![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
http://www.boarding.no/art.asp?id=28121
Tilsammen 1.764.998 passasjerer reiste over Oslo Lufthavn Gardermoen i august. Det er 91.179 eller 5,4 prosent flere enn i samme måned i fjor. Størst økning var det i utenrikstrafikken. Over 12.6 millioner passasjerer har så langt i år reist over den norske hovedflyplassen.
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
|
![]()
Det betyr vel at OSL igjen øker mer enn ARN etter en liten "pause" i juli
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Ja, eftersom trafiken på ARN växte med 3,6 procent under augusti. Undrar hur mycket trafiken på OSL kommer påverkas när väl flygningarna på RYG kommer igång senare...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Mye skal til for at Rygge fra dag EN blir en "alternativ" flyplass til Oslo, slik Norwegian virker å tro med sin strategi. Jeg tror mye på Rygge sitt potensial, men tror flyplassen trenger mye tid og mange år på å vokse seg Torp! Jeg skulle helst ha sett at et mindre selskap med mindre fly dro igang kalaset selv. Jeg er redd denne sjokk åpningen blir Rygges skjebne.... Jeg håper at jeg tar feil, men jeg tror Rygge vil ha liten innvirkning på tallene fra Osl den første tiden. Jeg tror heller (om Rygge er en suksess) at den stabiliserer veksten på Osl og at den selv tar mye av den nye produksjonen av pax i Oslo området. Nedgang tror jeg ikke Rygge i seg selv klarer å være ene og allene om for nedgang på Osl. I alle fall ikke med det første.
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Som vanlig har mitt regneark kommet ut med noen interessante tall.
La oss først prognosen for hele året for de tre: CPH 21,4 millioner - en økning på rundt 550 000 passasjerer fra 2006 OSL 18,9 millioner - en økning på rett over 1,2 millioner passasjerer fra 2006 ARN 17,8 millioner - en økning på rett under 240 000 passasjerer fra 2006 Så passasjervekst fra samme periode i fjor CPH +374 153 passasjerer OSL +828 465 passasjerer ARN +157 399 passasjerer Jeg har også fulgt tallene for tolv måneders rullende (summen av de tolv siste måneder), og da er tallene: CPH 21 251 649 OSL 18 500 644 ARN 17 695 321 Nå begynner forskjellen å bli så stor mellom ARN og OSL at hvis all trafikk hadde blitt innstilt på OSL i desember, så hadde nesten fremdeles OSL vært større for året. Med andre ord så passerte OSL på siste dag i august sin designkapasitet + 1 million. Denne tolvmånders rullerende kan jeg nå følge helt tilbake til utgangen av 2004. Hvis man sammenligner tallene ved utgangen av 2004 med siste måneds tolvmåneders rullende verdi, så dukker interssante aspekter opp: - Avstanden mellom CPH og OSL har minsket med 1 418 120 passasjerer, med andre ord nå er OSL 87,1% av CPH og ved utgangen av 2004 var tallet 78,1% - en minskning i avstand med 9,0 p.p. - Avstanden mellom CPH og ARN har øket med 775 615 passasjerer, med andre ord nå er ARN 83,3% av CPH og ved utgangen av 2004 var tallet 85,4% - en økning i avstand med 2,1 p.p. - ARN har tapt i perioden i forhold til OSL med 2 193 735 passasjerer, med andre ord var OSL var 104,6% av ARN og ved utgangen av 2004 bare 91,5% - en økning i OSLs favor på 13,1 p.p. Som illustrasjon legger jeg også ved utviklingen i den tolv måneders rullende for de tre. Eneste trøsten nå for rampegutta er at det kan hende at vi ikke bryter 25-millionersgrensen før T2 er online. ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]() Quote:
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Single European Sky' nærmer seg | LN-MOW | Flyforum | 2 | 03-12-2010 00:06 |
Det nærmer seg jubileum ... | LN-MOW | Flyforum | 6 | 23-12-2009 14:08 |
Min Asia-debut nærmer seg | Twin Otter | Flyforum | 3 | 14-09-2007 09:09 |
Det nærmer seg NATO møte.. | Thomas | Flyforum | 56 | 25-04-2007 22:31 |
Icelandair nærmer seg! | OMW | Flyforum | 3 | 10-03-2005 09:14 |