Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-06-2007, 20:34   #1
Bengt
ScanFlyer Silver

Bengt's Avatar

Default Sterlings framtid?

Sterling erbjuder biljetter till extremt lågpris igen. I augusti/september finns ARN-BCN för ca 700 SEK inkl allt.
Påminner lite om FlyMe i slutet. Är detta ett tecken på att Sterling också är på väg söderut?
Old 17-06-2007, 21:08   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: Sterlings framtid?

Si det på en annen måte. Jeg vil aldri bestile NB et par mnd inn i framtiden.......

Og dersom fler og fler tenker likedan, kommer slutten raskere ......
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2007, 21:16   #3
TheDane
ScanFlyer Blue

Jeg tror faktisk ikke situationen kan sammenlignes med FlyMe og tror generelt ikke at den er så kritisk som visse personer gerne vil gøre den til. For det første har ejerne bag Sterling meget kapital og vil uden tvivl ikke bare stå og se Sterling gå konkurs. Det har de satset for mange penge i dette projekt til. For det andet er Sterling et langt større selskab end FlyMe og har derfor en anden betydning for markedet.

Så jeg er helt overbevist om at enten så tror ejerne forsat på Sterling og tilfører den kapital som er nødvendig eller også som nok er mere sansynlig så sælges Sterling til fx Norwegian/FlyNordic, Easyjet eller Air Berlin.
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2007, 21:55   #4
jb1
ScanFlyer Rusty

Skal Sterling overleve må de i det minste slutte å gå inn på ruter hvor konkurransen allerede er beinhard, som OSL-LON og OSL-PAR m.fl. Det blir nok heller ikke penger av 3 uktenlige fra alle skandinaviske hovedsteder til Brüssel, ettersom dette er mest forretningsruter og disse vil ikke velge Sterling. Sterling bør satse på ruter til feriedestinasjoner med lite konkurranse og et tett samarbeide med Norwegian, som de har (hatt) på visse ruter, jeg vet ikke status på dette nå. Programmet fra høsten kan tyde på at de går i direkte konkurranse med Norwegian på mange ruter, det tror jeg er å leke med ilden.
Old 17-06-2007, 22:05   #5
HMWK
ScanFlyer Molded

HMWK's Avatar

Tilbudene er sikkert å få nok cashflow for operasjoen per dag. Jeg synes det ligner veldig på Flyme og Goodjet! Time will tell
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2007, 22:47   #6
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally posted by jb1

Skal Sterling overleve må de i det minste slutte å gå inn på ruter hvor konkurransen allerede er beinhard, som OSL-LON og OSL-PAR m.fl. Det blir nok heller ikke penger av 3 uktenlige fra alle skandinaviske hovedsteder til Brüssel, ettersom dette er mest forretningsruter og disse vil ikke velge Sterling. Sterling bør satse på ruter til feriedestinasjoner med lite konkurranse og et tett samarbeide med Norwegian, som de har (hatt) på visse ruter, jeg vet ikke status på dette nå. Programmet fra høsten kan tyde på at de går i direkte konkurranse med Norwegian på mange ruter, det tror jeg er å leke med ilden.
Helt enig, pluss at de ikke bare går inn på ruter som allerede er godt dekket, de oppretter også en del meningsløse ruter som det er en god grunn til at ingen andre rører!
Old 18-06-2007, 08:13   #7
Jan
ScanFlyer Gold

Jan's Avatar

Må give The Dane ret her.
Sterlings nuværende ejere har kastet mange penge i projektet, så et salg
vil være mere naturligt end at likvidere selskabet.

Med en underskudsgrad på ca. 4% (af omsætningen) går det trods alt
den rigtige vej, selv om NB til tider opfører sig (lidt specielt i medierne), og
visse rutetiltag virker lidt diffust.

Nedenstående er dog med til at give arbejdsro.

Sterlings piloter siger ”Ja!”
Med et rungende 89% ”ja-sigere” har Sterling Airlines A/S’ piloter stemt for den nyligt forhandlede overenskomst mellem selskabet og dets piloter.

Piloterne i Sterlings pilotforening SAPA (Sterling Airlines Pilot Association) har stemt ja til den nyligt forhandlede overenskomst, og har dermed sikret fred og stabilitet i Sterling de næste tre år.

Dermed har begge de to store faggrupper i Sterling – kabinepersonale og piloter – fået nye overenskomster.

Sterlings administrerende direktør Almar Örn Hilmarsson udtaler i denne forbindelse: ”Det er med stor glæde og tilfredshed, jeg kan konstatere, at vi nu har en aftale på plads med vores piloter, der gør, at vi kan se frem mod en ambitiøs og ekspansiv fremtid, hvor vi sammen med vores medarbejdergrupper kan skabe et endnu stærkere Sterling.” Og han tilføjer: ”selv om det har været et meget langt forløb, er Sterling lykkedes med at finde en løsning med vores piloter, som både vi og piloterne er tilfredse med. Så jeg vil konkludere, at selv om det var en hård proces, så har resultatet, været værd at vente på.”

