![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,886
|
![]()
Her er N6353C (S/N 45486/964) Butler Aviation DC-7, fremdeles i fargene (noe falmet) fra siste Passasjer Operatoer - Denver Ports of Call. Som var en reiseklubb. Et Amerikansk fenomen, som vel fungerte i steden for Charter slik vi i Europa opplevde det slutten av 60 tallet frem til 90 tallet. Flere bilder er paa vei, men sakte....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Heftig!!! Husker godt Denver Ports of Call i København på slutten av 70 tallet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,886
|
![]()
Maskinen ble klargjort til dagens oppdrag, men dessverre ble de ikke ferdige saa lenge jeg var rundt paa plassen....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,886
|
![]()
Ryktene skal ha det til at Butler skal sette denne DC-7ern inn i trafikk igjen, akkurat naa ser den ut som en Motor Test Stand, legg merke til at den magler den ytterste motoren Dette er N756Z (cn 45400/864)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,886
|
![]()
Fra halen til N756Z
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Ahh, der var bildene fra Redmond turen!Flotte bilder av de tøffe flyene, gleder meg til fortsettelsen!
![]()
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,886
|
![]()
Fortsetter med 2 Motorer, en Lockheed P-2V-5F Neptune - N96278 fra Neptune Aviation Services (S/N 5340) :
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,886
|
![]()
Ignition!!
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,886
|
![]()
Slik skal skikkelig fly ryke.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,886
|
![]()
En sjelden maskin
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Sjelden stygg?? Men du verden så morsomt å se noen annerledes bilder også...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
HELIG!!!
Skulle vært med (grom) lyd!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Herlige bilder av nydelige fly !
Minnes den gangen Air Atlantic var her på BGO med en av sine 6-ere.... Du verden for et fly. Var så heldig å komme inni og titte. :-p Og når de startet opp...., for en nytelse ! Ja dette er fly det ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Neptune er herlig,men den er 4-motors,ikke 2-motors,Finn Erik.
![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,886
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
De to siste motorene er boost-motorerer (sjekk podene - det sitter en liten jetmotor i hver av dem).
Boost-motorene er Westinghouse J34-WE-34 med 3 250 lb skyvekraft ble benyttet under take-offs og for å oppnå combat speed. ![]() Dette er en P2V-7 i nederlandske farger og finnes på RAF Museum i Cosford
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Få fart på fototråden. | ENGM 911 | Bilder & foto | 4 | 24-01-2015 22:22 |
Spørsmål om flyhøyde og fart | rampen | Flyforum | 13 | 21-01-2011 10:45 |
SAS973 med så høy fart på radar'n? | Glenn | Register- og ATC-Forum | 10 | 20-12-2009 19:32 |
Full fart med projekt CRJ hos SAS | Savipix | Flyforum | 0 | 05-08-2008 19:45 |
Full fart over Norge | ENZV | Bilder & foto | 18 | 26-12-2007 22:57 |