 |
Gebyr for endring av SAS billetter | nick5000 | Reiseforum | 2 | 30-11-2012 11:17 |
SAS tar dobbelt så mye som Norwegian for endring av billetter. | tiemand | Småprat | 19 | 24-02-2012 19:19 |
05400 | FlightDeck | Flyforum | 9 | 17-01-2008 00:04 |