Også SAPAs formand, luftkaptajn Lars Helmø er tilfreds med resultatet af afstemningen, og han udtaler: ”Vi er lykkedes med at få forhandlet en god aftale på plads, som sikrer Sterlings piloter gode arbejdsforhold fremover. Det er klart, at det var hårde forhandlinger, men det er en del af spillet og afstemningsresultatet viser, at piloterne bakker op om det gode resultat!” og han fortsætter: ”både jeg selv og SAPA ser nu frem til at arbejde sammen med ledelsen i Sterling om den fælles fremtid for selskabet, da vi nu har en solid platform at tage afsæt fra.”
Sterling.dk

Old 18-06-2007, 17:14   #8
ThomAAs
ScanFlyer Molded

ThomAAs's Avatar

Tiden vil vise, men jeg hadde ikke turt å bestille med de nå. Har tom fått familien til å la være... For du får jo ikke noe tilbake...
Old 18-06-2007, 21:14   #9
TL
ScanFlyer Blue

Reiseforsikringen må vel dekke eventuell konkurs???
TL is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2007, 22:19   #10
ThomAAs
ScanFlyer Molded

ThomAAs's Avatar

Ja det vil jeg anta... Men da må man vel betale med kredittkort...
Old 18-06-2007, 22:27   #11
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

om det dekker eller ikke er vel ikke det viktigste. Det viktigste er vel å styre unna sterling for i det hele tatt å være sikker på å komme seg på ferie!
Hjelper ikke mye å få refundert 2x599 kr når man ved døra må gi fem ganger så mye med et annet selskap som et ressultat av Sterlings konkurs!

Har selv også anbefalt folk om å styre unna Sterling.
Old 18-06-2007, 22:37   #12
ThomAAs
ScanFlyer Molded

ThomAAs's Avatar

Quote:
Originally posted by MartinL

om det dekker eller ikke er vel ikke det viktigste. Det viktigste er vel å styre unna sterling for i det hele tatt å være sikker på å komme seg på ferie!
Hjelper ikke mye å få refundert 2x599 kr når man ved døra må gi fem ganger så mye med et annet selskap som et ressultat av Sterlings konkurs!

Har selv også anbefalt folk om å styre unna Sterling.
Enig med deg i den, da står man der og hele ferien er ødelagt. Like greit å la være da ja...
Old 18-06-2007, 22:37   #13
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Jeg finner ikke noe i vilkårene om dette for et par reiseforsikringer jeg sjekket. Det er mulig at man kan dekkes under reglene for innhenting av reiserute, men det så ikke slik ut ved første øyekast.
Old 18-06-2007, 22:46   #14
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

du får vel kun refunder beløpet av det du har lagt ut, ikke for det det koster deg å komme deg ned dit med andre og da er man jo egentlig nesten like lang om man har billig billetter!
Old 19-06-2007, 00:44   #15
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Folkens, folkens... Kunne det kanskje falle skeptikerene her (DY ansatte??) inn at Sterling har annonsert ekspansjon av nettverket og kjører kampanjer for å tiltrekke seg nye kunder??

La meg si det sånn: Jeg ville kjøpt billetter på Sterling uten å tenke meg om på lik linje med Norwegian og andre LCC som har en kampanje.. Å si noe annet er det samme som å si at "Finnair dumper billetter til Østen for tiden, går de konk snart??"

Come on.........

Tror dere virkelig at eiere med dype lommer som har brukt milliarder på selskapet sender det til skifteretten???

Selskapet blir solgt eller så vil eierne oppkapitalisere selskapet for så selge det..

Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2007, 01:09   #16
TheDane
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally posted by Tommy777

Folkens, folkens... Kunne det kanskje falle skeptikerene her (DY ansatte??) inn at Sterling har annonsert ekspansjon av nettverket og kjører kampanjer for å tiltrekke seg nye kunder??

La meg si det sånn: Jeg ville kjøpt billetter på Sterling uten å tenke meg om på lik linje med Norwegian og andre LCC som har en kampanje.. Å si noe annet er det samme som å si at "Finnair dumper billetter til Østen for tiden, går de konk snart??"

Come on.........

Tror dere virkelig at eiere med dype lommer som har brukt milliarder på selskapet sender det til skifteretten???

Selskapet blir solgt eller så vil eierne oppkapitalisere selskapet for så selge det..
Helt enig.....
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2007, 08:13   #17
Jan
ScanFlyer Gold

Jan's Avatar

Første gang i flere år NB melder om passagerfremgang

Sterling Airlines fraktet 387.000 passasjerer i mai, hvilket er 4.1 prosent flere enn samme måned ifjor. Kabinfaktoren endte på 76.7 prosent.

- Vi er på rett kurs og gleder oss over å opleve fremgang over hele linjen," sier Sterlings nye kommersielle direktør, Michael T. Hansen i en pressemelding.

Posting Rules