![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,612
|
![]()
Har vel vært opp før, men jeg fant denne artikkelen på E24.
http://e24.no/naeringsliv/article2120560.ece
__________________
Upcoming flights: MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
En usedvanlig tynn artikkel (som vanlig) fra E24. Den sier bare at SAS mangler cash uten å utdype noe mer, uten å forklare hvorfor, hvor mye, hvilke problemer det har for SAS osv osv....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Det viktigste i business er da heller ikke å ha cash. Desto viktigere er det å ha tilgang til penger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
E24 kan man nok trygt ta med minst 10 klyper salt (og enda litt til..).
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Javel...? Jeg trodde at e24 var Aftenposten sin økonomiside. De lenker iallefall direkte dit når det gjelder næringslivsstoff. Aftenposten anser jeg for å være en seriøs avis, men har forsåvidt ingen bestemt oppfatning av e24 som sådan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
Selv har jeg altid trodd at E24 var VG's sitt produkt, men her tok jeg feil.
Intrykket mitt er at mye som er på E24 er noe tynt, har en mistanke om at det kan ha sitt opphav til artikkel kommer fra VG??? ![]() Men uansett samme artikkelen finner du i VG, med samme link.
__________________
Mine bilder på Airliners |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]()
och e24 i Sverige är Svenska Dagbladet och Aftonbladet d.v.s. Schibsted SE.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
E24 og flyrelaterte saker er svært ofte en meget dårlig kombinasjon. E24 er eksperter på å sakse ting fra andre steder og da blir det ofte en kopi av noe man vet fra før. Litt for ofte er det også svært lite substans i det som skrives.
![]()
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,029
|
![]()
Uansett så er jo dette gammelt nytt og kan vel knapt kalles en nyhet....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Det var vel bare får å skrive noe da. Veldig tynt og sa jo heller ikke noe. Var bare ord på en side...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
for ikke mange måneder siden fikk jo SAS oppgradert kredittverdigheten sin slik at investeringsnivået antakeligvis blir oppjustert i fremtiden.
det er vel mildt sagt pisspreik å si at Kjos reiste med 18 milliarder i kofferten til Seattle å kjøpte fly.......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Det viktigste er ikke å HA kapital, men å ha TILGANG. IMM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 82
|
![]()
Kanskje de kan låne penger i Bank Norwegian
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Eller putte alt de har av kontanter over til Terra, og la de forvalte de
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Kjos skaffet Terra 35.000 nye kunder http://e24.no/boers-og-finans/article2120683.ece#VG |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det siste jeg har hørt er at SAS kredittrating er oppgradert og at det ikke bør by på noen problemer å skaffe finansiering til bedre vilkår enn mange andre flyselskaper.
Og dersom SAS ikke har brukt de 7+ milliardene via diverse salg siste året, til å betale gjeld, bør kassa være mer enn pakkfull siden SAS ikke har tapt en krone de siste kvartalene. Det Lasse Lindgren har sagt hele tiden er at SAS Int. må tjene penger før de kan ekspandere. Han har jo tatt kvelden fra SAS Int nå så det blir jo spennende å se hva nysjefen finner på. Dersom SAS ville, kunne de bestille 25 nye langdistansefly. Dog er det vel smart å ha en bra plan hva man skal bruke flyene til... Schibsted eller ikke.. Artikkelen er SVADA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Nå er det sikkert riktig at mange andre flyselskaper sliter med kredittratingen, og BA ble i juni i år oppgradert til BBB- (fra BB+). Bra er nå ikke BB uansett, og spesielt siden man slenger på en "negative outlook". Last edited by TOS; 26-11-2007 at 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,029
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kjos: "Vi skal vokse ett SAS i året" | Tjab | Flyforum | 33 | 19-04-2016 22:25 |
Oppgradere til C for cash ? (osl-zrh-dxb) | ClassOne | Reiseforum | 4 | 26-11-2012 18:52 |
Flykaptein: Har noen cash til drivstoff? | C130 | Småprat | 8 | 19-08-2012 13:58 |
SAS to Focus on Cash to Make Carrier Takeover Target. | Hickok | Flyforum | 13 | 11-06-2010 20:14 |
Hvor mye cash har SAS i kassa? | morr | Flyforum | 35 | 03-11-2004 15:54 |