![]() |
|
![]() |
#1 |
NSB First Class
|
![]()
For en tid tilbake så jeg denne dokumentaren:
https://www.youtube.com/watch?v=rvkEpstd9os&t=
Kombinert med dette: https://www.seattletimes.com/busines...is-cleaned-up/ ..samt Max-grounding sier meg bedriftskulturen har endret seg radikalt hos Boeing siden NG og 777-programmene var ferdig utviklet. Når de ansatte etterlater seg skrot og drit i flyet de har levert til USAF, må man lure på hva som gjør at det har blitt slik og ikke minst hvor ille det blir nå. Jeg mistenker at profitt, aksjekurs og blidgjøring av aksjonærer (som igjen har ført til massiv outsourcing hvor de ikke har kontroll over kvalitet i leveranse) har vært en faktor som har senket kvaliteten drastisk. Hva sier godtfolket her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er nok litt for mye press for å få opp produksjonstempoet. Mulig de burde trekke pusten og ta et skritt bakover. Dette kan være rett tidspunkt å gjøre det på. Kan bli dyrt men kan lønne seg på lang sikt ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
NSB First Class
|
![]()
Ja det vil jeg også tro. Beinhard konkurranse. Jeg har alltid forent Amerikansk ingeniørskap med kvalitet.
Det viser også at dess mer du outsourcer, dess viktigere er det å ha kontroll over hvordan det produseres. Om ikke de nå tar tre steg tilbake og gjør en gjennomført jobb med Max, men forhaster seg, så kommer de til å gå dukken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har bodd i USA i 3 år nå, og har blitt noe skuffet over kulturen her borte når det gjelder grådighet. Måtte det være infrastruktur, energibransjen, helsebransjen, militæret, media, politikk, berømmelse osv, så er det som oftest profitt som er klart prioritert mer enn noe annet. Det er så perverst at man blir paranoid av det man bevitner. Man må alltid spørre seg selv hva intensjonene bak diverse handlinger er, og om det kun er profitt som er drivkraften.
Med det i tankene, angående Boeing, så blir jeg ikke særlig forbløffet om ulykkene skylles hendelser som er relatert til kutt av kostnader, til tross for rekord i omsetning i 2018. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
NSB First Class
|
![]()
Det er jo lovende! Kjekt å få input av noen som har mer innsikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Egentlig ikke noen overaskelse, men på et mere personlig plan så er man omgitt av naboer og venner som forbinder lykke med penger.. ![]() Jo mere penger, jo lykkeligere er man. Det er litt deprimerende. (Jeg nevner stadig Christina Onassis, er av verdens rikeste damer, men som tok selvmord, ikke mye lykke der) Penger er viktig hvis man ikke har dem. (Ok, filosofi over) At alle maser for å kutte kostnader, inkludert Boeing og flyselskaper, bilfabrikker etc er vanlig, selv om dem går med pene overskudd. (Få opp aksjeprisen, mere verdi for aksjeeiere, mere bonuser for sjefer) Når dem taper penger er det mye mer aggressiv «cost cutting», har selv følt det på kroppen etter å ha jobbet for 3-4 flyselskaper som etterhvert gikk konkurs.
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
En utfordring for Boeing er vel at de har lovet bort svært høye utbytter fremover. Det kan sette press på å opprettholde en svært god cash flow, dog så bør de ansatte vel ha et incentiv her da jeg forstår det slik at de har store deler av pensjonen i Boeing aksjer, mener jeg å ha lest? Som andre er inne på så gikk jo utviklingen av NG og 777 veldig bra, mens mye som har kommet etter har det jo vært større eller mindre smeller med |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er vel da også relevant å ta denne frem igjen, som omtaler kvalitetsproblemer med 737NG:
https://youtu.be/vWxxtzBTxGU |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
NSB First Class
|
![]() Quote:
Jeg visste om rudder pcu-problemene, men dette.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Boeing hevder det var en engang hendelse, men de har nå blitt tatt med buksene nede igjen, denne gangen med å levere en 787 med falske papirer til Air Canada, som litt senere fikk en drivstoffstoff lekasje
https://www.cbc.ca/news/business/boe...leak-1.5193550 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Underlig sak og mange ubesvarte spørsmål. Hva ble gjort annerledes i godkjenningsprosesen av denne maskinen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
|
![]()
Så går vi videre til dette ... jeg kjenner dette så jævlig godt igjen fra tidligere jobb .....
https://www.bloomberg.com/news/artic...hour-engineers Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Boeings øverste ledere sitter vel fortsatt i Chicago, på trygg avstand fra "gutta og jentene på gølvet"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Og nå begynner kundene å klage på kvaliteten på 787 maskinene som produseres i Charleston
https://www.bizjournals.com/seattle/...hoo&yptr=yahoo Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
Dette har vel pågått en stund. Qatar’s Al Baker har allerede sagt at han ikke vil ha fly derfra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
For hva det er verdt; Var det ikke der en eller flere av kvalitetskontrollørene fikk sparken eller sa opp frivillig? Og vedkommende uttalte til media at han aldri ville fly en 789 som var laget på den fabrikken?
Selv om man trekker fra medias generelt survete omgang med "facts and figures" må man jo spørre seg om hva som foregår hos Boeing -og FAA- for tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Free Luigi
|
![]()
Tyske medier fokuserer også på "dødelig uvitenhet hos myndighetene" (fordi myndighetene tilegner Boeing stadig mer selvjustis): https://www.sueddeutsche.de/wirtscha...mcas-1.4544733
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Økonomiske problemer hos Etihad? Og annet nytt | Beechdriver | Flyforum | 69 | 24-02-2025 00:10 |
Problemer hos KLM? | Roxman | Flyforum | 8 | 04-11-2008 18:25 |
Problemer hos underleverandører hos både Airbus og Boeing | Someone | Flyforum | 1 | 11-08-2008 11:19 |
Problemer hos Ryanair? | Someone | Flyforum | 21 | 21-06-2007 15:36 |
problemer hos WestJet | CK | Flyforum | 1 | 28-11-2005 19:40 |