Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-09-2007, 22:57   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Slutt på samarbeidet mellom DY og NB? (også på CPH)

Gjorde ett søk på flygninger mellom CPH og OSL den andre uken i desember og la merke til at det nå ikke kommer opp noen code-share avganger med Sterling. Betyr dette at samarbeidet mellom Norwegian og Sterling også på OSL-CPH omsider er over?

Ser også at Nowegian ligger inne med 5 daglige avganger mandag-torsdag, 4 på fredager, 1 på lørdag og 3 på søndag, noe som vel også betyr at de har økt med en rundtur på ukedagene?

Og så det siste spørsmålet. Noen som aner når de har planer om å innføre seating mellom Oslo og København? Dette må være en av de få rutene hvor det ikke er innført.
Selv på WAW-CPH kan man reservere plass og på WAW bruker DY noe som knapt kan kalles en terminal
Old 24-09-2007, 23:40   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: Slutt på samarbeidet mellom DY og NB? (også på CPH)

Samarbeidet mellom Norwegian og Sterling er under avvikling, og Norwegian vil som følge av dette øke frekvensene på ruten. Seteresevasjon på intraskandianvisk kommer samtidig som på innenlands.
Old 24-09-2007, 23:43   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

For å være litt mer presis: Det er slutt på samarbeidet når vinterprogrammet går i gang.
Old 24-09-2007, 23:52   #4
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally posted by Someone

Selv på WAW-CPH kan man reservere plass og på WAW bruker DY noe som knapt kan kalles en terminal
Dette er selvsagt helt på siden av temaet i tråden, men er ikke WAW en nokså trasig flyplass uansett hvor man er. Jeg reiste med LOT fra WAW for et par år siden, og det må ha vært en av de trasigste flyplassene jeg har vært på (om jeg ser bort fra Arkhangelsk og Murmansk.....) - omtrent ingen kafeer/butikker/what have you....
TOS is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 23:52   #5
jb1
ScanFlyer Rusty

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke fortsetter samarbeidet. De kunne komplettere hverandre på endel ruter, f.eks. OSL-AMS, hvor Norwegian ikke flyr. Begge ville vel tjent på å kunne selge seter på codeshare flyvninger på OSL- CPH. Sterling går jo nå til frontalangrep på Norwegian på ruter til London og Paris. Jeg tror ikke dette fører mye godt med seg.
Old 25-09-2007, 00:10   #6
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Quote:
Originally posted by TOS

Quote:
Originally posted by Someone

Dette er selvsagt helt på siden av temaet i tråden, men er ikke WAW en nokså trasig flyplass uansett hvor man er. Jeg reiste med LOT fra WAW for et par år siden, og det må ha vært en av de trasigste flyplassene jeg har vært på (om jeg ser bort fra Arkhangelsk og Murmansk.....) - omtrent ingen kafeer/butikker/what have you....
Da får du ta deg en ny tur, for flyplassen i WAW bygges nå helt om. dessuten blir den vel mer enn 3 ganger så stor som tidligere. En riktig flott og moderne flyplass.
Av hva terminalfasilitetene i WAW angår benyttes både ny og gammel etters kapasitet på flyplassen. Lavpris skuret er av hva jeg har forstått kun midlertidig mens flyplassen bygges ut og bygges om. Men helt enig i at dette lavpris "skuret" ikke akkurat innbyr til å fly med Norwegian.
Old 25-09-2007, 00:12   #7
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Quote:
Originally posted by jb1

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke fortsetter samarbeidet. De kunne komplettere hverandre på endel ruter, f.eks. OSL-AMS, hvor Norwegian ikke flyr. Begge ville vel tjent på å kunne selge seter på codeshare flyvninger på OSL- CPH. Sterling går jo nå til frontalangrep på Norwegian på ruter til London og Paris. Jeg tror ikke dette fører mye godt med seg.
Kanskje Norwegian trekker seg ut fordi de vet at Sterling lever på kniveggen av sin eksistens (om ikke Islendingene fortsetter å pøse inn kapital). Jeg tror Norwegian ville være svært lite tjent med å å få høyre foten med i dragsuget om Sterling gikk konk.
Old 25-09-2007, 02:50   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally posted by MartinL

Quote:
Originally posted by jb1

Kanskje Norwegian trekker seg ut fordi de vet at Sterling lever på kniveggen av sin eksistens (om ikke Islendingene fortsetter å pøse inn kapital). Jeg tror Norwegian ville være svært lite tjent med å å få høyre foten med i dragsuget om Sterling gikk konk.
Og det vanlige inkompetente pisspreiket om at Sterling snart er konkurs, fortsetter

Her er et par beviser på at Sterling stormer mot skifteretten:

http://jp.dk/arkiv/?id=1014005

http://epn.dk/handel_service/transport_logistik/article965917.ece

I tillegg, hvor mye kapital har islendingene pøst inn i Sterling siste året??

