Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-06-2007, 21:26   #1
espenlok
ScanFlyer Blue

espenlok's Avatar

Default Flybytte i Helsinki - Veldig kort tid

Jeg slo til og kjøpte en av disse særdeles billige billlettene som Finnair drev og solgte til Bombay/Mumbai. Dette gjorde jeg midt på natta, og det gikk litt fort, så jeg sjekka ikke helt alle detaljer. Nå har jeg merket meg at det er hele 40 minutter mellom ankomst Helsinki til avgang Helsinki.

Er ikke det veldig knapt? Merkelig at de selger billetter med så kort tid mellom avgangene, Siden det er lenge til neste flyet til Bombay hadde det vært veldig surt å miste flyet. Det skal jo særdeles lite til for at man er noen minutter forsinka fra Oslo.

Kunne gjerne tenkt meg noen timer lengre til å få bytta fly. Men er det noe som helst mulighet til å få til et bytte av flytider når billetten er så billig som den var (1404 kr)? Regner med at det er en lavt prioritert bookingklasse. Men egentlig skulle man jo tro at det var en fordel både for meg og for flyselskapet å gi meg bedre egnede flytider?

Edit: Tasteleifer
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2007, 21:39   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: Flybytte i Helsinki - Veldig kort tid

Har akkurat det samme selv den 25. juli. Bør uansett gå greit på sommertid. AY har det samme til BKK, 40 min. Dit går flyet også 20.00.

Tar ikke mer enn 5-10 min å komme til gaten. Ingen/lite kø ved passkontroll ut av Schengen. HEL er en kompakt grei flyplass a la REK. Det bør gå greit , og de holder sikkert flyet noen minutter også dersom mindre forsinkelser. A340 skal stå to timer i BOM, så de har noe å gå på.

Vi har tenkt å gardere oss ved nødvendige toiletsaker i håndbagasjen og noe t-shirts , undertøy i tilfelle bagsjen forsvinner. Kanskje en paraply også.......

Check weather.com og andre hele tiden.:wink
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2007, 22:40   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: Flybytte i Helsinki - Veldig kort tid

Hadde bare 50 minutter mellom to fly i Helsinki til og fra Asia - og begge gangene mistet jeg bagasjen...

Posting Rules