![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I siste nummer av Scanorama står det litt om den nye direkteruten fra OSL til LCY, som sikkert blir et bra tilbud for mange reisende fordi det er relativt enkelt å komme seg til/fra flyplassen litt avhengig av hvor du skal. Det står riktignok at du kan ta Jubilee-line med tuben til/fra flyplassen, men da må du i såfall gå et godt stykke fra Canning Town.... Det er riktig at Jubilee-line kan bringe deg et stykke på vei, men helt frem kommer du bare om du bruker DLR (Dockland Light Railway).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg leste det jeg også. Flyplassen heter City Airport, men den ligger ikke særlig sentralt om du ikke skal til Docklandsområdene da. Det er ikke lett å finne andre måter enn taxi å komme seg til og fra denne flyplassen på - om du ikke skal gå langt da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
ganske raskt med DLR og tuben videre, og ikke minst er det ekstremt kjapt og greit å komme seg både inn og ut av LCY - i forhold til LHR (der du først må gå tre mil). For folket i stripete dress - som jo denne ruten er laget for - er det perfekt. De skal jo bare inn og ut av City.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() Her er litt hva jeg har skrevet om vår flytur fra ARN til LCY i den nesten ferdige rapporten fra turen siste helg i april: Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flyplassen er genial til bruken den er beregnet for. Det er ikke store utfordringen å komme seg til sentrum heller. Bedre enn LHR, som CK sier, det tar laaang tid å komme seg til LHR Express eller tuben. STN gidder jeg ikke nevne en gang, den kommer jo suverent verst ut..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|