![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Synes det er underlig at de ikke har internet check-in på OSL . Som de fleste liker jeg å velge seter når den åpner. Skal avgårde til IST om noen få dager.
Noen som vet mer om dette, ev. hvorfor ?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Velger du ikke sete ved bestilling????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Var ikke mulig i bookingprosessen. Dette er jo shorthaul, MEN jeg har ikke ringt LH og prøvd. SK til FRA har byttet flytype tre ganger siden jeg bestilte også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Du kan sjekke inn med telefonen med wap/gprs. Fungerer veldig bra og du kan like godt velge sete der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Foreløpig takk for alle innspill. Undrer på om jeg kan sjekke inn på SK internet med LH res. med LH flightnummer ??
Men jeg er født nysgjerrig og vil prøve. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Man er for det meste avhengig av aa maatte ha sitt 'eget' innsjekkingssystem installert paa avgangsstasjonen for aa kunne bruke web-sjekkin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Hos SAS så bør det normalt holde med kortnummer og navn. Jeg bruker sjeldent bookingkoden når jeg sjekker inn med SAS da den ofte enten ikke virker eller jeg ikke har den på meg når jeg går inn på internet 22t før og bruker da kredittkortet som reisen er betalt med. Dette har jeg også gjørt på codeshare avgangen som er solgt av BMI (vel teknisk sett WIAS) men fløyet av SAS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tusen takk, Someone !
![]() Vil prøve og komme tilbake med rapport den 28. des på formiddagen... Kjekt at LH fortsatt har tidtabell med fine seatmaps. Slipper da å rote rundt på nettet. Har faktisk 6 turer ned i Europa med dem de neste 9 måneder . Fire av stedene kunne vi også fløyet med DY, men de stakk avgårde med det beste totaltilbud. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
JA det er fordi flyet sjekkes inn i SAS sitt sjekkinnsystem. Hvis det ikke er lagt inn noen form for sperre så er det ihvertfall en teoretisk mulighet å sjekke inn på SAS sin internet. Du må sannsynligvis ha LH sin egen rec loc, og du får enn så lenge ikke sjekket inn videre...
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
LH er vel hostet i Amadeus om dagen, og det gjør vel sannsynligheten for at det funker litt større. Det står dog at du kan sjekke inn på SAS Norge og SAS. Annet er ikke nevnt. http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/I...Destinasjoner/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
Det er godt mulig at det funker.
Naar det gjelder SAS er det mange steder de ikke har web-checkin, men det finnes maater aa 'lure' systemet .. for eksempel kan man gaa inn paa Swissport's webcheckin i ZRH ( https://www.web-check-in.com/ .. velg 'Swiss') og man kan sjekke inn paa SAS-flighter til Skandinavia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Triks fra vår Resident DCS Dude.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Som Fleksnes sa, man har sine metoder .....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Og dette bringer meg til et spørsmål jeg lurer litt på...
All den tid jeg har elektronisk billett og ingen bagasje, hva er det som gjør det nødvendig for meg å klikke inn på ei webside (eller sende enn SMS, eller whatnot slags metoder som finnes) for å "sjekke inn"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Vel det maa registreres paa en eller annen maate at du virkleig har tenkt aa benytte plassen din, teoretisk kunne det gjoeres ved gaten saa lenge du gjoer det FOER deadline. Deadline er satt for at flyet kan gaa paa rute, det er informasjon som trenges for Load & Balance, eventuellt for aa kunne frigjoere setet til venteliste/Standby om du ikke benytter det....
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor har ikke KLM m.fl. A380? | ENTO | Småprat | 11 | 08-01-2019 16:21 |
Hvorfor har KSU-OSL (SK2308) har blitt kansellert? (25/07/14) | bufo222 | Småprat | 4 | 29-07-2014 20:14 |
Hvorfor har nye fly(typer) winglets og andre har ikke? | ThePlanespotter1 | Flyteknisk forum | 22 | 02-02-2012 22:59 |
Lært AY internet check-in ! | SQ 777 | Flyforum | 0 | 25-05-2007 16:12 |
Hvorfor har ikke SAS dekorert om de gamel Braathensmaskinene?? | erlingjo | Flyforum | 21 | 27-09-2006 23:54 |