![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
http://www.norwegian.no/sw24507.asp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Bra, det var på tide!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ikke dumt....
Maskinene så da greie ut og de, ut fra det jeg kan se!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
men kan dem brukes om en ikke har bestilt/betalt for å ta med seg bagasje mon tro...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
har ikke Kjos påstått at free seating er mer efektivt enn seating og "ledd" av SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Norwegian vil nok komme til å kjøre en knallhard justis ved ombordstigning når seating innføres. Vil anta at en alltid vil ta ombord dem med høyest seterad først etc...slik SAS har begynt med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
KNALLBRA!!!! Seating er og blir bedre/best... Med dette ble Norwegian igjen fullverdig alternativ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kanskje Northport ikke klarer å snu flyene raskt nok og at DY da tenker at vi like gjerne kan bruke litt mer tid på boarding....?:wink
Seriøst så mener jeg at dette er et meget bra tiltak - både maskininnsjekk og seating. Når jeg reiser med SAS så går det utelukkende på maskiner der det er mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da får vi håpe at SAS nå følger etter og tillater forhåndsreservering av seter for alle priskategorier når det bestilles online. I dag gjelder dette bare for EBG og fullprispassasjerer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Svært bra tiltak. Sist jeg tok Norwegian måtte de be folk som hadde god tid gå til side slik at de som hadde dårligere til fikk sjekket inn i tide.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Innsjekkingstiden har vært mitt ankepunkt mot DY, og har ført til at jeg av frykt for kø har møtt opp i, noen gagner, for god tid før avgang. På tide at de noe med det, glimrende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Personlig synes jeg det beste med dette er at det blir automatinnsjekk og forhåpentligvis kortere kø for innsjekk, og en slipper møte opp på Gardermoen 2 timer før avgang om en har bagasje med seg.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
:clap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Noen som vet hvem som eier CUSS-kioskene? Norwegian, franskmennene eller Northport?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Endelig! dette har vært savnet! Hvis man klarer å boarde de som skal sitte bakerst først tror jeg heller ikke at det vil ta lenger tid å fylle flyene enn det kaoset som skjer nå, fordi folk alltid begynner å sette seg i radene lengst frem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
CUSS er en standard -- maskinene er nok DY's egne og jeg vil tro de driftes direkte mot sjekkin-systemet (Palco fortsatt?). OSL hadde antagelig gaatt med SITA's maskiner hvis de hadde vaert involvert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 | |||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Selv må jeg si at jeg savner den rolig og avslappede stemningen man tidligere hadde ombord i flyene...nå virker kabinpersonalet direkte stresset og har det svært travelt. Om en hadde lagt inn noen minutter mer i turnaround så tror jeg de reisende og de arbeidene hadde fått det litt bedre...men så var det de penga da. (og dette gjelder både SAS Braathens og NOrwegian, men synes at SAS Braathens har litt mer ro i kabinen enn Norwegian). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Ja jeg har hoert begrunnelsen, men er ikke enig i den. Personlig tror jeg det har langt mere med de som staar for ombordstigningen enn Seating eller ei....med FlyNordic i gaar var det en klar majoritet av Forretnings reisende, og med ca 70 reisende i en MD82 var det lang koe i hele broen, for nettopp de som kommer inn foerst oensker aa sitte foran (fort av) og de blokkerer dermed midtgangen....reiste nylig med en smekkfull Alaska MD80 med seating, forsinket som vi var kjoerte bakkepersonalet sitt velregiserte loep...og i loepet av 7 minutter satt alle paa sine plasser og vi var klare til Pushback.....det er vesentlig raskere enn hva FlyNordic og Pernille Servisair klarte med 70 gjester....
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med fem ganger daglig Stockholm-Gotland fra 30. mars | MD90 | Flyforum | 11 | 21-03-2015 13:36 |
KLM med E190 fra sommerprogrammet (25/26 mars) KRS/SVG/TRD | Jamesbond_ppk | Småprat | 7 | 13-03-2012 20:31 |
Hjelp med seating på WF? | LN-AFG | Flyforum | 6 | 04-08-2008 18:15 |
automatinnsjekk i utland | RH | Flyforum | 27 | 05-04-2008 19:21 |
Om automatinnsjekk og bagagedrop | Bizflyer | Flyforum | 5 | 29-04-2007 00:51 |