Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-04-2007, 22:53   #1
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Default Sykkeltur fra Buenos Aires til Rio de Janeiro

I tillegg til å være aerofil er jeg yrkessyklist. Jobber som sykkelbud for Box delivery i Oslo og reiser verden rundt for å sykle sykkelritt eller bare for å sykle meg gjennom nye deler av verden. Vi er ofte en to tre som reiser. Denne gangen var det meg og en annen sykkelkompis, Marius. Denne kombinasjonen har gitt oss mange fantastiske reiseopplevelser hvor jeg har trass i min unge alder, har syklet meg gjennom store deler av verden. Så nå endelig etter å ha lagt deler av sør Amerika under hjul i februar og mars, er det påtide at jeg bryter jomfruligheten med en tri preport fra min aller siste tur.

Logistikken med å ha med sykkelen på fly er enkel. De sender vi i spesielle bagger laget for frakt av sykler. (sikkert ikke poppulært hos sjauere). De veier ca 12-13 kg inkl sykkel.
Alltid en fryd å reise med de, for det virker som vi får fantastisk mye goodwill og ekstra service når crew og bakkepersonal spør hva vi skal med syklene våres på tur. Så også denne gangen da vi sjekket inn BA sin morgen avgang til Heathrow. Fantastisk god frokost på flyet og god ben plass. Videre var det med en feit og lekker Jumbo over Atlanteren og ned til Buenos Aires (via Sao Paulo). Også her fikk vi gode seter og bra med plass. For meg som elsker mat var det en fryd å bli vartet opp med herlige retter og dobbelt opp da flyvertinnen enten trodde at jeg aldri hadde sett mat før, eller var begeistret over at noen faktisk likte maten.

Vel fremme i Buenos Aires bar det rett til hotellet for å sette sammen syklene. Så bar det ned til sentrum for en på krevet rundtur for å bli litt kjent.