![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jge prøvde å lete litt i noen betingelser, men klarte ikke å finne svaret. Kan noen der ut fortelle meg hvilke restriksjoner det er på billetter i bookingklasse I hos BA, og bookingklasse Z hos SK...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SK: Z klasse brukes til uttak av eurobonus poeng (hhv på turist-klasse), husker ikke hva det var på business.
Kan hovedsaklig kun bookes av SAS EB |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
X-klasse er billett betalt med EB-poeng
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
SAS
I= Eurobonusbilletter Business X= Eurobonusbilletter Economy |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
I er vel discounted business på BA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eurobonus Diamond
|
![]() Quote:
SAS har I (business) og X (økonomi) som EB-billetter- Z-klasse er rimeligste business billett som selges, litt info følger: Fixed Business Billettendringer: Kan ikke endres Refusjon: Kan ikke refunderes Booking klasser: Z Barnerabatt: Barn 2-15 år får 25% rabatt, barn under 2 år uten sete får 90% rabatt. Forhåndsreservering av sete: Internett innsjekking 22 timer før avreise. Om bord: Tre retters meny er inkludert i prisen. Komfort: SAS Business Sleeper sete. EuroBonus-poeng: Se vår opptjeningstabell på sas.no Håndbagasje: 2 stk håndbagasje, maksimum 8kg Bagasje: Til Asia: 30 kg Til USA: 2 stk kofferter à 32 kg Tilgang til lounge: Ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Z er discounted business, langdistanse som har restriksjoner. Har ingenting med EB å gjøre. Det er X
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Har en 10 år gammel bonusreise til SEA med SK, som ble booket i Z-klasse. Men da har de sikkert forandret det gamle systemet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Betyr da restricted business med BA også at man ikke kan endre reservasjonen eller få refundert reservasjonen...?
Z klasse på SK er altså en billett som gir meg sete i business med som ikke kan refunderes eller endres...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
X= Economy EB-billet, men I er foran Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Morten, Z var EB turist for 10 aar siden, og X var EB business. Vet ikke naar dette endret seg. Naar det rabattert Business Class vet jeg at AF tillater endringer paa hjemreise.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Saken er den at jeg funderer på å ta meg en tur til enten NYC eller LAX i mai/juni til neste år i jobbsammenheng, og jeg fant noen meget gunstige businessbilletter med både BA og med SK på osl-nyc (både BA og SK/UA; bookingklasse Z) og osl-lax (BA: bookingklasse I). Vi snakker om rundt 15.000,- t/r i business, noe som på meg virker meeeget gunstig. På en såpass lang reise som til LAX er det uaktuelt å reise turistklasse, men jeg er ikke i en posisjon til å booke en urefunderbar/fastlåst billett enda. Derfor lurte jeg på restriksjonene på slike billetter. Jeg har nå skjønt at SK sine Z klasse billetter hverken er refunderbare eller mulig å endre (men jeg regner med at det gir 100% bonus...?). Hva med BA sin I klasse? Samme restriksjoner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ikke akkurat det som TOS spør om, men Eurobonus billetter enten de er X eller I er "semi-fleksible"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
BAs I-klasse (fare basis INNEUR) tillater ingen endringer eller refusjon (utover skattene):
PENALTIES CANCELLATIONS ANY TIME TICKET IS NON-REFUNDABLE. CHANGES ANY TIME CHANGES NOT PERMITTED. NOTE - UPGRADES NOT PERMITTED IF COMBINING FARES EITHER HALF ROUND TRIP OR END-ON END THE MOST RESTRICTIVE CONDITIONS WILL APPLY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Billetten jeg sjekket var med fare basis: iuqffen
Takk for tips så langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
TOS, hvilken dato for avreise og hvilken destinasjon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Delta setter restriksjoner for Virgin... | Turtle | Flyforum | 4 | 02-01-2015 19:27 |
Reduserte flyplassavgifter, restriksjoner? | RJon | Småprat | 2 | 05-05-2014 20:45 |
Håndbagasje-restriksjoner på ARN | Dag Viking | Småprat | 18 | 08-05-2012 16:49 |
Restriksjoner over Finland? | LN-TIB | Småprat | 2 | 05-06-2011 15:56 |
Restriksjoner i svingradius? | Polaris | Flyforum | 36 | 20-08-2009 23:39 |