![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
Jeg er i ferd med å hjelpe noen med å bestille reise til Kina i mai. Etter litt om og men skulle turen gått OSL-CPH-Beijing-HEL-OSL. Altså SAS ut og Finnair hjem igjen. Ikke akkurat det mest prisgunstige å gjøre det slik men når alt kom til alt var det det som passet best. Reisen skal skje på business. Og enveisprisene til SK og AY har noen skrikende forskjeller. AY skal ha drøyt 12.000, mens SAS en vei skal ha over 21.000 kr.
Men så er spørsmålet; noen men kunnskaper om dette har fortalt vedkommende at SAS- prisen ikke gir billett på business, men at den er enda dyrere. Jeg får ikke opp noen dyrere billett enn dette på SAS, og jeg synes egentlig at 21000 en vei er NOK! Og jeg har da påstått at denne SAS- prisen er business. Men er det mulig at dette bare er prisen på eco flex f eks og at business virkelig er enda dyrere? Merkelig å se at SAS kan ha så store prisforskjeller på IC. AY ligger minst 10 000 under SAS på business i mai tur/retur. Men skulle de ligge over 10 000 kr over bare en vei også synes jeg det er ekstremt! Men da er klart; han har fått beskjed om at SAS- flyene østover er i ferd med å bli fylt opp så da spiller prisen tydeligvis ikke sås tor rolle. Hadde vært veldig fint om noen kunne si noe om dette...
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
Da har jeg funnet ut at det er helt riktig at SAS skal ha godt over 26 000 kr for en vei til Beijing for business. Det er sykt når Finnair tar 12.000. Men da er det oppklart:lightbulb
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
Siden vi er inne på denne tråden (og ser ikke heeelt nødvendigheten av å starte opp en ny tråd) så fortsetter jeg med et annet eksempel.
Skal i september ta meg 10 dager i Spania, sjekket priser fra SVG-AGP (økonomiklasse). Selvfølgelig prøvde jeg| flere alternativer, flygal(?) som jeg er, SVG-BRU-AGP, SVG-FRA-AGP, SVG-SXF-AGP, SVG-ORY-AGP etc etc. For å få flydd med nye selskaper for meg og ta turen innom et par flyplasser jeg ikke har vært på før. Men tilbake til poenget, SASBraathens kom opp med priser fra 7000-8000 alt etter tidspunkt, men Wideroe kom opp med pris på 18000 t/r og Swiss (star alliance member det og ) kom opp med 22000 Kan noen gi meg en "riktig" forklaring på dette, disse tre selskapene er jo igrunn under "samme paraply"! ![]() ![]() End of story, endte opp med 6400,- SVG-OSL-AGP (SAS) ned og AGP-SVG (NAS) opp. 5 pax begge to.
__________________
Mine bilder på Airliners |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trenger litt hjelp | sirpjalle | Bilder & foto | 9 | 12-08-2007 22:20 |
Trenger litt hjelp her! | cabincruiser | Flyforum | 23 | 29-06-2006 01:25 |
litt O/T trenger litt hjelp til nytt kamera | TigerBlack | Flyforum | 4 | 22-02-2005 23:31 |
Trenger litt hjelp, | Exiz | Flyforum | 14 | 04-10-2004 01:40 |