![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
...helt på siden av temaet, men skitt au, det dreier seg iallefall om DY og B738...: Ifølge de opplysningene jeg har så skal jeg ut å fly DY B738 for første gang på flighten fra TOS til LGW førstkommende tirsdag. Er det nødutgang på rad 15 (eller varierer det med individ)....? Tar meg gjerne en tur i cockpit'en om det er noen som vil invitere meg, slik at jeg kan forberede meg til 1 time i 737NG simulator på LGW senere den uken.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]() Quote:
Ifølge mitt lille notat i mobilen, er sete 10 og 11 ugunstige på DY sin B738, så 15 burde være safe! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Takk så meget. Jeg har spurt litt rundt og funnet ut at rad 15 og 16 er exit rows på 738 til DY. Det er 3.5 times flytid til London, så selv om jeg ikke er spesielt lang er det greit med litt plass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Hei igjen!
Jeg har tabba meg ut ![]() Blingsa på det du spurte om og ga deg info om seter uten vindu! Når jeg nå har gått inn i DY´s booking og startet booking av flighter jeg vet opereres av B738, ser jeg at NØDUTGANGSPLASS er på rad 15 og 16! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Nødutgangene finner foran, bak og på midten :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Du skal ikke se bort fra at det blir konklusjonen.....
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
....og husk at den kan være bak deg!
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,132
|
![]()
Burde være lett å finne: "De er alle merket med røde EXIT-skilt."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Nødutgangene er på 15 og 16. Unntaket er NOC som har på 14 og 15.
De uheldige som har forhåndreservert rad 16 får da ikke exit om NOC flyr! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Aha, så du skal jobbe med flyverutdanningen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
En liten korreksjon:
Rad 16 kan ikke reserveres på nettet. Det er da muligheter for å velge denne raden på automatene om en er litt tidlig ute. Potensielle problemer med at de som flyr NOC mister forhåndreserverte exit seter er da borte vekk... Smart ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2007
Posts: 348
|
![]()
Er det færre seter på NOC'en da enn på resten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
|
![]()
NOC er vel en Air Europa-maskin hvis jeg ikke husker feil, så det er sikkert litt annen innredning ifbm. galley, toalett etc. som gjør at radene blir litt forskjøvet ifht standard DY-config.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
NOC har annen galley etc som du sier Discus, og er også den ene av vel 2 maskiner tror jeg, som har 186 seter ombord...
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]()
Er ikke LN-NON og LN-NOM (ex SE-RHA/RHB) likenes innvendig som LN-NOC? 186 seter og 31 rader?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
NOC, NOM og NON er vel iallefall ex-Futuramaskiner, så det kan kanskje stemme...
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
Her er et bilde av NOC i AEA farger, da som EC-ICD, forøvrig første 800 med WL for AEA i sin tid: http://www.airliners.net/photo/Air-E...9a9bdfbf7631a0 For et herlig interiør, og med disse flotte nye og komfortable recaro setene som kommer på DY's egne 800 borger det for en flott reiseopplevelse ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor skal denne Enter Air - Boeing 737-800 fra Bodø? | SK36 | Register- og ATC-Forum | 2 | 29-05-2014 10:52 |
Merker man forskjell på å være i en 737-300 og en 737-800 ? | ArneAustenaa | Småprat | 10 | 27-09-2011 23:47 |
Hva foretrekker pilotene: 737-300 eller 737-800? | ENZV | Småprat | 6 | 22-06-2011 08:49 |
PacMin 1/100 SAS 737-700w og 737-800 | jewer | Samlerhjørnet | 1 | 31-10-2010 13:48 |