![]() |
|
![]() |
#1 |
Banned
|
![]()
Turoperatørene på Reiselivsmessen på Lillestrøm kan melde om et salg av reiser til USA som slår alle rekorder:
http://e24.no/makro-og-politikk/article2192744.ece Dette må da være gode nyheter for flyselskapene. Og kanskje det etterhvert blir marked for flere avganger fra OSL over dammen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Browncoat
|
![]()
At USA er et populært reisemål akkurat nå er vel fordi at dollarkursen er lav. Når dollarkursen igjen stiger så kommer det til å bli dyrere å reise til USA. Dette vet flyselskapene, så selv om det er mange som reiser nå betyr ikke det at kommer til fortsette.
Når det er sagt så håper jeg også på flere selskap med intercontinentale ruter fra OSL til USA
![]() |
#3 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
Vad är det som säger att dollarn kommer stiga? För den amerikanska ekonomin vore det bäst om dollarn fortsätter sjunka. Dessutom fortsätter dollarns betydelse att minska inom världsekonomin. Efterfrågan på euro växer på bekostnad av dollarn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Browncoat
|
![]()
Jeg tror at dollarkursen nå er kunstig lav, selv om dollarens betydning på verdensøkonomien minsker så har den fremdeles en stor påvirkning.
Når neste president kommer til så vil sannsynligvis mye av det som har blitt gjort under Bush administrasjonen endre seg til det bedre. Og bankene kommer til å ordne opp etter seg, men det vil ta tid. Jeg tror at dollaren neppe kommer til å stige iløpet av året, men innen 2010 har den sannsynligvis steget til over 6 NOK gjerne nærmere 6,5 (den er nå 5,29), nå vil jo kursen på NOK også ha noe å si der, men likevel. Du spør; hva er det som sier at dolleren kommer til å stige. Jeg spør deg, hva er det som sier at dollaren ikke kommer til å stige? USA er et sterkt land, og et patriotisk land. Det vil, etter at amerikanerene har kommet seg etter 11 sep, krigene i Afganistan og Irak og krigen mot terrorisme, begynne å bygge seg opp igjen økonomisk. Dette er min mening etter slik jeg ser det, så kan de som vil kommentere dette.
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 13-01-2008 at 02:10. Reason: Edit ref post #5 pluss litt "oppussing" av tekst |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ehhhh... Dollar-raset som vi sett senaste tiden handlar INTE om krig eller Bush! Det är bankernas fel att det blivit så, och sedan efterföljande räntepolitik.
Slå upp på sub-prime lån på Internet så får du massor av vidare information! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Browncoat
|
![]()
Har endret på posten. Men Bush og krigene har da hatt noe innvirkning på dollaren
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Bush har hatt stor innvirkning paa Dollar kursen...hans bidrag er den store utenlandsgjelden han har paadraatt oss....ja Sub Prime Loans bidrar ogsaa stort...men er en del av et komplisert bilde hvor Bush dukker opp i mange sammenhenger
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du kan nok godt ta med Cheney der .. 'Bullseye Dick' er en graadig og hensynsloes jaevel med adskillig mer kunnskap om finanser enn Bush.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann!
Kan nok si meg 120% enig med de tre sistnevnte talerne her... ![]() Selv om det ikke er en åpenbar link til politikken disse idiotene har holdt på med de siste 7 årene, kan du lett trekke sammenhengen! Er hverken republikaner eller demokrat, men av en eller annen grunn så har økomien og dollarkursen vært bedre under en demokratisk administrasjon... ![]() Dag
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Visst har politiken jättemycket med valutan att göra - ABSOLUT! Det är ju politikerna som styr många ekonomiska faktorer, men vad jag pratade om var den senaste tidens (läs ca 2-3 månader) RAS av Dollarn (visst hade den sjunkit även innan dess, och det kräver en annan analys som nog kan ha många rötter i politiken). Och ser man på Pundet så är det på lägsta nivåerna på 10-12 år(!) och det är också väldigt starkt bundet till lånekrisen.
Detta är en otroligt svår och stor kris, och kommer att drabba ännu fler och ännu hårdare! Och i min mening, så är denna kris inte alls knutet till något som helst krig (förutom lånekriget då) och inte till en specifik ledare heller. Man ska vara försiktig att göra politiska saker av något som nog tyvärr inte heller hade kunnat vara annorlunda med annan ledning. Att resa till London är plötsligen faktiskt rätt billigt! Med ett pund runt 12.3 SEK/GBP så blir landet ca 20% billigare än Sverige..! Och som sagt - detta är pga nuvarande ekonomiska läget som har uppstått till stor del pga den mycket allvarliga lånekrisen. (Tänk på att pundraset skett på ungefär 3 månader...) Helt sinnesjukt när man tänker på vad bankerna har gjort och hur reckless de har agerat, men det är väl ämnat mer för en helt annan tråd! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
Tja, som jag nämnde: fler länder dumpar dollarn till fördel för andra valutor. Kina har ju en inte så liten valutareserv i dollar och skulle man börja göra sig av med den blir effekten ett ras på dollarkursen. Just nu är väl den risken liten i och för sig. Fortsatt stigande inflation i USA orsakar dessutom minskat värde på dollarn. En höjning av styrräntan skulle motverka inflationen men Fed verkar i dagsläget vara mer inne på att det är viktigare att stimulera ekonomin och väljer därför sänka räntan. Tycker inte det finns så mycket som direkt pekar på att dollarns värde kommer stiga framöver. Jag tror det kommer bli värre innan det blir bättre om man säger så. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg er en av de som helst ikke reiser til USA uansett hvor billig det måtte bli. Men det er nå så...
Jeg for min del gleder meg over lav dollarkurs som gir lav Barbados Dollar kurs også. Barbados dollar er nemlig linket fast til USA`s dollarkurs (1 USD = 2 BDS), og det er følgelig billigere å reise til Barbados osgå. Kona og min datter kom forøvrig derfra igår, og skryter veldig av Virgin Atlantic.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kjos varsler nye USA-ruter fra de største norske byene | Andre1980 | Flyforum | 54 | 24-11-2014 12:19 |
USA vil beholde data om turister i 15 år | Utflyttet | Reiseforum | 2 | 30-05-2011 18:31 |
SAS-piloter strømmer til Norwegian (DN) | TOS | Flyforum | 24 | 15-06-2010 06:06 |
65 prosent flere norske til USA denne sommeren | LN-RKF | Flyforum | 33 | 20-08-2008 21:50 |
Norske turister i kø til Thailand | Superhai | Flyforum | 9 | 07-01-2005 11:48 |