De eneste "bevisene" på at Sterling er på vei mot stupet må vel være at de har billige kampanjepriser.. Wow! Ser skikkelig mørkt ut for Ryanair og Norwegian som selger kampanjebilletter for 1 krone!!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2007, 03:08   #9
Stian
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally posted by Tommy777

De eneste "bevisene" på at Sterling er på vei mot stupet må vel være at de har billige kampanjepriser.. Wow! Ser skikkelig mørkt ut for Ryanair og Norwegian som selger kampanjebilletter for 1 krone!!
Også annonserer de i Aftenposten. Det betyr selvsagt at de er desperate og synger på siste verset.
Stian is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2007, 08:29   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Personlig synes jeg det er bra at dette samarbeidet opphører. Sterling har og får fra vinterprogrammet starter en såpass håpløs baggasje policy iforhold til Norwegian. Itillegg er det endel området de skiller seg fra hverandre på at man kan få en ganske forskjellig totalpris avhengig av hvilket fly man havner på. Når itillegg selskapene og benytter seg av forskjellige handling agenter blir det bare enda mere rot og en skillsmisse er på sin plass
Old 25-09-2007, 08:53   #11
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Sterling har moderert seg Someone, og prisene er nå noenlunde de samme for Sterling og Norwegian fra vintersesongens begynnelse - her er online-prisene:

Sjekket inn bagasje inntil 20kg (maks. 20 kg pr. enhet ellers overvekt)
- Norwegian NOK 27 innland / NOK 25 utland
- Sterling NOK 27

Sjekket inn bagasje inntil 40 kg (maks. 20 kg pr. enhet ellers overvekt)
- Norwegian NOK 54 innland / NOK 50 utland
- Sterling NOK 54

Håndbagasje:
- Norwegian 15kg (55 x 40 x 20 cm)
- Sterling 10kg (56 x 45 x 25 cm)

For de som har bestilt billetter hos Sterling for vintersesongen, så er det gått ut en informasjon om endringen til bedre på e-mail onsdag i forrige uke. Hvorfor vet jeg dette siste?
Old 25-09-2007, 09:03   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Vel, da ser det ut at NB allikevel tok til fornuften og ikke skal ta flere hundre kroner for en bag allikevel.
Old 25-09-2007, 15:50   #13
PP
ScanFlyer Molded

Interessant - indtil for nylig var DY's planlagte vinterprogram på OSL-CPH 2 daglige flyvninger på hverdage. Så at de nu i stedet vil flyve 5x daglig er jo kun positivt - hvornår kommer CPH basen???

Ellers ser det ud til at Sterling fortsat vil tilbyde 4 daglige flyvninger på CPH-OSL - så spørgsmålet er om der ikke bliver LCC overkapacitet på denne rute.

PP is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2007, 16:42   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

For aa vaere helt aerlig tror jeg DY kommer til aa slite paa OSL-CPH paa egen haand. Mange dansker foretrekker Sterling og kommer til aa booke de maskinene. DY ender da opp med nordmenn som majoriteten av pax og jeg tviler paa at de klarer aa opprettholde 5 avganger daglig
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2007, 16:47   #15
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally posted by Tommy777

For aa vaere helt aerlig tror jeg DY kommer til aa slite paa OSL-CPH paa egen haand. Mange dansker foretrekker Sterling og kommer til aa booke de maskinene. DY ender da opp med nordmenn som majoriteten av pax og jeg tviler paa at de klarer aa opprettholde 5 avganger daglig
Men uten å ha noe tall på det så tror jeg det er flere nordmenn enn dansker mellom OSL og CPH, det er ihvertfall mitt inntrykk. Norwegian har i sommer operert med 3-4 rundturer på ukedagene så er faktisk ikke den helt store økningen de kommer med. Itillegg, uten å ha noen konkrete tall på det så er mitt inntrykk at prisene mellom OSL og CPH har økt merkbart det siste 1,5 året....og jeg har endel turer mellom de to byene og "kan" prisene

Sterling har vel hatt ca 3 rundturer på ukedagene og totalt sett når man tar med SAS så tilsvarer denne økningen ca 5% økt kapasitet mellom OSL og CPH.

Personlig tror jeg Sterling vil slite mer enn Norwegian mellom OSL og CPH. Men som sagt så sitter jeg ikke på tall, kun mitt eget statitiske grunnlag
Old 25-09-2007, 16:58   #16
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Jeg kan ikke gå ut med passasjertallet på OSL-CPH-ruten, men jeg kan i alle fall si såpass: Det er en grunn til at antallet avganger økes og at Norwegian går selvstendig. Ruten har stabilisert seg med en jevn og god kabinfaktor. Dette har tatt tid, men det siste året har vi sett resultatet
Old 25-09-2007, 17:05   #17
ThomAAs
ScanFlyer Molded

ThomAAs's Avatar

Løsningen er å legge ned hele greia så slipper vi debattene om dette
Old 25-09-2007, 17:06   #18
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally posted by FlightDeck

Jeg kan ikke gå ut med passasjertallet på OSL-CPH-ruten, men jeg kan i alle fall si såpass: Det er en grunn til at antallet avganger økes og at Norwegian går selvstendig. Ruten har stabilisert seg med en jevn og god kabinfaktor. Dette har tatt tid, men det siste året har vi sett resultatet
Så jeg er dermed ikke helt ute å kjører med mine observasjoner og antakelser

Quote:
Originally posted by ThomAAs

Løsningen er å legge ned hele greia så slipper vi debattene om dette
Hva skal vi finne på da
Old 26-09-2007, 06:11   #19
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Dette er gode nyheter...ikke minst er seating etterlengtet. OSL-ARN har heller ikke seating...
EB is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2007, 15:46   #20
Dag-Yngve
ScanFlyer Blue

Seating? Bla bla bla. Er det virkelig så viktig å sitte på "yndlingsplassen" sin? Det viktigeste spør du meg er å komme fram. At Norwegian sier takk of farvel til Sterling er nok ikke det dumeste de har gjort
Dag-Yngve is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules