![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Feb 2007
Posts: 35
|
![]()
Så ikke dette før jeg kom hjem og kikket på bildene.
Synes den var ekstremt mye over til Høyre. Hva synes dere? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Dette har jeg sett på en liknende flytype, men som hadde T-hale...
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Grunnen er vel at motoren er montert med svak vinkling til høyre for å hjelpe til å motvirke effekten av propellens slipstrøm som søker å dytte nesa til venstre under flygning. Har fløyet endel Grob 115 og der er dette minst like synlig som på dette bildet faktisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Jess, dette er helt normalt.
Som det sies her, så er det motoren som er skjev, ikke spinneren, og hensikten kan vel best beskrives som et forsøk på å redusere effekten propellstrømmen har på flyet. Har jo laget cowling til mikroflyet mitt, hvor motorbukken er bygget med både vertikal og lateral offset, og det merkes i byggefasen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kjøp av status. Normalt? Tillatt? | robertaas | Småprat | 9 | 14-02-2012 22:05 |
Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss? | NorwayDY | Flyforum | 23 | 16-08-2011 11:11 |
Fuel reserve - hvor mye er normalt? | VC-10 | Flyteknisk forum | 5 | 07-09-2010 11:37 |
Går trafikken normalt på OSL? | RIBRO | Flyforum | 11 | 26-09-2008 07:54 |
Osl 10. mai Korean, PIA og mye mye mer :D | Terje | Bilder & foto | 4 | 12-05-2008 12:24 |