![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
ser ikke ut til at det er noe marked - iallefall ikke BDU-LON: http://www.folkebladet.no/sport/article7622.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Noe mer markedsføring hadde sikkert gjort seg, og dessuten så er vel neppe Bardufoss et ideelt utgangspunkt for London-turer... Jeg ville kanskje holdt en knapp på Tromsø....
![]() Jan Y |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er sikker på at det hadde vært suksess. Minner om at Harstad/Narvik har 90% rabatt i avgifter til Avinor på alle utenlandsruter. Nordlendinger er vante til å kjøre når man skal ting. 4 ukentlige avganger hadde vært flott. tors-fred-søn-man!
Merkelig at ingen har sett at dette er en mulighet. Har selv tro på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS fløy Heathrow-Tromsø for 5-6 år siden, nattestid. Blanding av pax fra UK og Norge.
Ruten bar seg neppe siden den ble nedlagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
jy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Om natta!! Tror nok at kostnadsnivået på flyreiser nå er lavere enn da SAS fløy for 5-6 år siden. Mener å huske at det var enda lengre siden enn 5 år.
Uansett så er det neppe snakk om nattflyvning og businessclass lenger. Dessuten reiser folk mer nå enn tidligere.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Når det gjelder den fotballcharteren har ikke jeg hørt om den i det hele tatt før nå, så der tror jeg markedsføringen har vært litt dårlig (mulig jeg har vært for sløv å følge med da).
En rute mellom Nord-Norge og London tror jeg kanskje kan ha livets rett, men da med utgangspunkt fra Evenes (jada, jeg er muligens litt inhabil). Men det er rundt Evenes man finner den største befolkningstettheten her i nord og jeg tror nok at folk er villige til å kjøre ganske langt for å kunne reise til London og slippe fordyrende ekstralandinger i Oslo eller andre steder. I tillegg vil kanskje andre foretrekke å reise til Evenes med fly der det blir for langt å kjøre i stedet for å reise til andre plasser og ta fly derifra til London. SAS prøvde seg som sagt fra Tromsø til London, siste gang var sommeren i 1999. Men mye har skjedd siden da og ikke minst har trafikken øket betraktelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Ville holdt en knapp på Bodø.
Det bor flere mennesker i Nordland enn hva det gjør i Troms og Finnmark til sammen. Som en sa tidligere i denne tråden, folk er villig til å kjøre rimelig langt for å se fotball i England. Når jeg jobbet i SAS (92-95) gikk det en ukentlig charter fra Bodø til London med to selskaper, tror de het Ambassadør og Excalibur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er vel en mulighet for at Norwegian satser på en TOS-STN rute engang...kanskje allerede på sommerprogrammet ? tror tre fire ukentlige avganger kan bli en suksess....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Problemet er vel at en slik rute er nødt til å være mye mer lønnsom siden den binder både fly og personell opp i mye større grad enn andre ruter til london.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Blir vel den første "langdistanse" ruten til Norwegian?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Langrute tror jeg ikke jeg ville kalt den....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Adressa skriver om hvorfor det ikke er flere direkteruter fra Værnes | jufix | Flyforum | 10 | 15-04-2014 14:34 |
Direkteruter fra Evenes til London og München. | catocontrol | Flyforum | 4 | 15-09-2012 15:50 |
Hvorfor har ikke SAS ruter til USA fra Norge? | Robin882 | Flyforum | 10 | 29-01-2010 21:30 |
Direkteruter fra Norge | Maltwhisky | Flyforum | 19 | 06-03-2008 08:03 |
WF til Bergen fra NOrd-Norge | Redcap | Flyforum | 2 | 15-02-2007 10:55 |