![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=24124&cHash=cac412fd0a
Ryanair sier de har problemer med yielden da de begynner å erfare at folk ikke er interesert å å betale mer en ett par hundrelapper for å fly med dem. Aksjen er ned 4,5% og MOL mener at flybransjen er på vei ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Er nok noe riktig i dette, selv omMOL sikkert har en hensikt med å si det.
I så fall har jeg hjulpet dem en smule ved nettopp å ha bestilt "rådyre" billetter fra Liverpool til Torp i august. 800 kroner skulle "bandittene ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
kanskje SAS kan dele ut gratis billetter for hver million Ryanair taper i siste halvår...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Så dette kommer nok vel så mye av konkurransen i en beinhard business, dvs. Ryanair begynner kanskje å merke effektene av sin egen markedsstrategi. Flybransjen som sådan har fulgt megatrender helt siden innfasingen av jetfly, oljekriser, etc, men med ett unntak, nemlig effektene av 911. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Når det er nesten like billig med de andre LCC når skatter og avgifter er inkludert. Og du i tillegg får fly til byen eller landet du faktisk skal til så er ikke valget vanskelig for min del hvertfall...
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg passer inn i Ryanairs "problem" her. Jeg flyr med dem hvis billettene er råbillige og jeg har tid til å bruke litt mer tid på reisen. Jeg kan også bruke Ryanair hvis flyplassene de flyr til ligger gunstig til i forhold til der jeg skal. Er Ryanair kun litt billigere kan jeg gjerne betale noe mer for å fly med en konkurrent om jeg sparer tid og flyplassen ligger bedre til.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Jeg hører til dem som kun strekker seg til å ta bilde av kjerrene deres...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Snakk om aa moete seg selv i doera .... MOL, Financial Times 2004: ''# On the ultimate goal: "Free tickets. In a decade or so, airlines will pay travellers to distribute people around Europe. The airline industry is Tesco, is Ikea, is network TV in the way viewers watch for free and advertisers pay for access to them, is the internet in the same way that websites earn money for delivering click-through traffic to other sites." '' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Takk BU 662 for ditt innlegg. Helt topp.
Majoriteten av folk bor ikke akkurat nær hovedflyplassene, ELLER skal til en plass kloss inntil, selv om jeg bor 11 min fra OSL. Men ved rett pris er det ikke langt fra Lillestrøm til Rygge dersom ??.......:exclamati |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
så kan vi diskutere hvordan produktet produsere, eller nei det vil vi ikke snakke om . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Problemet med å kjøre prisene så langt ned som Ryanair har gjort, er at folk ikke gidder å bestille når de først koster litt mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
N/A
|
![]()
Hehe... Ryanair har rett og slett gjort pax'en så prisbevisst, at kun det billgste er bra nok...
Priceless! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da jeg skulle sjekke prisene til London en helg i slutten av august, var faktisk Ryanair det dyreste alternativet. Litt dyrere enn SK og DY, og nesten dobbelt så dyrt som BA.
Hvem velger Ryanair på grunn av noe annet enn prisen? Man må jo være ganske bevisstløs om man velger Ryanair, når BA er billigere, har service og gratis mat og flyr til LHR. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det finnes helt sikkert avganger hvor Ryanair er dyrere enn andre. Skulle bare mangle. Men man må ha et litt større perspektiv enn en enkelt avgang, eller en enkelt helg. GJENNOMSNITTLIG er Ryanair lavere priset enn SAS, BA og DY.
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Det er en tendens som aksjonærene selvfølgelig vil følge nøye med på fremover. Og forøvrig, det er ingen som har kommentert at det verken er dumt å reise med Ryanair, eller at alle bor ved hovedflyplasser. Topic her er etter mitt syn at Ryanair merker konkurransen fra andre LCC, hvilket ikke burde overraske noen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Og svaret på det er at ikke alle bor nær hovedflyplassene, og at man ikke nødvendig vis behøver å være bevisstløs (les dum) for å velge Ryanair. Alle har sine grunner til sine valg. Og det å påstå at folk er bevisstløse fordi de velger å fly Ryanair, det er å gå langt over streken. IMM
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Den viktigaste orsaken tror jag är den otroligt höga expansionstakten som Ryanair driver nu. För två år sedan så gick Easyjet om Ryanair under två enskilda månader. Då hade U2 och FR ungefär 23 miljoner passagerare per år (R12). Nu har FR över 40 miljoner passagerare. Det är svårt att hitta fler destinationer som blir lönsamma. Det syns bland annat på att nyare rutter från FR är längre, ofta till södra Spanien, Portugal, Italien mm. Det ger färre flygningar per dag och avviker från grundkonceptet med många korta flygningar varje dag. Dessutom så har man klokt nog släppt på kravet att alla rutter ska gå minst varje dag. Nyare rutter går ofta 3 eller 4 ggr i veckan. En annan del är den kraftiga höjning av skatter som gjordes vid årsskiftet i UK gör att Ryanairs 1-kr biljetter (de där som i själva verket kostar 100-200 SEK) gick upp till 300 SEK (exemplet är en enkel STN-NYO). Det slår ganska hårt på den del av kunderna som är extremt priskänsliga. 10 GBP i skatt slår procentuellt sett mycket hårdare på en biljett för 15 GBP än en för 100. Jag tror att MOL och FR nu försöker genomföra en klassisk marknadsledarstrategi. Genom att ha lägst produktionskostnad kan man sänka priserna. Det ger ju lägre intäkter för FR, men det kommer att skada konkurrenterna ännu mer som har högre produktionskostnader. Man vill väl skynda på konsolidering och utslagning av de många bolagen inom LCC. Återigen är det nog bolag som Sterling och de tyska LCC som ligger i farozonen här. Easyjet verkar klara sig bättre ekonomiskt än dessa men lär också drabbas om priskriget blir så stort som MOL säger... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mulig noen heller reiser fra Drammen til Torp for å fly Ryanair til dobbel pris av BA fra OSL. Jeg tror nok personlig jeg ville valgt å reise fra OSL. SÅ langt er det uansett ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Problemer hos Boeing | Helimaf | Flyforum | 169 | 05-03-2025 08:49 |
Økonomiske problemer hos Etihad? Og annet nytt | Beechdriver | Flyforum | 69 | 24-02-2025 00:10 |
Problemer hos KLM? | Roxman | Flyforum | 8 | 04-11-2008 18:25 |
Problemer hos underleverandører hos både Airbus og Boeing | Someone | Flyforum | 1 | 11-08-2008 11:19 |
problemer hos WestJet | CK | Flyforum | 1 | 28-11-2005 19:40 |