Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-05-2007, 18:43   #1
Utflyttet
Ute på tur

Default Liten status rapport på BKK og QR

Ble sittende med en drøy hodepine på BKK, men kort oppsummert:

1. BKK kan det sikkert skrives mye om feil og mangler, men det er da milevis bedre enn Don Muang. Er ganske likt prinsipp tom Chek Lap Kok i Hong Kong, men ikke på nær like elegant og enkelt. Disse lange pirene er en form for tuber laget av masse bjelker og gjør fotografering håpløst.

2. Thai sin lounge (det er fire i flyplassen, jeg var bare innom en) er et stort skritt opp og full på høyde med SKL-F. Den var veldig lang og lå langs gate D1-D7 ca, og siden den var veldig smal var det aldri mye folk rundt deg slik det blir i et mer kvadratisk rom. Gode sitteplasser i små grupper, stilfull, godt utvalg i mat og drikke. Det var noen seksjoner som vra delt opp og ganske mørke som gjorde at å ta seg en blund var enkelt i fred og ro.

3. QR sin innsjekk åpnet 3 timer før avgang og var helt OK, selv om de stusset noe på visum for Kenya og Tanzania for meg. QR bruker Thai sine lounger pr default, men jeg får ikke sneket meg inn i F-siden med mine kort. Jeg har en kamerat som skal forbi BKK samtidig med meg neste gang og han kan ta meg inn som gjest i Thai sine F-lounger, rapport kommer.

4. Turen med QR i en A330-200(?) i deres "gamle" layout var helt OK. Crew veldig service-minded og maten var glimrende. Setet ligner veldig på SAS sine nye, men med 14" skjem. Det var ca 60% load så setet ved siden av meg var ledig, noe som hjalp. "Amenity kit'et" (hva heter det på norsk?) som de gir ut var bra. Innholdet blir nok brukt og bag'en er definitvt oppgradert til ny toalettveske for reising.

5. Når vi landet i Doha er det bussing for alle. Vi som reiser i C eller F får sitte på et stopp forbi hovedterminalen og har en egen Premium Terminal, a la hva LH gjør i Frankfurt for F-pax. Bygget er delt i to på langs og har en F-side og en C-side. Jeg sitter på C-siden nå og er her hauger av plass, alt delt opp i typiske grupper med 2, 4 og 8 stoler med bord, det er god mat, god bar, god luft, en liten fontene med ekte palmer, og gratis internett (trådløst). Nå snart skal jeg utforske resten av bygget, det skal være ganske OK dusj/spa-del i bygget her. Ikke minst massasje, da jeg har en skulder som definitivt ikke er med på laget.

Jeg har ikke tatt bilder enda, i BKK hadde jeg en knakende hodepine, og jeg er ikke helt trygg på hva alle disse araberne mener om å bli tatt bilder av, spesielt med tanke på disse som løper rundt i burka. Mer info seinere.

-reisende Uncle Mac.
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules