![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
http://www.takeoff.dk/news.cfm?choice=show_result_poll&QuestionID=21 7&nNewsWeekly=0&nNewsId=12449
Ser ut til at dette begynner å bre om seg - snart er det "industristandard" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Greit om det blir en LCC standard - da blir forskjellene tydligere!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
men, EB, der LCC'ene starter, kommer gjerne de andre diltende etter. OM SK kunne gjøre 250 mill. "gratis" ved å innføre bagasjegebyr (jeg VET at også de tradisjonelle selskapene ser på modellen), så skal det tungtveiende argumenter til for at det ikke skal innføres....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og når det sitter mange økonomer rundt omkring i selskapene så kommer nok dette også til de etablerte. Desverre... Håper noen snart påbyr selskapene å oppgi priser med ALT inkludert...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dersom dette fører til at totalprisen blir den samme som tidligere, så ser jeg ikke at denne oppdelingen av kostnader skal være et problem. Klart det er deilig å kjøpe en cola og en grill i brød i kombinasjon og betale for en "pakke", men det er uproblematisk å betale for de hver for seg. Det eneste problemet er vel at selskapene benytter sjansen til å beholde det gamle prisnivået på billetter og så legge til prisen for bagasjen, slik at totalen blir høyere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg håper ikke SAS og andre gjør dette. Det er ikke alltid lett å vite om man skal ha med én eller to bager, Ryanair tar jo betalt for antall kolli, ikke kilo. Det er bedre med en kilogrense, dessuten kompliserer dette bestillingsprosessen.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Så enig så enig... La oss håpe at SAS ser det som en mulighet til å skille de fra lcc-bermen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Siden jeg er ofte på Madeira , grunnet vininteresser og vinkjøp, tittet jeg på hvor mye EZY tar STN-FNC neste vinter. GBP 49.98 inkl. en koffert på 20 kg som koster GBP 4.
Underkanten av kr. 600. Kombinerer man med DY til STN og en London stopover blir dette uansett billig. Londontur tar vi uansett et par-tre ganger i året. Så også på STN sist mai og i fjor at mange nordmenn kom med DY og dro videre med EZY og FR. For meg er det spesielt intressent siden at de flyr hver dag og en kan da ta kun 4-5 netter der nede. Synes en uke er for mye.........Men jeg har blitt tvunget til det alle ganger ( og det er mange ) de siste 7 år siden charterpakker var enneste utvei. Solia har monopol på FNC med SK nå om dagen og syke priser. En uke med brukbart hotel , ikke luksus, koster glatt 6.000-7.000. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Helt enig TAP har blitt et alternativ særlig siden de nå har onestop ned, men prisene er for høye foreløpig og flytider og avgangstider ( tilbake ) er ikke akkurat topp.
Håper jo på at NB eller DY begynner med to-tre fligheter i uka. SK også. Det er et marked . Folk kjøper leiligheter etc. der nede. Uansettfordelen for oss med EZY er en Londontur i samme slengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DL tar betalt for første bag. | SQ 777 | Flyforum | 10 | 06-11-2008 20:17 |
AA skal ta betalt for å sende bagasje. | imm | Flyforum | 1 | 23-05-2008 04:31 |
Tar betalt for plastposer i sikkerhetssjekk | Trety | Flyforum | 1 | 10-08-2007 12:24 |
Sterling tar godt betalt for bagasjen | AirbusTrond | Flyforum | 14 | 31-07-2007 02:38 |
DY tar betalt. | LN-SUV | Flyforum | 58 | 24-01-2007 20:58 |