![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,391
|
![]()
Ser på osl.no at DY 1817 med ankomst kl 22.30 igår kveld er forventet ankomst ikveld kl 17.05.
Noen som vet hvorfor denne flighten med XL maskinen er så kraftig forsinket? Ser at også dagens tur til Tenerife med samme maskin da selvsakt er forsinket med forventet avgang kl 17.30 ikveld. 25min fra landing til avgang skal vel holde hardt vel? Airbus 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
XL-maskinen står med tekniske problemer JK - igjen kan man kanskje si. Det har vært mye trøbbel med den de siste dagene....
Og hva angår turn-around-tiden, så tipper jeg den står rundt en time på bakken - av egen erfaring - vi får se!
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]()
...jeg overhørte kapteinen freste til en SAS-tekniker i går før LPA-avgangen: (leses med fransk aksent) "the airstarterunit at Las Palmas is too small, we will be stuck down there"
Hele avgangen var tragisk, det endte med at den gikk via CDG for å tanke mer fuel.. Noen som vet når den var fremme i natt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
De passasjerene som ikke ble varslet om dagens forsinkelse har fått daghotell
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
skulle O'leary ha sett........
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Nå er det heldigvis ikke lenge til vi ser DY splitter nye B737-800
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Jeg skulle vært med til TFS i dag, men den flighten ble jeg tatt av siden jeg har fri i morra.
Veldig synd for PAX, men jeg håper det ordner seg til slutt...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]()
Ny ankomsttid fra LPA 1838, ny avgangstid til TFS 1900... Tipper det blir en del senere enn som så til slutt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 121
|
![]()
Her har du forksjellen på DY og SK. Hadde det vært SAS hadde de mest sannsynlig innstillt den avgangen til TFS, mens Norwegian flyr den for det om den er såpass forsinket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
BULL , SK har flere maskiner som klarer denne distansen Forskjell å instille en OSL-TRD , og en OSL-LPA....... get real. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]() Quote:
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Problemet til Norwegian er at de baserer seg på å fly til både RAK, TFS og LPA med bare ett fly som kan ta denne distansen - samtidig som det samme flyet skal brukes på veldig mange andre ruter også. Selv om en i utgangspunktet bør kunne forvente at dette skal gå greit siden flyet opereres av en annen leverandør enn Norwegian, ligger det sikkert ikke noe i avtalen mellom Norwegian og dette selskapet om at de skal stille opp med et nytt fly om det oppstår teksniske problemer. Norwegian begynner å opparbeide seg såpass mye erfaring med innleide fly nå, at de bør begrense videre ekspansjon før nye fly er sikret og på plass. Dessuten håper jeg at Norwegian sikrer seg en liten buffer i flåten, slik at situasjoner av denne type løses på en måte som passasjerene vil oppleve som anstendig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 54
|
![]()
Åssen gikk det her til slutt?? Når hadde maskinen avgang fra OSL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]()
Den gikk 1945 til slutt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Location: Stange
Posts: 134
|
![]()
Så på veien ut fra jobben i sta, at Dy 1823 lander til ny tid 0805 i morgen timene i dag. Noen timer forsinket..
__________________
Slik er det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Ingen garanti - både RRA og RRB har brukt mye tid i hangaren vår på OSL..
..nye fly, ja - men dæven hvor mye tull det har vært.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
Hmm, jeg begynner å angre litt på at jeg valgte å spare 500 kr per person for å fly DY til LPA i januar fremfor SK/NVR. DY burde vel ventet med rutene til de hadde materiell som kunne fly så langt uten nevneverdige forsinkelser. Håper det bedrer seg etterhvert og at XL- flyet holder noenlunde standard. Men det er klart det er utfordrende når man kun har ett fly som kan fly til de tre destinasjoner.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Stakkars pax...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
United 38/39 kraftig forsinket i dag (11/12) | Twin Otter | Småprat | 2 | 13-12-2011 14:44 |
SK973 Kraftig forsinket i kveld (29/12) | Bizflyer | Register- og ATC-Forum | 17 | 05-01-2011 18:34 |
Nasjonaldagen - kraftig forsinket | LN-HVI | Bilder & foto | 11 | 23-05-2010 23:28 |
Helios kraftig forsinket til Bergen | LN-HAT | Flyforum | 14 | 24-08-2005 13:04 |
MYTravel Kraftig forsinket idag. | Airbus 330 | Flyforum | 2 | 24-05-2005 20:12 |