Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-11-2004, 08:55   #1
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Trafik BLL-CPH

Har lagt mærke til at DM har næsten daglige flights specielt sidst på dagen
mellem BLL og CPH samt omvendt.

Er der nogen der ved hvad dette er, Charterfeed ?
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2004, 09:09   #2
Guest
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
Default Replying to Topic 'Trafik BLL-CPH'

Det er charterflyvninger der betjener begge lufthavne. Eksempelvis mandag flyver de (dybt ulogisk) BLL-CPH-Punta Delgada (azoerne)-CPH-BLL
Guest is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2004, 09:14   #3
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Replying to Topic 'Trafik BLL-CPH'

OK, tænkte nok det var charter, men du har ret den rute
lyder som nærmeste omvej !!
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2004, 11:35   #4
TheDane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
Default Replying to Topic 'Trafik BLL-CPH'

Quote:
Originally posted by jens


Det er charterflyvninger der betjener begge lufthavne. Eksempelvis mandag flyver de (dybt ulogisk) BLL-CPH-Punta Delgada (azoerne)-CPH-BLL
Har selv tidligere arbejdet med trafik afvikling og planlægning af charterflyvninger. Nogle gange opstår der nogle lidt mærkelige flyplaner så som denne Punta Delgada flyvning. Men det kan der være flere årsager til. I dette tilfælde kan jeg tænke mig 2.

Den ene er crewrest. Denne flyvning (uanset om den påbegyndes i BLL eller CPH) er (efter min vurdering) for lang til at et og samme crew kan udfører flyvningen. Så medmindre at Maersk Air vil have crew liggende på Punta Delgada så må et crew flyve indenrigsdelen og et andet crew det lange stræk frem og tilbage til Punta Delgada. Det vil sige at et crew flyver BLL-CPH//CPH-BLL, med dag stop i CPH (evt. udfører en enkel kort retur flyvning fra CPH under dagen!). Et andet crew flyver så CPH-Punta Delgada-CPH. Kan forestille mig at Maersk heller vil have crew liggende på dag stop i CPH fremfor BLL af praktiske årsager hvis nogen uregelmæssighed opstår.

Den anden årsag er at flyet evt. medbringer feeder pax fra BLL til CPH og dermed også fungerer som feeder til andre charterflyvninger til/fra CPH samme dag. Dermed får man en bedre udnyttelse af flyet på strækningen BLL-CPH-BLL.
TheDane is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CPH lancerer ny webportal til overvågning af trafik pingo Småprat 2 30-04-2013 22:36
SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH Dash Flyforum 35 23-02-2013 08:28
Trafik august mdr. BLL som vanlig først Jan Flyforum 2 01-09-2009 15:20
BLL fremgang på 43% i udenrigsrute trafik i juni Joker7913 Flyforum 7 01-07-2008 23:00
Vækst i BLL's udenrigsrute trafik i februar. Guest Flyforum 4 01-03-2006 15:13


All times are GMT +2. The time now is 01:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.