Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-06-2007, 15:07   #1
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Scanorama

I siste nummer av Scanorama står det litt om den nye direkteruten fra OSL til LCY, som sikkert blir et bra tilbud for mange reisende fordi det er relativt enkelt å komme seg til/fra flyplassen litt avhengig av hvor du skal. Det står riktignok at du kan ta Jubilee-line med tuben til/fra flyplassen, men da må du i såfall gå et godt stykke fra Canning Town.... Det er riktig at Jubilee-line kan bringe deg et stykke på vei, men helt frem kommer du bare om du bruker DLR (Dockland Light Railway).
TOS is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2007, 21:54   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: Scanorama

Jeg leste det jeg også. Flyplassen heter City Airport, men den ligger ikke særlig sentralt om du ikke skal til Docklandsområdene da. Det er ikke lett å finne andre måter enn taxi å komme seg til og fra denne flyplassen på - om du ikke skal gå langt da.
Old 21-06-2007, 22:07   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

ganske raskt med DLR og tuben videre, og ikke minst er det ekstremt kjapt og greit å komme seg både inn og ut av LCY - i forhold til LHR (der du først må gå tre mil). For folket i stripete dress - som jo denne ruten er laget for - er det perfekt. De skal jo bare inn og ut av City.

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2007, 22:12   #4
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally posted by FlightDeck

Jeg leste det jeg også. Flyplassen heter City Airport, men den ligger ikke særlig sentralt om du ikke skal til Docklandsområdene da. Det er ikke lett å finne andre måter enn taxi å komme seg til og fra denne flyplassen på - om du ikke skal gå langt da.
Dockland Light Railways går da helt frem til flyplassen, og du kommer lett til DLR f.eks. via Bank tube stasjon (central line) eller Canning Town (jubilee line). Personlig så synes jeg den er meget enkel å komme seg til. En gang bodde jeg helt nede ved Earls Court og kom meg kjappere til LCY enn det jeg vanligvis bruker til LHR selv om jeg bor sentralt. Tar man hensyn til den korte gåavstanden på LCY som CK nevner så er det en stor fordel å bruke LCY fremfor LHR.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2007, 22:25   #5
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Her er litt hva jeg har skrevet om vår flytur fra ARN til LCY i den nesten ferdige rapporten fra turen siste helg i april:

Quote:
This Stockholm-London service is unique in an SAS context. First of all, it is flown twice daily on weekdays with a morning and an evening flight. The target group is clearly the Swedish business community and tailored for a day trip to the London financial district. The travel pattern is full morning flights to London City in the morning and from London City in the evening. If you are flying against the general flow, you can get some very good deals on a ticket to and from London. The added bonus is that don't need to wait in long lines for your passport to be checked and fight your way to the baggage carousel only to find you’re in for an endless wait as is the case at both Heathrow and Stansted. Ten to fifteen minutes after deplaning, suitcase in hand you walk out the door ready to explore London - either by taking the Docklands Light Rail in to the city or meander your way through the congested city centre traffic in a rental car. If you take the car option, be sure to bring with you your own moving map GPS to find the way. We did and were treated to a marvellous sightseeing tour along the Thames and through the city centre on our way to the Wembley area in London NW. Driving over Trafalgar Square and up Regent Street to Oxford Circus shortly after eight in the evening was a blast!
Old 21-06-2007, 23:12   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Flyplassen er genial til bruken den er beregnet for. Det er ikke store utfordringen å komme seg til sentrum heller. Bedre enn LHR, som CK sier, det tar laaang tid å komme seg til LHR Express eller tuben. STN gidder jeg ikke nevne en gang, den kommer jo suverent verst ut..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2007, 07:07   #7
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Quote:
Originally posted by FlightDeck

Nå er London City (finansstrøket) ikke så veldig langt unna og det er derfra navnet kommer.

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules