![]() |
|
![]() |
#1 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Vet ikke om bildene blir av bedre kvalitet, men vi får høre hva dere sier der ute !!
Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Traveler
|
![]()
Må teste str i forhold til maks tillatt her og hvor mange osv.
Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Traveler
|
![]()
Et til
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Traveler
|
![]()
Disse er fra i dag - stilte opp kl kl 09:00 og ble der til 13 tiden,
Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Traveler
|
![]()
En tyrker også.
Dette progammet følger med på kjøpet av Canon 400 D og heter Digitial Photo Professi.... , noen kjenner dette programmet og kan fortelle meg hvordan man beskjærer bilde !! Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Traveler
|
![]()
Så var Dat-1 fra Florø
Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Blidene blir ikke i noe bedre kvalitet bare av og ta de i RAW Jan, men du har flere muligheter for og justere etterpå for og få de fine.. Mestaparten av disse så ut til og være litt overeksponerte/lyse.. Når du åpner progremmet du bruker til og behandle RAWblidene med, så prøv og dra ned eksopneringa litt, så skal du se det ser mye bedre ut med en gang...
![]()
McDonnell Douglas MD-90-30 <A HREF="http://www.flyspotter.no">NSFF Norsk Spotter og Flyentusiast Forening</A> <A HREF="http://www1.airpics.com/search/search.php?string=4075&si=0&st=12&count=10" TARGET=_blank>Mine bilder på Airpics.com</A> <A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=29892">Mine bilder på JetPhotos.net</A> |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Traveler
|
![]()
Hei, takk for sist - det skulle være i SVG !!
Jeg må få litt hjelp til å sette opp denne Canon 400 D og trenger hjelp til å få mitt nye objektiv 100-400 Canon med hjelpemotor ![]() Dette blir morro - 3-4 timer i sola - røde armer og ........ Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Det nevnes overeksponering her...
Flyene er korrekt eksponert. Bakgrunnen er overeksponert. Slik blir det gjerne med bilder tatt i motlys, særdeles når motlyset er så sterkt som det gjerne blir når dette motlyset er direkte sollys. Jeg gleder meg til å se bildene når du kjører samme metode og i tillegg står med sola i ryggen. Ulempen er at du da også blir solbrent i nakken ![]() Ellers så det jo bra ut stort sett. Ingen tvil om at du kom lenger med en D-SLR i hendene!
![]() |
#10 |
Traveler
|
![]()
Bilden er tatt på vollen 19R og på morgen så er sola i øst og det er riktig. Det andre er at jeg har behandlet bilde i dette programmet som fulgte med kamera. Min trial Adobe Photoshop CS2 har gått ut på dato.
Jobbet med hvert bilde. Men takk - jeg fortsetter i læra framover, men litt framhang har det blitt, synes jeg da ![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Traveler
|
![]()
Her er et bilde som jeg har jobbet med og slik min skjerm viser det, så er dette bilde veldig skarpt !
Skarphet, fargetone, lystethet osv - er dette en måte å jobbe videre på ?? Finner ikke ut hvordan man beskjærer her, men en eller annen graf har prøv dette programmet ![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Se her ja, dette blir bare bedre og bedre Jan. :clap
Bare pass på å få sola i nakken, så begynner dette å bli veldig bra. ![]() Airbus 330. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Traveler
|
![]()
Takker for det, og da skjønner jeg at vollen ikke kan benyttes på dagen, men kun etter at den har flyttet seg sørover 01R. Men håper at det er litt skyet neste gang jeg tar morgenturen eller om de bruker 19L for landing.
Så et spørsmål til dere alle fotografer her på forumet: (Bensin på bålet) Hvilket program bruker du for å editere og behandle dine digitale bilder ?? Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Airbus 330. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ser det nå at det var mye motlys i blidene også her nå ja.. Var litt stressa her i stad se, og på vei ut av døra.. Men som flere her har nevnt så få sola i ryggen, så hjelper det nok mye.. Blider tatt med såpass mye motlys er vanskelige uansett.. Og forresten, takk for sist ja.. Det var i stavanger ja.. ![]()
McDonnell Douglas MD-90-30 <A HREF="http://www.flyspotter.no">NSFF Norsk Spotter og Flyentusiast Forening</A> <A HREF="http://www1.airpics.com/search/search.php?string=4075&si=0&st=12&count=10" TARGET=_blank>Mine bilder på Airpics.com</A> <A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=29892">Mine bilder på JetPhotos.net</A> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jan, dette var en veldig fin jobb. Bedre og bedre for hvert bilde du tar. Fortsett den fine fremgangen. Veldig mange fine bilder fra deg her Jan. :clap :clap
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er bare å knipse videre så er du snart en stjerne fotograf på A.net
![]()
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Traveler
|
![]()
Jeg skal skjerpe meg ThomaAAS
![]() Jobber med etterbehandling av bildene og korrekt linje osv. Jeg etterlyser programvare som benyttes av dere der ute til etterbehandling - kom med tips :huh: Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Jeg bruker Photoshop Elements. Fulgte med 20D.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Veileder: Hvordan går man frem når man skal redigere et RAW bilde | gilera | Bilder & foto | 18 | 23-02-2011 23:16 |
Bilde redigering i RAW format, spørsmål og svar | TobyAllan | Bilder & foto | 0 | 21-08-2010 12:52 |
Bilde tatt av Norwegian-passasjer | jcnorway | Bilder & foto | 17 | 13-01-2009 22:43 |
Mitt første forsøk (RAW-format) | Lennart | Bilder & foto | 20 | 03-10-2007 09:33 |
Off Topic spørsmål om RAW format | ATC-flyradar | Flyforum | 3 | 22-02-2007 21:41 |