![]() |
|
![]() |
#1 |
Banned
|
![]()
USA har virket som en magnet på store deler av det norske feriefolket i sommer. SAS International melder om nærmere 65 prosent flere norske til USA denne sommeren enn i 2007:
http://www.hegnar.no/reise_livsstil/article305783.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og det hadde vært ENDA flere hadde de satt opp en direkterute
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Joda, men de flyr CO hver dag.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Spennende å se hva som skjer nå som CO blir medlem av StarA. Da får man vel EB poeng for å reise direkte med CO OSL-EWR i istedenfor å mellomlande? Tror nok SAS kommer til å merke dette. Kanskje vi får se større materiell på OSL etterhvert...?
Last edited by LN-AØR; 17-08-2008 at 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vil det bli codeshare CO/SK på OSL-EWR?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Nå må vel CO bli med i Star Alliance før sånne ting bler tatt opp og kommer på banen.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS krever sikkert at de legger ned
![]() ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Når SAS ikke tør satse skal f*** ingen andre få lov heller.....
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Nettop Discus. La CO forbli i Skyteam. La ikke SK få alt gratis...Huffda, nå tråkket jeg vel noen på tærne..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
SAS ammarbeid med STAR partner på intercontinentale ruter fra scandinavia?
Thai, Singapore og US får ikke akkurat julekort fra Frøsundavik for sine ruter fra ARN og CPH! Jeg er 100% overbevist om at Continental forsvinner fra Osl så snart de er fullverdig medlem av star. Godt hjulpet av et visst selskap..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Greit nok at du misliker SAS man du kan være litt mindre bitter i agumentasjonen for det. Men at SK nekter å feede US har du rett i. Jeg er sikker på at CO ikke forsvinner fra OSL, men jeg tror heller ikke det blir SK code-share på CO39 Last edited by Someone; 17-08-2008 at 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Hva betyr det egentlig at SAS nekter å feede US?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Jeg misliker ikke SAS og vil absolutt ikke bli hengt ut med den holdningen i et forum av andre enn meg selv. At jeg til tider er kritisk til SAS er en annen sak, men det er ikke mye anderledes enn hvordan andre her på forumet forholder seg til andre selskap. Så lenge innleggene ikke er usaklige så ser jeg ingen problemer med det! Om du har noe i mot vinklingen av mine innlegg så oppfordrer jeg deg til å gjøre det gjennom de verktøyene du har som moderator og ikke gjennom et innlegg! Så for å kommentere ditt innlegg. Jeg har aldri skrevet at SAS ikke har code-share på rutene med Singapore og Thai. Jeg har faktisk selv reist flere ganger med Singapore og Thai fra CPH gjennom SAS. Jeg klarer bare ikke å fatte og begripe hvorfor ikke SAS benytter seg bedre av mulighetene som ligger i intercontinentalt sammarbeid på tvers av selskapene i STAR. SAS har 11 maskiner og en kundegruppe som virkelig står i kø for flere destinasoner. Da blir det for meg helt hull i hode når de med all kraft forsøker å holde partnere unna, fremfor å kunne opprette et bredere sammarbeid. Skal SAS kunne ta opp kampen med spesielt KLM og Finnair, så klarer de det ikke alene med 11 fly!!!!!!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Og det jeg mente med det andre jeg skrev er at det iblant virker litt som du skriver "Måtte SAS mislykkes". Og det er ikke ment som uthenging eller noe slikt, så da kan det sikkert være at vi missforstår hverandre litt der ![]() Last edited by Someone; 17-08-2008 at 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Selvfølgelig, men det er en stor forskjell på å misslike og det å kritisere
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banned
|
![]()
Med 65% flere reisende fra Norge og fulle fly med CO burde det vel snart være marked for en SAS rute direkte fra OSL ja.
SK burde beholdt 767`en til slike ruter, 330/340 ble for stor sist de prøvde den fra OSL til EWR. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann!
Dette er ikke mitt ekspertiseområde, men hvorfor... eller hvordan... tror dere at SAS vil "diktere" at vi legger ned rutene til Skandinavia... ![]() Dette er en av de mest suksessfulle rutene vi har over Atlanteren og jeg ville tro at det blir en økning av kapasitet pga bonuspoeng... og ikke en reduksjon... ![]() Vi har allerede søkt om antitrust immunity på transatlantiske ruter med Star Alliance og selv om SAS ikke var nevnt ved navn, kun Lufthansa, nevner de (...?) andre selskap inkludert i denne avtalen. Jeg regner derfor med at de er inkludert i denne avtalen og det er vel deres tap om de ikke selger seter på rutene våres... ![]() Skal man drive butikk må man legge egoet på hylla og gå der man kan tjene penger... ![]() Dag
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Men kan ikke du rekvirere litt større metall til oss da Dag ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I utgangspunktet er ikke samarbeid/markedsdeling/priskoordinering tillatt mellom ulike bedrifter. Star Alliance, og alle andre slike allianser, innebærer iallefall en viss grad av slik koordinering og det kreves godkjenning fra konkurransemyndigheter for å få tillatelse til dette. CO har sikkert noe liknende i dag i forhold til Skyteam alliansen, og krever vel noe liknende for å kunne gå inn i Star. Er fordelen for kundene større enn ulempene (som følge av noe redusert konkurranse) så sier man som oftest OK, og sier da samtidig at man ikke vil gripe inn mot denne koordineringen. Det er dette som er antitrust immunity. Forståelig nok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til statene i La Première - USA sommeren 2016 | WooAa | TripReports | 31 | 10-06-2017 11:08 |
Norwegian setter Dreamliner i flere ruter i Europa denne sommeren. | Jens W | Småprat | 185 | 09-08-2013 16:06 |
Flere kampflykontrakter til norske industri | ENGM 911 | Flyforum | 0 | 01-09-2010 08:20 |
Booking av USA tur til sommeren | Fluren | Reiseforum | 29 | 19-04-2010 20:14 |
42 prosent flere nordmenn til USA i juni | MartinL | Flyforum | 72 | 23-09-2008 16:24 |