![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei.
Noen som fikk bilde av dette ?? http://www.aftenbladet.no/lokalt/article562915.ece Er du i Stavanger, fikk du kanskje oppleve et fartsfullt øyeblikk klokka 12.28. F-16 skvadronen på Ørland feirer avslutning på året. Som en avslutning på året, flyr F-16 skvadronen på Ørland flyformasjon over store deler av Norge, melder Moss Dagblad. Slik ser deres reiserute over hele landet ut: Takeoff Ørland 09.30 Brønnøysund 09.45 Bodø 10.00 Værnes 10.39 Trondheim 10.41 Ørland 10.44 Gardemoen 11.55 Kjeller 11.57 Oslo 12.00 Rygge 12.05 Tønsberg 12.07 Stavanger 12.28 Haugesund 12.36 Bergen 12.45 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hm, 6 parallelle kondensstriper over Nordvestlandet akkurat nå, passer med en flyrute Bergen-Ørlandet. Kan det ha vært dem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, ja...., de måtte nå bare passe på å fly i stor sløyfe utenom sin nest nærmeste naboby
![]() Typisk 338....
![]() |
#4 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Akkurat! Det var dét jeg hørte mens jeg spiste lunsj i dag.
![]() |
#5 |
Browncoat
|
![]()
Hørte noe rundt 1230 her på OSL. Kom så brått på at jeg ikke fikk tid til å reagere engang. Så bare at det fløy noen fly forbi, men fikk ikke sett hva det var eller hvor mange.
![]() |
#6 |
evig optimist
|
![]()
Jeg har bilde, utrulig flaks :-) Og da er det redigert litt på.. blei ikke helt det store kvalitetsmessig, jeg sto bare ytters på innlandspiren og venta der på en DY-maskin jeg skulle hente noe på, da jeg fikk øye på disse her, trur jammen gutten fikk det sykt travelt med å få av linselokk og skru på og det hele :-)
![]()
When children cry and crows fly, you know its going to be a really good lowpass Last edited by petru26; 12-12-2007 at 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg var så heldig at jeg fikk nyte synet litt etter kl 12 - de kom østfra og fløy rett over Lamberseter/ Nordstrand. Vakkert syn!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Aviation Junkie
|
![]()
Desverre. De var for langt unna. Sto klar med kamera, men de "bommet" på Kjeller. Det var vel knapt så de var over Lillestrøm.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så dem ut av kontorvinduet mitt, rett undenifra kan man si.... Og det er ikke første gang jeg har gått glipp av godsaker, disse F-16'ene, et par Herc'er, en KLM 747, Awacs med logo etc etc.... kontoret mitt er av og til sjokkerende nærme "innflygningen".....
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vel! Jeg sto og kikket på A380, og håpet den skulle røre på seg (det hadde gått rykter om at den skulle lette 1130)- og plutselig kom denne 8-ship formasjon lavt over vestre rullebane fra nord mot sør. Grep kamera og fikk slengt avgårde 2 skudd- fort og gæli!
![]() |
#11 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Min åtte år gamle datter fortalte at de hadde sett åtte jagerfly over skolen - og at de kom nordfra. Hun er på god vei
![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dagens høydepunkt i går var da jeg 12.30 sto og låste opp bilen etter endt jobb. Et brøl over hodet, og formasjonen svingte grasiøst inn over Tønsberg (fra Rygge?) og fortsatte sørover. Vakkert!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Det ble annonsert inne på Kjeller at det skulle bli overflyving med 8 F-16 så det samlet seg mye folk ute. Men når de omsider kom kunne man såvidt skimte dem i horisonten. Synes rett og slett det er for dårlig, når det faktisk jobbes med F-16 på Kjeller så kunne dem i det minste svingt innom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kadett og Flyelev
|
![]()
Fikk tatt et bilde av dem litt etter de hadde passert over Kuhaugen/Luftkrigsskolen i Trondheim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og da var det plutselig 9????
![]() |
#16 |
Kadett og Flyelev
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Pene bilder det der. Ikke ofte man ser det. Tenk å se en formasjon av alle Norges F16. DET hadde blitt bilde det!!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
N/A
|
![]()
De kom over Torp også, men jeg sto opptatt i en hangar med egen flyging...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det var 2 flygninger, en til Bodø og tilbake med 9 fly og en sørover etterpå med 8 fly sørover
![]() ![]()
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Full stans i flytrafikken inn og ut av Norge 08FEB19 | mckvakk | Flyforum | 4 | 08-02-2019 18:53 |
Få fart på fototråden. | ENGM 911 | Bilder & foto | 4 | 24-01-2015 22:22 |
Spørsmål om flyhøyde og fart | rampen | Flyforum | 13 | 21-01-2011 10:45 |
Full fart med projekt CRJ hos SAS | Savipix | Flyforum | 0 | 05-08-2008 19:45 |
Med Propell fart... | dc-8-63 | Bilder & foto | 15 | 15-08-2007 22:40 |