![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Airborne Express drøye 70 DC9'ere, i følge Airlinerlist, og mitt store spørsmål er; hvordan pokker får man inn cargo i disse maskinene!?
Ta en titt på disse bildene, kan noen si meg hvor lasteluken er? http://www.airliners.net/open.file/520057/L/ http://www.airliners.net/open.file/557396/L/ http://www.airliners.net/open.file/106577/L/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Jo det er ikke så vanskelig, Mange av dem har cargo luker, dessuten hvis du fjærner noen gulvplater inni flyet kan man fint ha ganske stor last.
Men nå må du huske på at "Cargo" er ett ganske vidt begrep. Det er mye last og mange størrelser man får plass til i en D9S. Det behøver ikke være flykropper og olerigger for å kalle det cargo. Det kan være alt fra brev til byggesett. og det tar jo ikke så mye plass pr stk
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 60
|
![]()
Mener bestemt at Airborn Express har spesialbygde containere som går inn gjennom døren forran.
Kan til forveksling se ut som en galley modul. Var en reportasje om dette i Airways for ett år eller tre tilbake. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]() Quote:
Takk for svar! Det var akkurat dette jeg var ute etter. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
LN-RMX er helt korrekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,128
|
![]()
Det er jo forskjell på de som er bygd som DC-9F (fullfraktere), eller DC-9CF (kombi-varianter) evt DC-9-33RC som noen hadde, og en del av de vanlige DC-9 som ble bygd for passasjertrafikk og som seinere er blitt fraktfly, uten å ha blitt bygd om med cargo-dør.
Er ikke Airborne Express et av de selskapene som har flest slike ominredede passasjerfly? bl.a noen ex SAS DC-9-41.
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
De två ex-SAS maskinerna finns fortfarande kvar: c/n 47413 är nu N935AX hos Airborne Express och c/n 47414 är N327US hos USA Jet Airlines
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,128
|
![]() Quote:
Edit: Bra du har oversikten, RolfL ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Ex. SE-DBN hos Airborne Express i august 2001: http://www.airliners.net/open.file/189614/M/
Bilde tatt i juli i år: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=337608 Ex. LN-RLW hos USA Jet (Airlines) i juni i år: http://www.airliners.net/open.file/613063/M/ Fint bilde fra cockpit: http://www.airliners.net/open.file/423761/M/ Fint bilde av lasterommet: http://www.airliners.net/open.file/423811/M/ Jeg har også hørt en gang at en av 33F'ene var avskrevet, men det ser ut som begge lever og har det rimelig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Ex. SE-DBN hos Airborne Express i august 2001: http://www.airliners.net/open.file/189614/M/
Bilde tatt i juli i år: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=337608 Ex. LN-RLW hos USA Jet (Airlines) i juni i år: http://www.airliners.net/open.file/613063/M/ Fint bilde fra cockpit: http://www.airliners.net/open.file/423761/M/ Fint bilde av lasterommet: http://www.airliners.net/open.file/423811/M/ Jeg har også hørt en gang at en av 33F'ene var avskrevet, men det ser ut som begge lever og har det rimelig bra. Edit: Her nytter det ikke å gå litt til og fra mens man skriver innlegg - ble slått av både Rolfl OG Fellowship... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Gammel tråd som sårt trenger oppdatering ..
SE-DBN er nå N935CE hos Everts. Den er akkurat tilbake i trafikk etter å ha stått i San Antonio siden mars for C-sjekk og reperasjoner. Det virker dermed som at den ikke skal pensjoneres på en stund. ![]() LN-RLW er fortsatt going strong som N327US hos USA Jet Airlines. Alle andre SAS-niere er vel skrotet nå .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 121
|
![]()
Alle andre SAS-niere er vel skrotet nå ....[/QUOTE]
Kommer vel litt an på hvordan man ser på det? SAS fikk jo noen DC9-81/MD81 fra Swissair som aldri fikk MD80 cockpit, så hvis den da regnes som DC9 flyr fremdeles OY-KIG for Olympia Aviation. OY-KIG var forøvrig DC9-80 nummer syv produsert, så den er en gammel dame etter hvert. Hvis man regner den som MD80 er den vel såvidt jeg forstår 1 av 3 ex SAS MD80 med luft under vingene sammen med LN-RMP og SE-DIP ( Begge MD87 ) som flyr for KAM AIR. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2008
Location: Frederiksværk
Posts: 217
|
![]()
Håb for DC9-21 N127NK (ex SE-DBO) Perris Valley Skydiving. Efter en del år stored på gr. af motor gangtid udløbet. Ifølge dette link
https://www.airportspotting.com/perr...1-back-flight/ kommer den måske i luften igen? /T |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]() Quote:
Mente ‘classic-nierne’. Vet det er en og annen MD fortsatt i trafikk. Regner 8x som MD i denne sammenhengen for enkelhets skyld. ![]() Sent from my iPad using Tapatalk Pro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Hur är det med DC-9-21 F-GVTH c/n 47308 , någon som vet status på den ? Fortfarande stored ? Scrapped ? Såg den för många år sedan vid flera tillfällen i Bordeaux. Cancelled från F-registret 21 oktober 2010.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
N327US ble bylig påtruffet ved Atlanta - bilder i Bildeforumet
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=152435 ![]() Last edited by LN-MOW; 04-10-2020 at 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Har forøvrig et bilde av RLW tatt i Atlanta i 2000.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Delta overtar airTran's 88 MD95'ere | LN-MOW | Flyforum | 20 | 27-09-2013 17:08 |
3 stk Norske DC-4'ere | rhusberg | Flyhistorisk forum | 1 | 26-08-2009 00:05 |
Hvor er nødutgangene på DY's 737-800'ere? | TOS | Flyforum | 19 | 15-05-2009 16:11 |
Heldigvis gjelder ikke røykeloven for DC-8`ere... | EB | Flyforum | 3 | 16-01-2006 12:36 |
3 ex-MYT DC10'ere får nytt liv | Blubird | Flyforum | 0 | 10-11-2004 17:17 |